Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dip RS50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23253 - Dip RS50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Apriliars105 23-10-2004 13:08 Print topicpost

Posts: 6111
Ik heb nu dus een onbegrensde RS50 met een VCR 50snel. Hij rijdt opzich lekker, maar in de 1e 3 versnellingen heeft hij een hele irritante dip tussen de 5000 en 6000 toeren. In de 4,5 en 6 heeft hij die dip tussen de 5500 en 6500 toeren. En in zijn 6 heeft hij erg veel moeite over de 10000 heen te komen, dan rij je dus 80/85 en soms zakthij dan zelfs een beetje weg

De sproeier is goed (84) de luchtschroef staat ook zo goed als het kan, en met de gasnaald kreeg ik het ook niet beter.

Hij heeft een 12mm carberateur, maar dat lijkt me eerlijk gezegd wel groot genoeg, maar misschien ook niet.

Dit rijdt dus nogal irritant, zeker als je een keertje lekker rustig door het dorp rijdt, en in lage toeren blijft. Dan komt hij dus voor geen fuck vooruit als je dan volgas doet

Weet iemadn waar het aan ligt
 
As finishing touch, God created the Dutch

honda_2takt_power 23-10-2004 13:46 Print reply

Posts: 6744
verander je cdi dat is wsl het probleem
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Joostvdw 23-10-2004 13:53 Print reply

Posts: 4789
dat wegzakken in hoge toeren kan ook gewoon te weinig vermogen zijn.... lichtere twv dus

die dipjes kunnen bougie/bougiedop/bobine zijn maar volgens mij zijn er niet verschillende cdi's zoals bij honda's
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Apriliars105 23-10-2004 14:21 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

verander je cdi dat is wsl het probleem


Hoezo dat? Hij komt daarna wel in een powerband van 6500-11000 toeren en dan doet hij het supergoed
 
As finishing touch, God created the Dutch
Apriliars105 23-10-2004 14:22 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

dat wegzakken in hoge toeren kan ook gewoon te weinig vermogen zijn.... lichtere twv dus

die dipjes kunnen bougie/bougiedop/bobine zijn maar volgens mij zijn er niet verschillende cdi's zoals bij honda's
Hij zakt in hoge toeren niet weg, maar bij 6000 toeren soms... En in de laatste versnelling dan komt hij gewoon heel moeilijk op gang
 
As finishing touch, God created the Dutch
Apriliars105 23-10-2004 22:22 Print reply

Posts: 6111
vertanding net geteld, is 10-47 dus daar ligt het zeker niet aan

Gaat dus ongeveer zo
1 - 0-11500 - 20 km/u
2 - 8500-11500 - 35 km/u
3 - 9000-11500 - 50 km.u
4 - 9500- 11500 - 80 km/u
5 - 9500 (blijft hetzelfde, zakt soms zelfs klein beetje weg) - 10000 - 80 km/u
6 zakt zachtjes weg tot 8000 toeren en gaat dan 75 km/u


Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 23-10-2004 22:24
 
As finishing touch, God created the Dutch
spitfire5 23-10-2004 22:26 Print reply

Posts: 503
hmmm, ik denk toch lichtere vertanding of een die 21mm erop die je bij je rsje hebt gehad erop doen.....
 
's avonds een vent 's ochtends absent
Apriliars105 23-10-2004 22:38 Print reply

Posts: 6111
is er dan nog lichtere vertanding, volgens mij kan het nmiet lichter.

Maar het is niet logisch dat het daar aan ligt, want mijn vorige RS had ik ook weleens de ori carb op gezet (die was zelfs 9mm) en toen reed hij wel minder hard en trok hij moinder hard, maar iig geen rare dipjes
 
As finishing touch, God created the Dutch
Terror 24-10-2004 10:15 Print reply

Posts: 9269
je moet ook zwaarder vertanden denk ik wil je harder gaan iig

of misschien heb je nog een begrenzer want dat was bij mij het geval katalysator begrenst ook
of niet? nouja die moet ik er iig uit rammen loopt ie ook wat harder

Dit bericht is ge-edit door Terror op 24-10-2004 10:21
 
ties 24-10-2004 10:31 Print reply
Posts: 1333
duidelijk vertanding of afstelling.
der is toch geen 10 vtw voor am6?
denk dat 12-52/12-53 wel beter is.
 
Apriliars105 24-10-2004 10:47 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror

je moet ook zwaarder vertanden denk ik wil je harder gaan iig

of misschien heb je nog een begrenzer want dat was bij mij het geval katalysator begrenst ook
of niet? nouja die moet ik er iig uit rammen loopt ie ook wat harder

Dit bericht is ge-edit door Terror op 24-10-2004 10:21


lijkt me niet want hij rijdt in zijn 4 al 80 km.u Dus ik neem aan dat alle begrenzingen er wel uit zijn.

Dadelijk toch maar es ff kloten met de gasnaald, nog een standjes lager zetten. En ik doe er een nieuwe bougie in, want ik vind de vonkjes niet mooi blauw
 
As finishing touch, God created the Dutch
koen-z 24-10-2004 10:49 Print reply

Posts: 3702
dip?--> powerrrbox
 

Dit topic is 527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved