Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tomos doet raar.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1159 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23228 - Tomos doet raar.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 825 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ddadd 22-10-2004 16:37 Print topicpost
Posts: 35
Hoi,
Ik heb een Tomos A35, 50cc. Ik zelf heb niet zo veel verstand van brommers, maar ik wou hem tog iets harder laten gaan. Ik had er een proma onder gegooid en dat hielp wel (ging iets van 7 km harder). Toen zij een vriend van me dat ik een recht spruitstuk zou kunne proberen in plaats van mijn geboge spruitstuk. Dat is er dus op gezet alleen nu rijd hij nog maar 47, terwijl hij eerst bijna de 60 haalde. Weet iemand mischien hoe dit komt?
 

brommercrazy 22-10-2004 17:19 Print reply

Posts: 2594
waarschijnlijk afstelling, wat is je bougie kleur?
 
ddadd 22-10-2004 17:23 Print reply
Posts: 35
Waar zit die ergens
Is dat dat staafje onder dat ding op je cilinder?
In dat geval is hij wit
 
-Tom- 22-10-2004 17:23 Print reply

Posts: 4151
Tuurlijk niet afstelling, heb je niet een te klein spruitstuk gekocht?
 
FTS Member
ddadd 22-10-2004 17:24 Print reply
Posts: 35
Ik weet het niet. Mijn vriend had nog een recht spruitstuk liggen zei hij die zit er nu bij mij op. Ik weet de grote dus niet.
 
ddadd 22-10-2004 17:25 Print reply
Posts: 35
Ik herinner me trouwens dat hij 12mm zei
 
MBX_cruiser 22-10-2004 17:27 Print reply

Posts: 828
dat zou normaal gezien hetzelfde moeten zijn als je origineel dan.

Ga eens een stukje rijden, en draai dan je bougie er uit(dat ding waar die kabel opzit aan je cilinder).
Moet je even aan de onderkant kijken welke kleur het heeft.
 
ddadd 22-10-2004 17:29 Print reply
Posts: 35
Ben zo trug
 
ddadd 22-10-2004 17:45 Print reply
Posts: 35
Hij is wit. Ook iets wat ik vergeten was te melden: Hij start niet zonder choke, en ook dan dreigt hij heel te tijd steeds uit te vallen als ik vol gas geef, totdat ik egt op topsnelheid rij.
 
Blorn 22-10-2004 17:47 Print reply

Posts: 13825
Grotere sproeier...
 
Evilmex 22-10-2004 18:27 Print reply

Posts: 4458
grotere sproeier idd.
Trouwens recht of schuin spruitstuk boeit geen reet.
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
ddadd 22-10-2004 19:25 Print reply
Posts: 35
Ik krijg binnekort een 15 15 carberateur. Ik zou er dus eigenlijk beter aan doen om mijn oude spruitstuk er terug op te zetten (Aangezien geen van de problemen zich toen nog voordeden) en die carberateur erop te doen, of is het beter als ik dit spruitstuk er dan wel op laat?

bedankt
 
HerrFlicK 22-10-2004 20:03 Print reply

Posts: 100
Je zei zelf dat je niet zoveel van de brommers wist, daarom vraag ik ook maar even heb je wel naar het goede stuk van de bougie gekeken.
Klik hier even op voor foto
Bij nummertje 8 moet je kijken welke kleur die heeft, want die soort schroefdraad zegmaar die is altijd wit.
misschien dat je naar het verkeerde hebt gekeken hehe..
 
Check me profile voor DE Vespa Ciao :P
ddadd 22-10-2004 20:12 Print reply
Posts: 35
Je hebt gelijk kheb naar het verkeerde deel gekeken. Maakt niet zoveel uit want morgen zet ik de oude onderdelen er weer op aangezien hij dan tog harder loopt. Ik wist namelijk niet dat een recht spruitstuk geen ene kloot uitmaakt maar nu dus wel. met de oude onderdelen had ik vrijwel geen problemen dus tja.
 
rx50je 22-10-2004 20:26 Print reply

Posts: 59
een rechte spruitstuk helpt wel degelijk, het haakse model wat er op zit heeft een immens slechte flow, het rechte/schuine model heeft een veel soepelere flow waardoor de menging van lucht en benzine gewoon goed blijft, al helemaal al hij gepolijst is van binnen
 
Brommers zijn traag
[RRT] Lost-P 22-10-2004 20:27 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rx50je

een rechte spruitstuk helpt wel degelijk, het haakse model wat er op zit heeft een immens slechte flow, het rechte/schuine model heeft een veel soepelere flow waardoor de menging van lucht en benzine gewoon goed blijft, al helemaal al hij gepolijst is van binnen


Gasreactie wordt iets sneller...
Verder zal t niet zo SUPERveel invloed hebben
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 825 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved