Quote: en dat krijg jij een beetje "normaal" gedaan....zonder dat alles scheef en verracht is
Yep. Gewoon zorgvuldig werken en op de 4 zijden opnieuw beginnen. Die kop ziet er dan niet uit, dat klopt. De eerste keer deed ik dat omdat we een 3E9 met FS1 cil. niet aan het lopen kregen. Open gemaakt en toen viel die idioot grote rand op. Op zondag heb je wel een ijzerzaag en schuurpapier aanwezig, geen bedrijf met draaibank. Gewoon met heel grof schuurpapier beginnen te vlakken op een glasplaat. Gaat echt sneller dan je denkt. Veel water gebruiken. Bij die kleine kopjes was alleen vlakken voldoende. Bij bijvoorbeeld een yamaha DT zat ook een hele diepe rand, maar de onderste koelrib was zo dik dat daar niet tegenaan te zagen of vlakken viel. Die besteedde ik ook uit. Wat je gemakkelijk zelf kunt doen, bespaar je dus.
Gonzo, niet zo leijk, zeker als het over voertuigen gaat waar je je zelf te goed voor vindt...
Ander onderwerp:
Carburateurs dien overstromen betekent meestal een vlotter die vastzit of klemt, of een vlotternaald die niet afsluit. Even je vlotterkamer openen en checken. Waarom een benzine kraan spontaan lekt weet ik niet. Of gewoon vervangen, of uit elkaar halen reinigen en daarna hopen dat het lekken gestopt is.
|