Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Door ze begrenzers heen ( GPR )

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1085 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23052 - Door ze begrenzers heen ( GPR )
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Terror 16-10-2004 12:01 Print topicpost

Posts: 9269
ik heb sinds maandag een derbi gpr r uit 98
nou reed ik dus een tijdje in ze 1 en ga normaal niet verder als 7 duizend toeren maarja reed op een drempelweg en mocht maar 30 dus dacht gewoon rustig in de 1 en op een gegeven moment vanaf de 8 duizen toeren een aardige powerband tot de 11 duizen toeren in ze 2 en in ze 3 lukt het ook in ze 4 alleen heuveltje af

maar is dit slecht? denk zelf van wel
en wat zullen de gevolgen op langere termijn zijn
 

l_v 16-10-2004 13:29 Print reply

Posts: 123
Zijn de begrenzers er niet gewoon uit?

Lees net dat ie normaal niet verder gaat. Ik ken ook een gast met een Yamaha Jogg RR. Die schiet ook regelmatig door z'n begrenzer als die over een drempel rijdt .

Motorblok zal wel iiietttss sneller slijten als je vaak hogere toeren rijdt.

Dit bericht is ge-edit door Lennart Visscher op 16-10-2004 13:31
 
Terror 16-10-2004 13:31 Print reply

Posts: 9269
ja dat vraag ik me nou eigenlijk ook wel af want toen ik de bougie eruithaalde was hij aardig wit

 
-Wheelie-Johie- 16-10-2004 13:32 Print reply

Posts: 2814
grotere sproeier erin dus

 
trots BMW e30 325i eigenaar
Terror 16-10-2004 13:34 Print reply

Posts: 9269
ja ik ken nun normaal wel in ze 1 2 en 3 tot 11 duizen toeren maar als ik van ze 1 naar ze 2 overschakel gelijk komt ie in die dip en hakt ie in de begrenzer lijkt het wel
 
Hans F 16-10-2004 13:37 Print reply
Posts: 4326
waar heb je het over? Begrenzer?
 
Terror 16-10-2004 13:39 Print reply

Posts: 9269
originele begrenzers van derbi gpr degene die de brommer tegen zouden moeten houden dat die niet harder loopt als 45
 
Hans F 16-10-2004 13:41 Print reply
Posts: 4326
Ws. is er gewoon iets weggerot in je uitlaat ofzo.
de term begrenzer is eigenlijk al belachelijk

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 16-10-2004 13:41
 
-Wheelie-Johie- 16-10-2004 13:41 Print reply

Posts: 2814
volgensmij heb je gewoon altijd rustig gereden en weet je nu pas dat je hard kan. als er een begrenzer in zit kan je niet 11k maken

of je prop is eruitgevallen
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Roedi-Loerbeek 16-10-2004 13:42 Print reply

Posts: 1492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

volgensmij heb je gewoon altijd rustig gereden en weet je nu pas dat je hard kan. als er een begrenzer in zit kan je niet 11k maken

of je prop is eruitgevallen


die vallen niet zomaar, waarschijnlijk zit er gewooon geen begrenzer in. en is hij niet gewend om een beetje te knallen.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Blorn 16-10-2004 13:43 Print reply

Posts: 13825
Stel dat ding eens behoorlijk af.
 
Arno etc. 16-10-2004 14:18 Print reply
Posts: 64
Waarschijnlijk was ie gewoon lam-gereden. Als je een tijd met je brommer/auto traag rijdt en nooit hoge toeren doet, gaat ie dat ook niet meer kunnen als je dan plots hele hoge toeren wil maken. Als je dan een tijd terug rijdt en telkens tot het uiterste drijft komt de motor terug los en zal ie na een tijd terug hoog draaien.

Heb zelf ook al gehad. Koop brommer, rijdt 45. Twee maanden later rijdt ie 55 zonder aanpassingen of zo. Gewoon losgekomen door de rijstijl.
 
Terror 16-10-2004 14:24 Print reply

Posts: 9269
ja hij reedt 55/60 nu nog steeds maar vindt het wel erg vreemd.. ga zo is kijken wat bromboer zegt
 
de_koen 16-10-2004 14:48 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arno etc.

Waarschijnlijk was ie gewoon lam-gereden. Als je een tijd met je brommer/auto traag rijdt en nooit hoge toeren doet, gaat ie dat ook niet meer kunnen als je dan plots hele hoge toeren wil maken. Als je dan een tijd terug rijdt en telkens tot het uiterste drijft komt de motor terug los en zal ie na een tijd terug hoog draaien.

Heb zelf ook al gehad. Koop brommer, rijdt 45. Twee maanden later rijdt ie 55 zonder aanpassingen of zo. Gewoon losgekomen door de rijstijl.




 
Honda 5-Bak te koop
Tsxdude AKU MicheL 16-10-2004 14:52 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]






Maar het is wel waar, heb dit zelf ook meerdere malen vernomen, was netzo met onze auto.
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Hans F 16-10-2004 15:05 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


Maar het is wel waar, heb dit zelf ook meerdere malen vernomen, was netzo met onze auto.


auto heeft vaak een ontsteking/injectie die zichzelf aanpast dus dat voorbeeld gaat niet op
 

Dit topic is 1503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved