Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT probleempje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 504 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23239 - MT probleempje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

den wesn 22-10-2004 22:18 Print topicpost
Posts: 37
tijdje geleden ontdenkte ik dat er spelling zat op krukaslagers vervange werd mij gezegd zo gezegd zo gedaan nieuwe lagers er in geramd blokje samensteken alles monteren and off we go toch niet nu als ik mijn mt wil starten kan ik dit alleen nog maar met choke. als ik chocke loslaat valt hij dood. vroeger draaide hij mooi, sinds nieuwe lagers niet meer stationair

kunne jullie mij helpen

setup : 70cc airsal, 18 mm keihin met 110 sproeier, import uitlaat
 
ciao power

[RRT] Lost-P 22-10-2004 22:28 Print reply
Posts: 4578
ff opnieuw afstellen?

Miss. met alles in elkaar zetten iets niet goed aangedraaid/gemonteerd ofzo?

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 22-10-2004 22:28
 
Chille Tune shit dan
den wesn 22-10-2004 22:46 Print reply
Posts: 37
hmmm misschien wel kan het niet zijn door de weerstand van die nieuwe lagers dat mu krukas nog teveel spant erin, zoadat hij nog niet genoeg vermogen heeft om stationair te blijven draaien
 
ciao power
wiebutt 22-10-2004 22:47 Print reply

Posts: 6264
Mijn krukas zat moervast en ik kwam in ze vrij niet over de 6k heen
Ff flink late draaie met olie in et blok en heel rustig rijden enz
Bij mji is die nu redelijk losgekome
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Blorn 22-10-2004 22:48 Print reply

Posts: 13825
Hebbie m niet gecentreerd zeker?
 
den wesn 22-10-2004 22:49 Print reply
Posts: 37
eerst moet je mt wel blijven draaien he zonder dat je heel de tijd choke moet gebruiken
 
ciao power
wiebutt 22-10-2004 22:49 Print reply

Posts: 6264
Jawel dat was et rare , welke kant k hem ook opramde hij bleef stroef.
Toen maar gewoon in elkaar gebeukt en late draaie

@blorn


Dit bericht is ge-edit door wiebutt op 22-10-2004 22:49
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
den wesn 22-10-2004 22:51 Print reply
Posts: 37
ik weet niet of het hiermee te maken kan hebben maar ik heb 2 verschillende carters van 2 verschillende blokken misschien zijn de carters niet "uitgelijnd"
 
ciao power
Joostvdw 22-10-2004 23:02 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: den wesn

ik weet niet of het hiermee te maken kan hebben maar ik heb 2 verschillende carters van 2 verschillende blokken misschien zijn de carters niet "uitgelijnd"


zou niet al teveel meoten uitmaken, heb ook rondgereden met half mtx en half mb blok oid
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
den wesn 22-10-2004 23:04 Print reply
Posts: 37
ok maar wat moet ik nu doen aan het feit dat mijn mt alleen maar blijft draaien met choke opnieuw afstellen dmv grotre sproeier en wat kan ik doen aan een carbu die de hele tijd overloopt?
 
ciao power
Joostvdw 22-10-2004 23:09 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: den wesn

ok maar wat moet ik nu doen aan het feit dat mijn mt alleen maar blijft draaien met choke opnieuw afstellen dmv grotre sproeier en wat kan ik doen aan een carbu die de hele tijd overloopt?


carb schoonmaken, vlotter + vlotternaald nakijken op slijtage en evt vervangen, neem aan dat je carb wel recht hangt...

en idd opnieuw afstellen, ik snap de logica der niet achter, maar iets is er duidelijk veranderd

mss lekte hij met de oude lagers wel mengsel "weg" dus niet je cil in, en nu niet meer en......shit, dat klopt niet natuurlijk nouja, dunno dan, sorry
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Rubn 23-10-2004 12:41 Print reply

Posts: 618
volgend probleem
mij MT draait nu op choke maar er is iets mis met mijn transmissiesysteem ik kan namelijk niet schakelen met mijn koppelingik moet schakeln tijdens ik rij en dan moet ik nog 2 a 3 keer probren om hem een vernslleing hoger of lager te krijgen.
Greetz den wesn

 
Live to Ride, Ride to Live !!!
Joscross 23-10-2004 12:46 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Jawel dat was et rare , welke kant k hem ook opramde hij bleef stroef.
Toen maar gewoon in elkaar gebeukt en late draaie

@blorn


Dit bericht is ge-edit door wiebutt op 22-10-2004 22:49

Dat het stroef gaat is normaal
Verdwijnt naar 100km rijden ofzo
 
ties 23-10-2004 13:02 Print reply
Posts: 1333
daar had ik geen last van dat ik mt blokje reviceerde. krukas ff centreren en toen deed ie et.

 
MTX-speed 23-10-2004 20:24 Print reply

Posts: 1229
Het kan zoals bij andere euvels weer meerdere dingen zijn.
Ik neem aan dat je er ook nieuwe krukaskeerringen in hebt zitten. Lekken deze niet? En loopt de motor wel stationair als hij warm is? Zo ja, dan zit het toch echt in je afstelling.
Het kan verder ook zijn dat je cilindertje valse lucht zuigt. Bijvoorbeeld boutjes niet goed vastgedraait? pakkingen gaar?
Controleer dit nog eens voor de zekerheid. En ga daarna proberen opnieuw af te stellen.
Succes ermee
 
den wesn 24-10-2004 18:58 Print reply
Posts: 37
heeft er iemanbd hier veel ervaring met hondablokken?
als ik nu in zun eerste steek kan ik vertrekken en bij het optrekken schiet hij uit versnelling zelfde als bij de andere
grtz den wesn
 
ciao power

Dit topic is 647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved