Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - corectie berekning vraag????????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1204 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23242 - corectie berekning vraag????????
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondambx 22-10-2004 23:32 Print topicpost
Posts: 359
moet je voor al de maten in een poortmap die corectie berekening gebruiken. en hoe moet je die precies berekenen, want ik heb al een paar keer hier iets over gepost maar steeds geen antwoord, kan iemand hem misschien duidelijk uitleggen
 
www.tipsforlife.nl/forum

Bullet 23-10-2004 14:20 Print reply

Posts: 12150
schijt aan, dan vraag het nog een keer, en wacht geduldig op antwoord!
 
**My BungHole Will Speak Now**
PRO TUNING 23-10-2004 14:31 Print reply

Posts: 4000
Met een poortmap maak je geen juiste berekening.

Reken altijd vanaf de bovenkant cilinder je poortentiming, een gratis programma hiervoor is pistpos.exe
 
John Huijben 23-10-2004 14:47 Print reply

Posts: 2433
voor de breedtes wel, om te kijken hoeveel % je uitlaatpoortbreedte is.
Lost P had die berekening ns gepost in het algemeen tunign topic.

de berekenign is :

Sin((Poortmapbreedte * 180) / (pi * Boring)) *Boring

voor timingen check mijn faq :
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Hans F 23-10-2004 14:52 Print reply
Posts: 4326
Naar mijn ervaring is het een stuk nauwkeuriger om met een schuifmaat te meten hoever poorten van het deck af zitten, ipv de hoogt v.d. poort te meten vanaf een poortmap.

btw. gaat dit over deze malossi cilinder?
http://picserver.mir...PEG/1096307640//575p

daarbij is de uitlaatpoort 68% v/d boring
sin((40x180)/(pix53))53=36
(36/53)x100%= 68%

zorg dat je rekenmachine op degree staat

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 23-10-2004 15:15
 
hondambx 24-10-2004 14:29 Print reply
Posts: 359
kijk hier ken ik nu wat mee
 
www.tipsforlife.nl/forum
hondambx 24-10-2004 14:31 Print reply
Posts: 359
maar waarom geld die berekning alleen voor de breedte van de poorten de hoogte is toch ook niet zo nauwkeurig?
 
www.tipsforlife.nl/forum
hondambx 24-10-2004 14:32 Print reply
Posts: 359
hans F je link werkt nie

 
www.tipsforlife.nl/forum
Hans F 24-10-2004 15:46 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondambx

maar waarom geld die berekning alleen voor de breedte van de poorten de hoogte is toch ook niet zo nauwkeurig?


wat bedoel je hiermee?
De link die ik poste is dezelfde link die jij ooit poste in algemeen tuning topic, hierop is een poortmap van een malossi cilinder te zien voor mbx.
 
Teunmenator 24-10-2004 17:07 Print reply

Posts: 2524
Waar halen jullie "info" vandaan over die berekeningen over de oppervlakte en breedte van je poorten? ik zie alleen timing..
 
PRO TUNING 24-10-2004 17:38 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Waar halen jullie "info" vandaan over die berekeningen over de oppervlakte en breedte van je poorten? ik zie alleen timing..


Soft Engine en TSR hebben hier mooie programma`s voor te koop.
 
Teunmenator 24-10-2004 18:17 Print reply

Posts: 2524
Ik doelde eigenlijk meer op formules en de beredenering erachter zeg maar. Daar heb je naar mijn mening een stuk meer aan dan zo'n programma. Op deze manier weet je wat je doet en kun je dus ook gaan varieren omdat je weet wat wel en niet kan/de bedoeling is. Dus als iemand daar iets leuks over weet? want als het goed is gaat morge of dinsdag de vijl erin .

Alleen weet ik nog 1 ding niet zeker over de inlaat -> http://www.brommerforum.nl/showtopic/21660/15
 
hondambx 24-10-2004 18:39 Print reply
Posts: 359
iemand nog ?
 
www.tipsforlife.nl/forum
hondambx 24-10-2004 20:18 Print reply
Posts: 359
allowwwwww

 
www.tipsforlife.nl/forum
[RRT] Lost-P 24-10-2004 20:22 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Ik doelde eigenlijk meer op formules en de beredenering erachter zeg maar. Daar heb je naar mijn mening een stuk meer aan dan zo'n programma. Op deze manier weet je wat je doet en kun je dus ook gaan varieren omdat je weet wat wel en niet kan/de bedoeling is. Dus als iemand daar iets leuks over weet? want als het goed is gaat morge of dinsdag de vijl erin .

Alleen weet ik nog 1 ding niet zeker over de inlaat -> http://www.brommerforum.nl/showtopic/21660/15



Tjah, boeken kope/lezen he


@Hondambx: Doe godver is ff rustig man.....jezus...

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 24-10-2004 20:23
 
Chille Tune shit dan
[RRT] Lost-P 24-10-2004 20:24 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondambx

maar waarom geld die berekning alleen voor de breedte van de poorten de hoogte is toch ook niet zo nauwkeurig?



omdat de breedte "rond loopt" daar zit de bolling van je cilinderwand bij, en je moet de "geprojecteerde" breedte hebben.
De hoogte van de poorten is gewoon recht, daar zit geen bolling in ofzo...
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 2040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved