moet je voor al de maten in een poortmap die corectie berekening gebruiken. en hoe moet je die precies berekenen, want ik heb al een paar keer hier iets over gepost maar steeds geen antwoord, kan iemand hem misschien duidelijk uitleggen
Naar mijn ervaring is het een stuk nauwkeuriger om met een schuifmaat te meten hoever poorten van het deck af zitten, ipv de hoogt v.d. poort te meten vanaf een poortmap.
maar waarom geld die berekning alleen voor de breedte van de poorten de hoogte is toch ook niet zo nauwkeurig?
wat bedoel je hiermee?
De link die ik poste is dezelfde link die jij ooit poste in algemeen tuning topic, hierop is een poortmap van een malossi cilinder te zien voor mbx.
Ik doelde eigenlijk meer op formules en de beredenering erachter zeg maar. Daar heb je naar mijn mening een stuk meer aan dan zo'n programma. Op deze manier weet je wat je doet en kun je dus ook gaan varieren omdat je weet wat wel en niet kan/de bedoeling is. Dus als iemand daar iets leuks over weet? want als het goed is gaat morge of dinsdag de vijl erin .
Ik doelde eigenlijk meer op formules en de beredenering erachter zeg maar. Daar heb je naar mijn mening een stuk meer aan dan zo'n programma. Op deze manier weet je wat je doet en kun je dus ook gaan varieren omdat je weet wat wel en niet kan/de bedoeling is. Dus als iemand daar iets leuks over weet? want als het goed is gaat morge of dinsdag de vijl erin .
maar waarom geld die berekning alleen voor de breedte van de poorten de hoogte is toch ook niet zo nauwkeurig?
omdat de breedte "rond loopt" daar zit de bolling van je cilinderwand bij, en je moet de "geprojecteerde" breedte hebben.
De hoogte van de poorten is gewoon recht, daar zit geen bolling in ofzo...