Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr. T
[...]
Onzin, mijn ervaring met Tomos is dat ze niet kapot te krijgen zijn (behalve de voorvork dan).
Ik denk dat er aan mijn (2ehands) tomos nog niet veel niet kapot is geweest.
Mijn 2 achterveren zijn bvb al uit elkaar gesprongen, waarvan 1 toen ik een drukke baan overstak...
de achterbrug zat gauw veel speling op.
Men kukras lagers waren volledig verneukt door met een 50snel en tecnigas uitlaatje rond te rijden.
Er zit speling op de voorvork.
Als het erop geregend heeft blijven de remmen soms plakken (dit kan heel gevraaglijk zijn, vooral vooraan).
en als je van plan bent om een beetje hard te rijden, een tomos heeft echt slechte baanligging vind ik. Met een plat stuurtje is dit al veel beter maar toch. Ik heb het vaak voorgehad dat mijn achterwiel een stukje wegslipte terwijl ik eigenlijk niet hard ging liggen in de bochten (altijd geluk gehad).
Of het aan mij, aan de vorige eigenaar of aan de brommer zelf ligt weet ik niet, ik heb ook geen ervaring met puch. Maar ik zou toch een puch nemen dan.
Je kan wel gemakkelijk aan de carb, luchtfilter enzo (bij nieuw model tenminste). Maar het is best klote om je spruitstuk los te krijgen als je cilinder er nog opzit. Je krijgt de cilinder er samen met het spruitstuk alleen af als je de benzinekraan eraf doet, en dan moet je eerst heel de tank leeglaten...
Wat ik er wel leuk aan vond is dat hij alleen met die Tecnigas next 70 liep
maar die 50snel (airsal) maakte niet veel uit
Dit bericht is ge-edit door MBX_cruiser op 17-10-2004 14:59
|