Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe beter remmen met puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23315 - Hoe beter remmen met puch
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Geert 24-10-2004 11:49 Print topicpost
Posts: 59
ik heb mn puchje wat opgefockt maar hoe kan ik er voor zorgen dat die wat sneller stilstaat?? Ik wil niet te veel veranderen wat zijn de mogelijkheden.... graag effe normaal reageren niet:'je voeten op de grond zetten'
 
?

Tijzzz 24-10-2004 12:01 Print reply

Posts: 4215
Nieuw remschoentjes plaatsen.

Je kabeltjes wat strakker zettene (zodat ze meteen beginnen te remmen als je ze inknijpt)

Of schijfremmen er op bouwen.
 
-Tom- 24-10-2004 12:15 Print reply

Posts: 4151
Honda MB voorvork met schijf enzo erin douwen, beter als die mini-remnaafjes
 
FTS Member
senda80cc 24-10-2004 12:20 Print reply

Posts: 3434
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geert

ik heb mn puchje wat opgefockt maar hoe kan ik er voor zorgen dat die wat sneller stilstaat?? Ik wil niet te veel veranderen wat zijn de mogelijkheden.... graag effe normaal reageren niet:'je voeten op de grond zetten'


dan kun je ook gewoon met je handen op de grond duuwen denk wel dat dat ook een beetje remt!!!!
 
Keep on rockin' in a free world
MBX_cruiser 24-10-2004 12:40 Print reply

Posts: 828
een stok meenemen

nee serieus, je kan er niet veel aan doen, buiten eventueel nieuwe remschoentjes erin doen als je ouwe versleten zijn, of eventueel die holte in je wiel uitkuisen en ontvetten, het kan zijn dat er wat gort in rondvliegt.

Of als je echt goed wil remmen, een mb voorvork met schijfrem

 
ToM_ReeseR 24-10-2004 12:54 Print reply

Posts: 407
puch remt gewoon ruk, zelfs als je je kabel flink strak zet en er nieuwe remblokjes inzet. beter kan je er een andere voorvork/velg en schijfrem van een honda mb/nsr of kawa ar50 in bouwen.
is niet super moeiljk zeker een mb vork is makkelijk en het rem, rijdt etc 100X beter.
 
Denracer 24-10-2004 12:55 Print reply

Posts: 1440
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

een stok meenemen

nee serieus, je kan er niet veel aan doen, buiten eventueel nieuwe remschoentjes erin doen als je ouwe versleten zijn, of eventueel die holte in je wiel uitkuisen en ontvetten, het kan zijn dat er wat gort in rondvliegt.

Of als je echt goed wil remmen, een mb voorvork met schijfrem



dus jij wil zeggen dat puch remmen niet goed remmen nou ik ben anders 2 keer over de bek gevlogen door die kutremmen (te goed )
 
HONDA THE POWER OF SPEED ;-) gezocht een compleet mb frame zonder of met blok inbox me maar maakt nix of ie gespoten moet worden liefst niet te ver wegregio friesland groningen en drente niet verder maximum prijs 250 euro of ruilen mt5
rx50je 24-10-2004 13:08 Print reply

Posts: 59
ik ben mn poeg ook aan het "opvoeren" en de remmen zijn ook ?ber kut, [ik gebruik de voetrem] ik koop binnenkort andere velgjes en misschien een vork, dan moet hij goed remmen, anders kan je ook proberen om je trommels heel goed schoon te maken met remreiniger
 
Brommers zijn traag
Ed Honda CB50J 24-10-2004 13:21 Print reply

Posts: 4190
Neem voortaan een stok mee, en als je een noodstop moet maken steek je die in je voorwiel

Nah, als je echt goeie remmen wilt is idd MB voorvork wel het beste denk ik.

 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Joscross 24-10-2004 13:23 Print reply

Posts: 12501
Trommels ff openhalen
Schoenen wat opschuren met fijn schuurpapier, trommel zelf goed schoonmaken en remmenreiniger er op

Dat wilt nog wel eens aanzienlijk uitmaken

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 24-10-2004 13:25
 
Geert 24-10-2004 13:41 Print reply
Posts: 59
iemand fotos hoe ik dat kan doen met schijfremmen?
 
?
Leon_Loekie 24-10-2004 14:27 Print reply

Posts: 411
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz

Nieuw remschoentjes plaatsen.

Je kabeltjes wat strakker zettene (zodat ze meteen beginnen te remmen als je ze inknijpt)

Of schijfremmen er op bouwen.


Eerlijk waar het wil niet. Puchjes remmen gewoon zeer slecht. de enige oplossing is een schijfrem maken.
 
Leon_Loekie 24-10-2004 14:31 Print reply

Posts: 411
Schijfrem:

Als eerste koop je een schijf. Ik heb een tweede hands scooterschijf gekocht (75,-).
Je haalt de trommelrem uit je puch, dus daar zit nu een groot gat. Je maakt een stalen plaat die de buitendiameter van de naaf heeft, dus die daar netjes op valt, en je hem met de 5 bouten waarmee ook je naaf zit kan vast zetten.(deze moet je uiteraard vervangen door langere) Doe tussen de naaf en de stalen plaat wel bussen anders trek je deze krom.
in het midden van de stalen plaat maak je een gat waar je as doorheen kan.

Nu meet je de cirkel waarin de bevestingingsgaten van je schijf zitten (bij mij zijn dat er 3). Deze cirkel teken je in het midden van de stalen plaat (zorg dat je hem exact in het midden krijgt, dit door de naaf in de bankschroef te zetten met de as, dus dat ie nog kan draaien en er dan een pen die in de schuifmaat geklemt zit op te houden met de juiste afstand tot het hart van de as. En dan vervolgens de naaf helemaal ronddraaien)De bevestigingsgaten aftekenen op deze cirkel.

deze gaten boor je door, en je kunt nu je schijf op de stalen plaat bevestigen. Ook hiertussen moeten bussen komen, anders komt de remklauw tegen je spaken aan.
Ik heb ook de remklauw van een scooter genomen (Malaguti). de lengte van de bussen tussen de stalen plaat en de schijf zijn dus afhankelijk van de remklauw. (hoever hij naar je spaken toe zit als hij om je schijf zit)

De remklauw bevestig je aan de poot van je voorvork, met een driehoekig plaatje staal. de klauw staat omhoog tegen de vorkpoot aan, zodat hij niet bij het remmen de bevestiging verbuigt. de hoogte van het bevestigingspunt is afhankelijk van de grootte van de schijf.

De rest is niet zo moeilijk meer: kabel en remhendel monteren (dit kan problemen geven, maar dat hangt af van de klauw die je gebruikt: probeer dus een handleiding van dat ding te vinden).

Waarschuwing: bouw deze rem niet op de originele puch maxi voorvork (dus die kleine zeg maar) want deze buigt zover dat deze stuk gaat. Bovendien kan je puch dan minder ver inveren, omdat het bovenste deel van je vork (met dat rubber erom) dan tegen je klauw aankomt.
Gebruik dus een voorvork waar het bovenste deel in de onderste veert, en niet waar de onderste poten in het bovenste deel veren.
(dus die EBR voorvorken bijvoorbeeld kunnen dus wel

Een traprem maken voor je Puch Maxi

Benodigheden:
- lasapparaat
- slijptol
- voetrem van een schakelbrommer (2e hands halen bij sloop)
- van die vooruitstaande voetpedalen
- 2 m10 moeren (kan ook 12 zijn ligt aan je pedalen)
- m10 bout (kan ook 12 zijn ligt aan je pedalen)
- oude remkabel + buitenkabel
- een paar revetten
- opvulbusje (koper ofzo)
- vuisthamer

Rempedaal links maken:
Men begint met het rempedaal. Dat is van een oude crossbrommer en zit dus eigenlijk aan de rechterkant.
Wat te doen:
- slijp het trappedaaltje (dat gekartelde bochtje) er netjes af en slijp een stukje van de hendel af (om hem korter te maken).

Omdat hij nog steeds rechts is, en dus ook naar rechts staat, en anders tegen het blok aan komt als ie aan de linkerkant zit. moet je hem naar links slaan
Wat te doen:
- zet hem in de bankschroef en sla hem links om, dat mag best met een hoop geweld.

Goed, nu staat hij dus naar links en nu komt hij dus niet meer tegen het blok aan. Maar nu moet nog het trap-pedaaltje eraan.
Wat te doen:
- las het trappedaaltje links eraan.

de voetrem op je steuntje vastmaken.
je hebt onder je steuntje nog wat draadeind zitten. om ervoor te zorgen dat je pedaal wat van het frame afkomt hebben we 2 moeren nodig die die afstand bieden
doen:
- las 2 moeren aan elkaar en draai die op het pedaal.

Die zwarte dingen tussen het pedaal en de steun zijn de 2 moeren:



Daar komt dadelijk je bout in.
Nu moet je een stukje buis zoeken wat over de schroefdraad heen past, maar toch groot genoeg is om in gat van de pedaal te passen zodat het geen speling geeft.
Als je dat gedaan hebt doe je het pedaal erop en doe je wat revetten ertussen om de ruimte tussen de bout en het pedaal en de steun op te vullen zodat je geen speling hebt. Dan draai je de bout erop en draai je hem strak aan, maar niet te strak zodat je nog wel je pedaal kan bewegen. Loctite kan nuttig zijn.

Kabels eraan maken
Nou je voetrem al vastgemaakt is kun je de kabels eraan maken. Aan het achterste deel van de voetrem zit een gat, onthoud dat even.
Eerst gaan we naar achter, maak een oude remkabel vast aan de remkabel die er al zit. Dit doe je door een kabelspanner er aan vast te maken:
Hier zie je (on)duidelijk de 2 kabels (de bolletjes achter) en de kabelspanner (de 2 boutjes)



Dan trek je de kabel door naar de voetrem (je moet wel even je buitenkabel op maat maken) plus een klein stukje extra die je door het gat doet van de voetrem, zodat die niet schuurt tegen het ijzer. Trek hem erdoorheen en maak hem vast weer met een kabelspanner:

Hier zie je de remkabel die door de voetrem loopt (links) plus een stukje extra buitenkabel (dat zwarte bochtje) plus weer de kabelspanner.



Uiteindelijk
Nu is het nog gewoon een kwestie van afstellen. Je kunt nu ook nog de handrem gebruiken en eventueel een trekveer er aan maken zodat je pedaal extra terugschiet. Ik heb dat niet gedaan omdat mijn rem er al voor zorgt dat hij terugschiet. Wil je alleen voetrem doe je maar 1 remkabel achter.. en die naar je voetrem.


Gr Leon










Dit bericht is ge-edit door Leon_Loekie op 24-10-2004 14:33
 
arrier 24-10-2004 15:07 Print reply
Posts: 2221
fox voorwiel dr in douwen, past gelijk en heeft ook trommel maar remt erg goed
 
wildhaguh 24-10-2004 15:11 Print reply

Posts: 1650
haak met stuk stevig touw meej
als je wil stoppen staat er vast een boom of paal of huis en gooi je die haak om en je houd je goed vast zodat je niet voorover van je puch afvliegt:P
wel t touw goed vastmaken aan je puch he


maar gewoon goede naven met goede remsegmenten remt wel redelijk
 
www.brommer-onderdelen.tk
Denracer 24-10-2004 15:26 Print reply

Posts: 1440
ramschoentjes ff schure
trommel ff schuren
alles ff ontvetten
 
HONDA THE POWER OF SPEED ;-) gezocht een compleet mb frame zonder of met blok inbox me maar maakt nix of ie gespoten moet worden liefst niet te ver wegregio friesland groningen en drente niet verder maximum prijs 250 euro of ruilen mt5

Dit topic is 4854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved