want op m'n vespa zat een soort holle bout met een kapje op et blok, maar dies dus kapot nu *oops* zit nu gewoon een dichte bout in maar kan dit kwaad?
waarvoor is blokontluchting zowieso? ontwikkelen er zich gassen oid door het slippen van koppeling ofzo? en als et nodig is, waar zit et dan op bijv een mt?
je blok wordt warm, dus ook de inhoud. warmte zet uit en levert dus druk op.
of het een direct gevaar is om je ontluchting dicht te doen weet ik niet, maar het zit er niet voor niks zeg ik dan maar.....
bij een 4-takt is het nodig, zuiger gaat heen en weer, en het drukverschil in de carters moet er ergens uit,
maar of het bij een 2 takt echt nodig is, er zal wel wat druk opkomen bij temperatuurverschillen, waarom boor je niet een 2mm gaatje door dat boutje heen?
ik ben het eens met bart, dit klopt. en jah je kan er wel een klein gaatje in boren, maar ik kocht gewoon daat zo'n speciaal boutje voor. Die zijn wel verkrijgbaar.
ik kan der idd wel een gaatje inboren maar wilde eerst weten of het echt nodig was, want ik moet dan ook een filtertje oid erop bouwen, want die bout zit precies op een plek waar veel bagger en water rond vliegt (blok IS de achterbrug en aandrijving, dus het wiel slingerd daar allemaal troep heen)