Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nieuwe cilinder VAST!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23156 - Nieuwe cilinder VAST!
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 20-10-2004 10:45 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r

[...]


hmm, en wat doet dat groote gat daar aan de linker kant


 
damage 20-10-2004 11:41 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Hoe strak heb je kopmoeren aangedraaid?


u gaat door voor de wasmachine!

kan gewoon niet missen...

wedden dat die moeren gewoon te hard aangedraaid zijn en al helemaal niet op hetzelfde aanhaalmoment?
 
Roedi-Loerbeek 20-10-2004 12:12 Print reply

Posts: 1492
en daardoor knapt er een zuigerveer?
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
scheurijzerr 20-10-2004 12:16 Print reply
Posts: 419
jij treft het ook niet man, eerst mijn eurocil. naar de klote geholpen... maja heb je m echt niet te vast gezet? tis geen gietijzer he...
 
Honda_mbiloss [Emiel] 20-10-2004 12:20 Print reply

Posts: 3697
een kei in cilinders mollen. Sommige denken dat ze die bouten bijna af moeten breken.
 
Hans F 20-10-2004 12:21 Print reply
Posts: 4326
dingen hoeven maar net iets vaster als handvast
 
Blorn 20-10-2004 12:23 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedi-Loerbeek

en daardoor knapt er een zuigerveer?
Kopmoeren te strak heeft als gevolg dat de cilinder (en kop) zich niet goed uit kunnen zetten bij warmte, en die gaan dan naar binnen uit zetten. Zuiger klem of veer door de poort, einde verhaal.

Zo beter Hans?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 20-10-2004 12:26
 
Hans F 20-10-2004 12:25 Print reply
Posts: 4326
vind ik het alleen waarschijnlijker dat de zuiger vastpeert dan dat alleen de veer breekt...
 
Davidjuhh 20-10-2004 13:51 Print reply

Posts: 367
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

dat is geen immi cil maja wat voor merk zuiger zit drin?

Dit bericht is ge-edit door -Niellesie- op 20-10-2004 0:12


Geen immi cilinder nee, zit een mooie zuiger in van (ja ik weet het) meteoor, dees:

Kopmoeren zitten niet overdreven vast, ik mol niet vaak cilinders, maar als ik een cilinder koop waar een zuiger bij zit dan ga ik er vanuit dat die er in hoort
@ scheurijzer: En niet een squish van 0,3 mm te groot heeft.
Affijn, maakt ook niet uit, ik heb de boel nog is bekeken (tis inmiddels licht ) En ik zie dat het gewoon een fout in de cil geweest moet zijn. Er is namelijk niets van de zuiger af, ook niet van de veren, maar er is een stukje van de spoelpoort afgebroken.
Ik ga zo terug naar de bromboer, en ik hoop op een nieuwe zuiger...

Maar ff een vraagje, als de beschadiging onder de compressie ruimte zit en niet te overdreven diep en groot is (bijv 1 bij een half mm) Dan hoeft dat toch niet erg te zijn voor de compressie? En bij de timing maakt het toch ook niet heel veel verschil?
Want als dat zo is dan hoef ik ook echt alleen maar een nieuwe zuiger

Dit bericht is ge-edit door Davidjuhh op 20-10-2004 14:01
 
-Tom- 20-10-2004 13:55 Print reply

Posts: 4151
Als 't niet langs de zuigerveren loopt is er altijd nog mee te rijden. En anders merk je 't vanzelf wel als 't vastnaaid
 
FTS Member
Davidjuhh 20-10-2004 14:02 Print reply

Posts: 367
Dat begrijp ik, maar ik bedoel dat je geen compressie verlies hebt
 
arrier 20-10-2004 20:42 Print reply
Posts: 2221
zijn die twee borgclipjes dr niet uitgeschoten?
 
Blorn 20-10-2004 21:12 Print reply

Posts: 13825
Kopmoeren hebben te strak gezeten...
 

Dit topic is 2835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved