Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Verlichtingloze Mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 932 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #23103 - Verlichtingloze Mt5
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fearless 17-10-2004 21:56 Print topicpost
Posts: 62
Ik ga aankomende maand naar een Mt5 kijken. Alleen daarvan mist het elecktriche gebeure.

Dus geen verlichting op de brommer, en dat is iets wat er dus wel op moet!

Ik moet dus een koplamp en een achterlamp kopen. Maar ik weet niet hoe het met het elecktrische gebeure van een mt zit.

Wat voor draden horen er uit het blok te komen? Waarvoor dienen die?

Ook mist het dashboard..

Wat moet ik allemaal aanschaffen om hem weer origineel te krijgen qua elecktra en tellers?

Of kan ik beter werken met een 12v accu? En zelf een dashboardje maken met schakelaars voor het licht.

alvast bedankt.

Ps. ik heb een Honda mtx gehad in mijn n00b jaren, daar zat een 6v accu in...er zit geen accu op een Mt toch?
 

honda_2takt_power 17-10-2004 22:21 Print reply

Posts: 6744
zit wel een accu op mt 6volt en dashboard koop ereen en dradenhttp://www.brommerforum.nl/kb/artikel/15 michien heb je er wat aan
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Fearless 18-10-2004 22:17 Print reply
Posts: 62
Hmm...ik merk al dat het een helse klus wordt.

Is het niet mogelijk om een 12v accu te plaatsen, en daarop een voor en achterlicht....en remlicht en claxon. op aan te sluiten.

En dan de accu op te laden via het blok?
 
honda_2takt_power 18-10-2004 22:21 Print reply

Posts: 6744
ja alleen vergeet je je weerstand gelijkrichter en dergelijke draadboom lijkt simpel alleen zo simpel is het niet een brommerzaak doet er gemiddeld ook al 3/4 uur erover om kanp een nieuwe draadboom aan te leggen en is de laadstroom uit je blok niet te laag ervoor

en lees dit eens doorhttp://www.brommerforum.nl/faq/artikel/28
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Fearless 18-10-2004 22:37 Print reply
Posts: 62
Argh! Ik wordt overspannen..!

Er komt dus 6v uit het blok zetten (wisselspanning)

Dat word dus gelijk gericht met een gelijkrichter. Dus dan heb je een stroom van 6v.


Is er geen mogelijkheid om er een 12v installatie van te maken?
 
honda_2takt_power 18-10-2004 22:41 Print reply

Posts: 6744
ja moet je ff searchen op de site zijn wel een aantal topics over
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Pistonpen Paultje 18-10-2004 22:44 Print reply

Posts: 8678
klinkt als een crosser, niet kopen zouk zeggen. Maargoed.

Er komt een wisselstroom uit je blok, en die brengt je gelijkrichter naar een bepaald voltage. 6 of 12volt dus.

Wanneer je een 12volt accu erop zet en een 12v gelijkrichter monteert, dan heb je alles op 12 volt (ja, lampies enzo dan nog)
 
Fearless 18-10-2004 22:47 Print reply
Posts: 62
Dus ook al komt er maar een wisselspanning van 6v uit het blok? ik kan er altijd meer van maken?

Een accu heeft een spanning nodig van ongeveer 14v om bijgeladen te worden tijdens het rijden....

Zou dat kunnen?
Ik ben niet een elekctonika expert dus een beetje uitleg zou handig zijn!
 
Fearless 19-10-2004 20:59 Print reply
Posts: 62
pistonpen paultje - het lijkt mij ook een beetje een crosser.

Maar welke mt is dat niet? Ik wil hem gewoon gebruiken om vanaf mijn huis naar mijn werk te rijden...dat is dagelijks 20 km (heen en terug)

En nu met dit koude weer is zon polini-tuned citta () Toch niet echt een pretje.

Als die verlichtingloze brommer nou perfect loopt, heb ik geen zorgen.. Alleen de verlichting moet ook werken.


 
customMT5 19-10-2004 21:07 Print reply

Posts: 545
Er komt een 6volt wisselstroom uit je blok, met een 12v gelijkrichter maak je er toch geen 12 volt van?? blijft dan toch gewoon 6volt
 
!!! DUITS MT8 frame met papieren (betriebserlaubnis) gezocht !!! INBOX AUB
Fearless 19-10-2004 21:09 Print reply
Posts: 62
mjah vink ook appart.
 
Skutje_Tzr 19-10-2004 21:27 Print reply

Posts: 604
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fearless

mjah vink ook appart.


transisstor?
 
* Yamaha touching your heart *
Fearless 19-10-2004 21:33 Print reply
Posts: 62
transisstor....klinkt elecktrisch

kan je me dat uitleggen?
 
customMT5 19-10-2004 21:34 Print reply

Posts: 545
Hij bedoelt misschien transformator?
 
!!! DUITS MT8 frame met papieren (betriebserlaubnis) gezocht !!! INBOX AUB
B-100 19-10-2004 21:43 Print reply

Posts: 1385
kun je ook al n transformator op je brommer zetten?? zou makkelijk zijn voor mij, mn mt geeft kei slecht licht, dus as je er n transformator tusse zet, krijg je 12 volt??? iemand die er meer van weet?

 
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel
honda_freak 19-10-2004 21:43 Print reply

Posts: 7650
er komt geen 6V uit je blok, er komt een variabele spanning uit je blok.. als je genoeg toeren trekt dan kan je er zelfs 16V uit halen.. tenminste mijn mt wel
en dat is dodelijk voor je lampjes

die weerstand is trouwens helemaal niet geschakeld als je licht aan staat, draai je lichtschakelaar maar is open.. en trek de schakelaars er uit..
maar ik moet je wel waarschuwen t is een hels karwei om m weer in elkaar te krijgen..

de meest creatieve manier is gewoon lampjes direct op een accu aansluiten en die accu gewoon af en toe is een keer op te laden thuis.. als je lampjes niet te veel watt trekken kan je nog best een tijdje doen met een volle accu.

wat je ook kunt doen is de hele hap afleveren bij mij thuis en me een weekje de tijd geven en je krijgt m helemaal netjes terug
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Dit topic is 1487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved