Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe cil gekocht.. dit keer goed aansluiten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 511 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23236 - nieuwe cil gekocht.. dit keer goed ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 22-10-2004 21:11 Print topicpost

Posts: 7650
ik heb vandaag een nieuwe 70cc cil gekocht Athena.. gelijk maar goed doen dit keer..
heb ook nieuwe kop dr bij genomen.. past perfect zo.

Ik had een 70cc imi maar die is door slijtage en oververhitting naar zn mallemoer gegaan.. Na 8 maanden, hoezo slecht behandeld.. hij was nog te redden waarschijnlijk, maar toen mepte mn broertje m van de werkbank af en was het afgelopen met de cilinderwand.. een scheur..
ff over hoe de oude er uit ziet.. er zit in de kop aan de kant die het laagst zit aan de binnenkant van de cil een heleboel zwarte plakkerige zooi.. de zuiger is aan de bovenkant korrelig en zwart en het lijkt alsof er een heel klein deukje in t midden zit. plus dat aan de zijkanten dat ding goed zwart is geworden samen met een heleboel andere kleurtjes trouwens. aan de buitenkant van de cil zat links van de uitlaat ook nog een boel plakkerige zooi.. (sloot niet goed af?) mn voetpakking was trouwens zo ongeveer een geheel geworden met mn cilinder.

daarom dit keer alles netjes en goed doen:

tot nu toe had ik bijvoorbeeld een overvoorraad pakkingen en stopte ze waar ik ze maar kwijt kon.. nu is dus de vraag, waar moeten ze precies wel?

ik heb net een pakje k-star pakkingen opengetrokken en daar zitten welgeteld 1 uitlaat- (metalen cirkeltje), 1 voet- en 1 koppakking.. dat kan niet fout gaan dus, nu heb ik ook 2 'vierkante' pakkingen.. maar tot nu toe heb ik er 3 per keer gebruikt.. dus ergens 1 teveel (tussen het membraam en de cil, tussen het membraam en dat zwarte dingetje en tussen het zwarte dingetje en het spruitstuk).. hoeft er geen pakking tussen t membraam en de cil ofzo? en eentje heeft een groter gat dan de ander.. welke moet waar? en dan heb ik ook nog 2 ovale.. ik kan er volgens mij eentje kwijt tussen mn spruitstuk en mn carburateur.. waar laat ik die andere dan weer?

verder..
op t spruitstuk zit een nippeltje.. als ik me niet vergis is dat voor een powerbox.. afsluiten, niet? zelfde geld voor dat olienippeltje bovenin de carb..

ik heb de faq's voor zover gelezen dus begin daar alsjebelieft nou niet over.. gewoon ff nog wat nuttige tips? deze cil moet wel een paar duizend kilometer mee en dan ook lekker rijdend..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Tijzzz 22-10-2004 21:23 Print reply

Posts: 4215
Het 'zwarte dingetje' is waarschijnlijk een rubber. Het is misschien een beetje verdroogd, maar hier hoort volgens mij geen pakking tussen.
Er moet iig wel een pakking tussen membraan en cilinder.

Nippeltje op het spruitstuk is voor de aansluiting van de olie. Als jij (zoals je dus zegt) je olie op je carburateur kan aansluiten (als je geen olietank gebruikt en het is ECHT een aansluiting voor je olie moet je deze ook aflsluiten volgens mij) moet je het nippeltje dus afsluiten, anders heb je valse lucht.

Edit: 650ste post!

Dit bericht is ge-edit door Tijzzz op 22-10-2004 21:45
 
honda_freak 22-10-2004 23:12 Print reply

Posts: 7650
heuj.. jij spreekt nieuwe magische woorden voor mij.. ik heb die aansluitingen ook maar zo aangenomen.. klopten volgens mij wel..
zwarte dingetje is geen rubber.. er was een hoekje afgebroken en ik heb een nieuwe gekocht.. tis gewoon een kunstof.. (een thermoharder zelfs denk ik..)

edit: en gefeliciteerd

Dit bericht is ge-edit door honda_freak op 22-10-2004 23:13
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Joostvdw 22-10-2004 23:19 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

heuj.. jij spreekt nieuwe magische woorden voor mij.. ik heb die aansluitingen ook maar zo aangenomen.. klopten volgens mij wel..
zwarte dingetje is geen rubber.. er was een hoekje afgebroken en ik heb een nieuwe gekocht.. tis gewoon een kunstof.. (een thermoharder zelfs denk ik..)

edit: en gefeliciteerd

Dit bericht is ge-edit door honda_freak op 22-10-2004 23:13


zwarte dinges is een isolator, moet er wel tussen

pakking met kleine gat moet tussen cil en membraan

pakking met grote gat moet tussen membraan en spuitstuk

maybe nog zelfbouw dinges tussen isolator en carb, maar hoeft geloof ik niet

nippel op spruit idd afsluiten, slangetje erop, schroef in slangetje, of direct schroef in nippel

nippel op carb kan ontluchting zijn maar ook olie inspuiting, moet je ff kijken waar die heengaat, alst olie dinges is, afsluite met slangetje en schroef
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
honda_freak 22-10-2004 23:34 Print reply

Posts: 7650
... als t zo makkelijk was...
die isolator zit tussen mn membraam en mn spruitstuk.. dus dan moet ik of tussen de isolator en het membraam, of tussen de isolator en het spruitstuk een pakking doen...

ik weet dat bij mij oude keihin, waarbij de vlotter kapot was, de bezine uit dat gat kwam lopen als ik de vlotterbakpakking gewoon goed had gedaan... omdat dit voor geen meter reed had ik dus een slechte vlotterbakpakking er tussen gedaan. beetje lekken maar goed
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
-Niellesie- 23-10-2004 0:55 Print reply

Posts: 6454
tussen isolator en membraam moet pakking en tussen isolator en spruitstuk ook tussen membraam en cilinder ook.nippel op carb is ontluchting hoeft geen slang aan.nippel op spruitstuk afsluiten met slangetje met schroefje drin. als je de cilinder erop zet beetje olie op de wand en de zuigerveren smeren.

die met het grote gat moet tussen membraam en cilinder, die met kleine gat tussen isolator en membraam en je moet er nog eff 1 kopen met klein gat voor tussen isolator en spruitstuk

Dit bericht is ge-edit door -Niellesie- op 23-10-2004 0:57
 
allalallalallalalallalala
Joostvdw 23-10-2004 10:51 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

... als t zo makkelijk was...
die isolator zit tussen mn membraam en mn spruitstuk.. dus dan moet ik of tussen de isolator en het membraam, of tussen de isolator en het spruitstuk een pakking doen...

ik weet dat bij mij oude keihin, waarbij de vlotter kapot was, de bezine uit dat gat kwam lopen als ik de vlotterbakpakking gewoon goed had gedaan... omdat dit voor geen meter reed had ik dus een slechte vlotterbakpakking er tussen gedaan. beetje lekken maar goed


huh dat zwarte ding zat tussen je spruitstuk en je cil? dan is et volgens mij zo'n vul stukje, nou ja, stop der maar weer terug in, tenzij je carb dan scheef hangt (zou goed kunnen, want hij lekte ook zei je) dan moetie eruit

gewoon overal pakkingen tussen op de manier zoals ik al eerder zei
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Hans F 23-10-2004 10:54 Print reply
Posts: 4326
pff
 
Joostvdw 23-10-2004 10:55 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

pff


heeftie veel aan
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Hans F 23-10-2004 10:56 Print reply
Posts: 4326
sorry hoor, maar alles past gewoon maar op 1 plek, eenvoudigere puzzels zul je iig niet tegenkomen.
 
Joostvdw 23-10-2004 10:57 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

sorry hoor, maar alles past gewoon maar op 1 plek, eenvoudigere puzzels zul je iig niet tegenkomen.


owh, nou ja, iedereen moet et eens leren en hij wil et gewoon zker weten, snap ik wel, als je al een keer eerder iets hebt fout gedaan

niet zo meuten hoor
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
honda_freak 23-10-2004 18:58 Print reply

Posts: 7650
jah.. idd.. ff zeker weten.. kheb geen zin in nog een cilinder die halfgaar is.. dees was ook iets duurder.. dus des te meer reden om t zeker goed te doen.

t zwarte dingetje is ook een aan de onderkant smaller dan aan de bovenkant (je kan m ook ondersteboven plaatsen als je je verveelt neem ik aan )

mn carb lekt wel een beetje trouwes bij mn luchtfilter.. genoeg om in ieder geval via mn blok op de grond een plasje te maken..
(kwas eerst bang dat mn blok lek was geraakt, maar toen ik een stukje keukenpapier onder mn filter had gelegd hield het druppen op.. alleen moet ik nu om de zoveel tijd t papiertje vervangen omdatie helemaal volgezogen is ..

nog een leuk idee voor een maatje sproeier?
ff voor de duidelijkheid.. setup is dus 70cc athena, 18mm keihin (powerfiltertje van malossi), en een techo bocht bovenlangs.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
-Niellesie- 23-10-2004 19:31 Print reply

Posts: 6454
gooi dat plastikje maar weg wat je ertussen hebt zitten is overbodig
 
allalallalallalalallalala
honda_freak 23-10-2004 19:36 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

gooi dat plastikje maar weg wat je ertussen hebt zitten is overbodig


ik hoopte al dat je dit ging zeggen
kbegon me af te vragen of t ook egt wel nodig was.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Dit topic is 598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved