Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schroefdraad kapot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1072 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23191 - Schroefdraad kapot
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tomos 50 21-10-2004 12:29 Print topicpost

Posts: 925
Het schroefdraad in mijn blok van een van de tapeinden is kapot. HOe los ik dit op en hoeveel kost het?
 

Ariej 21-10-2004 12:55 Print reply

Posts: 3685
uitboren en tappen, kost niet veel als je het gereedschap hebt
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Leen 21-10-2004 12:55 Print reply

Posts: 26877
helicoil
 
Tomos 50 21-10-2004 13:01 Print reply

Posts: 925
Wat kost uitappen en een helicoil erin bij de bromboer?
 
Blorn 21-10-2004 13:01 Print reply

Posts: 13825
Vraag het m, ik heb zo geen prijslijst van m liggen....
 
Tomos 50 21-10-2004 13:02 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Vraag het m, ik heb zo geen prijslijst van m liggen....

Als je het ongeveer weet hoeft dat niet meer.
 
Blorn 21-10-2004 13:03 Print reply

Posts: 13825
Verschilt van vriendendienstje tot 20 euro.

Hier dan
 
Tomos 50 21-10-2004 13:05 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Verschilt van vriendendienstje tot 20 euro.

Hier dan

danku.
 
PaulTSX 21-10-2004 13:19 Print reply

Posts: 485
wat is helicoil???


Dit bericht is ge-edit door PaulTSX op 21-10-2004 13:19
 
http://groups.msn.com/paultsx
Remco RS 21-10-2004 13:24 Print reply

Posts: 11463
Loctite eromheen draaien en dan er op nieuw in schroeven werkt wel goed
 
Olaf 21-10-2004 14:07 Print reply
Posts: 473
een helicoil is een bout met schroefdraad van binnen, de helicoil is dan bijv. m10 en je kan er dan een tapeind van m6 in draaien.
helicoil is een paar euro en je moet t zeker bij de dealer laten doen want probeerde t is zelf en was echt een ramp.
 
crosser10040 21-10-2004 15:29 Print reply

Posts: 515
bedoel je cilinder tapeinde? Die kun je er gewoon uitdraaien. Ff kijken hoever de oude je carter ingaan en zover de nieuwe erin draaien. Zo'n tapeindje kost ongeveer 2 euro. Of een tapsetje kopen 8,- en je kunt zelf tappen.

 
yamahacross 21-10-2004 16:28 Print reply
Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040

bedoel je cilinder tapeinde? Die kun je er gewoon uitdraaien. Ff kijken hoever de oude je carter ingaan en zover de nieuwe erin draaien. Zo'n tapeindje kost ongeveer 2 euro. Of een tapsetje kopen 8,- en je kunt zelf tappen.


voor 8 euro heb je geen tapsetje hoor
 
www.jackass-gilze.tk
Wanker 21-10-2004 16:30 Print reply

Posts: 947
helicoil erin laten zetten betaalde ik altijd 5 euro voor ofzo. is 2 min werk
 
No rap, No reggae, No hardstyle
TSX Peter 21-10-2004 22:21 Print reply

Posts: 113
dit probleem heb ik eergisteren ook gehad en opgelost. ik heb een tsx en ook een m6 tapeind dolgedraaid in het blok. helicoil was mijn eerste keus ma daar kon ik zo niet aan komen en je hebt er speciaal gereedschap nodig wil je hem er goed in kunne zetten. dus heb ik verder gekeken. ik besloot om het gat op te boren. nu heb ik um opgeboort tot m7, m8 erin getapt, de cilinder + kop doorboort met 8.5 mm. als je dit ook wil doen moet je heel precies te werk gaan met het boren door de cilinder en kop, met een kolomboor dus. en je moet er ook voor zorgen dat je het gat in het blok recht opboort naar m7, anders komt het tapeind er scheef in te staan en dan past de cilinder er niet meer op.

suc6 ermee
 
Tomos 50 21-10-2004 23:00 Print reply

Posts: 925
Kheb et al opgelost, m8 erin getapt en een bout die aan de onderkant m8 is en de rest m6 erin gezet.
 

Dit topic is 2547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved