Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling aanpassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 910 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23227 - Koppeling aanpassen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tomos 50 22-10-2004 15:38 Print topicpost

Posts: 925
Ik heb een Tomos:
-proma
-16mm
-50cc ori getuned(blowdown 26.5)

Dit is voor een automaatje een hoge blowdown, in hoge toeren presteerd ie prima maar in lage toeren heft ie weinig kracht.
Door de koppeling aan te passen zou je dat kunnen compenseren heb ik gehoord.
Dus wie legt dit mij uit?
 

Dikkie 22-10-2004 15:46 Print reply

Posts: 235
dan moet je iets uit je koppeling weg zagen ofzo zodat hij later aangrijpt dus je rijd met meer toeren weg.
 
Arjan 22-10-2004 16:06 Print reply

Posts: 2483
je moet de veer die om de koppeling heen zit inkorten...
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei
Tomos 50 22-10-2004 16:10 Print reply

Posts: 925
Heeft iemand vaker zoiets gedaan want de een zegt iets wegzagen en de ander de veren inkorten.
?
 
Neonlampje 22-10-2004 16:43 Print reply

Posts: 14825
verlichten werkt, veren weet ik zo niet
 
Arjan 22-10-2004 16:45 Print reply

Posts: 2483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

verlichten werkt, veren weet ik zo niet


verlichten werkt idd... maar de veer inkorten werkt ook en is minder werk
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei
Neonlampje 22-10-2004 16:49 Print reply

Posts: 14825
Wordt die veer niet ingedrukt?
Zal wel niet als je hem moet inkorten
 
MBX_cruiser 22-10-2004 16:52 Print reply

Posts: 828
Als je handig bent kan je die veer proberen in te korten, maar ik kan je verzekeren, het is geen lachertje om die veer er weer rond te krijgen, zelfs als ze niet verkort is

Als ik jou was zou ik gewoon in elk segment een gaatje (of 2 boren), wel zo symmetrisch mogelijk.
 
Tomos 50 23-10-2004 13:54 Print reply

Posts: 925
Hoeveel zou ik die veer moeten verkorten dan?
Maakt het nog uit waar ik die gaatjes boor?



Dit bericht is ge-edit door Tomos 50 op 23-10-2004 14:20

Dit bericht is ge-edit door Tomos 50 op 23-10-2004 14:28
 
Tomos 50 23-10-2004 14:45 Print reply

Posts: 925
Wat zijn de negatieve effecten?
 
Tomos 50 24-10-2004 21:10 Print reply

Posts: 925
Ik heb de veer nu een halve cm ingekort, kan er nog meer af.
Ik merkte wel verschil btw.
 
arrier 24-10-2004 21:12 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50

Wat zijn de negatieve effecten?

altijd hogere toeren dus meer slijtage, en koppeling slijt harder doordat hij langer doorslipt
 

Dit topic is 792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved