Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - mijn honda cb50j ombouwen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #23321 - mijn honda cb50j ombouwen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

twinshocker 24-10-2004 12:57 Print topicpost

Posts: 217
hey mensen ik zit er over te denken om van mijn honda cb50j een classic racer te gaan bouwen wat vinden jullie hier van ????
dus een race kontje volle kuip en het blokje iets opvoeren met honda cb350f kleppen en een grote carbarateur

http://groups.msn.co...=4675494535276060327

http://groups.msn.co...=4675494549145193739


 

[RRT] Lost-P 24-10-2004 13:14 Print reply
Posts: 4578
wel een cool idee
Veel foto's maken als je drmee bezig bent
 
Chille Tune shit dan
Joostvdw 24-10-2004 13:15 Print reply

Posts: 4789
leuk idee, maar volop zonde, dat ding is zo veel meer waard

koop dan een oud barrel en ga die verbouwen

denk btw dat een cb350 kop niet gaat passen....er zijn wel polini cilinder en 4-kleps koppen binnenkort te verkrijgen, das ook leuk
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Pistonpen Paultje 24-10-2004 13:16 Print reply

Posts: 8678
Mja, leuk plan!

Der zijn op www.4takt.net ook hele leuke projecten bezig, moet je maar ff kijken.


 
twinshocker 24-10-2004 13:19 Print reply

Posts: 217
thnx voor de site
maar ik ga niet de kop pas maken van een cb350 maar alleen de kleppen ik slijp de klep zitting groter voor die kleppen en mss een zuigertje van een cb125 twin
 
Ed Honda CB50J 24-10-2004 13:26 Print reply

Posts: 4190
Klinkt wel ruig
Alleen 350F kleppen ?? Nooit van gehoordt, past dat ?

En die 4klepper van polini is hoor horizontaal blok, gaat niet passen op CB blokje

Als je hem op wilt fokken moet je ff langs leertouwer gaan, die hebben wel een paar kitjes voor je leggen

Maar classic racer style is echt een hoop werk hoor, je moet ongeveel alles aanpassen blok/kappen/kuipwerk zelf maken noem maar op. Gaat je iig een hoop tijd en geld kosten
Maar is wel super dik als je klaar bent

En je wilt er dan ook mee gaan racen ?
Want vergeet niet, CB50 is illegaal in NL he
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
twinshocker 24-10-2004 13:40 Print reply

Posts: 217
heyzzz
jah ik weet da ze illegaal zijn maar mijne heeft op dit moment nederlandse goedkeuringwhaha ik heb eht nummer van een fs1 overgeslagen en nog nooit problemen mee gehad maar jah.
na die kleppen van aan cb350f zijn iets groter
een cb350f ken je wel?
4cilinder dus jah moe kunnen we hebben binnenkort freesbankje en we hebben al een draaibank enz.... dus!!
mijn broer heeft ook al 3 classic racers gebouwt van een cb350f en een jawa 350 twin
ohjah en een suzuki gt500 twin

maar die kuip/kontje kun je zo kopen op de beurs en jah die tank is al perfect

groeten niek
het moet lukken en jah als hij beetje hard loopt mss wel gaan racen en anders gewoon de weg over
 
twinshocker 24-10-2004 13:44 Print reply

Posts: 217
hey welk adres was da van die kerel me die kitjes???

groeten niek

 
Repsolnsr [v Leeuwen] 24-10-2004 14:15 Print reply

Posts: 658
(2.2.2) Een reply hoeft niet te worden afgesloten met: "mazzel", of "later", o.i.d.
Dit is volstrekt overbodig en neemt alleen maar ruimte in.


 
Dikke penne
mr200r 24-10-2004 14:25 Print reply
Posts: 5122
Ik raad je aan niet met dat ding naar de keuring te gaan ben je mee kwyt.
 
mr200r
twinshocker 24-10-2004 14:37 Print reply

Posts: 217
ik ga hem ook niet laten keuren ik heb zelf nederlandse type goedkeur er in geslagen
van een oud fs1 frame

 
Mr.Michiel 24-10-2004 14:42 Print reply

Posts: 1567
Leuk plan

Maar ik vraag me af, zou een ss niet een betere basis zijn om zoiets op te bouwen, aangezien voor ss-blokken meer opvoercilinders e.d. te koop zijn?
 
juustem
twinshocker 24-10-2004 14:48 Print reply

Posts: 217
jah mss wel maar ik vind dat het frame van een ss50 er zo jah slap uitziet en van een hondacb50j frame kun je een mooier racertje van maken(licht en allemaal buizen)maar ik zie wel ik begin er pas aan als mijn oltimer crosser af is duurt ook nog wel even!!

ik schat dat alles voor de cb50j ongeveer 1000euro kost en heel veel uren dus kontje/kuip(mss)/blok(het ombouwen)/verf/mooie velgen/hendels enz......../clipons/


 
Mr.Michiel 24-10-2004 14:50 Print reply

Posts: 1567
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: twinshocker

jah mss wel maar ik vind dat het frame van een ss50 er zo jah slap uitziet en van een hondacb50j frame kun je een mooier racertje van maken(licht en allemaal buizen)maar ik zie wel ik begin er pas aan als mijn oltimer crosser af is duurt ook nog wel even!!

ik schat dat alles voor de cb50j ongeveer 1000euro kost en heel veel uren dus kontje/kuip(mss)/blok(het ombouwen)/verf/mooie velgen/hendels enz......../clipons/




Een 4taktje leuk opvoeren gaat altijd veel geld inzitten, een 2takt kan je over het algemeen goedkoper snel maken dan een 4takt.

Maar goed, daar staat weer tegenover dat een 4takt wat langer meegaat.
 
juustem
twinshocker 24-10-2004 15:04 Print reply

Posts: 217
jah dat is waar
ik heb net samen met mijn broer uit zitten rekenen we komen uit dat er ongeveer 7pk uit te halen moet zijn zonder dat hij kapot loopt!!!
 
twinshocker 24-10-2004 15:20 Print reply

Posts: 217
maaru ik zoek nog blokdelen van deze dingen dus heb je wat liggen zeg het graag!!!!
 

Dit topic is 2812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved