Binnen in de cilinder loopt het op tot enkele honderden graden tijdens de ontsteking. dit koelt al direct af als de ontsteking over is en de uitlaat klep opengaat. Maar zolang je je cilinder niet extreem lang in enorm hoge toeren houdt, zal ie niet kapot gaan.
Binnen in de cilinder loopt het op tot enkele honderden graden tijdens de ontsteking. dit koelt al direct af als de ontsteking over is en de uitlaat klep opengaat. Maar zolang je je cilinder niet extreem lang in enorm hoge toeren houdt, zal ie niet kapot gaan.
mwah eerder richting 1000graden dacht ik ?
en uitlaatklep opent een slag later pas... dus direct ?
afgezien van je leuke copie/paste...
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 19-10-2004 12:10
Aangezien jullie der al fouten in vinden is het dus al geen copy/paste. En over die direct. Alles gebeurt in een fractie van een seconde dus vindt ik wel dat ik over direct mag spreken hoor.
En die uitlaat klep... je weet wat ik bedoel he. Als de gassen deruitkomen.
Dat geeft de copy/paste aan .
Het gaat in dit topic nl over een 2-takt.
Een wallaroo heeft voor zover ik weet geen kleppen .
Net niet dus , ik dacht echt wel dat dit bij een 2T was. Als het uit een boek komt, had ik wel gezien dat het over een 4T ging. Ik heb trouwens geen boeken over die dingen want ik vind meestal hier wel een antwoord, waarom zou ik dan boeken kopen? Maja, ik ga der ni van wakker liggen.
Dit bericht is ge-edit door Arno etc. op 21-10-2004 21:22