Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Type cilinders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 779 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23024 - Type cilinders
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markos 15-10-2004 14:05 Print reply

Posts: 5048
maar een chroomwand kun je toch niet honen? dan kun je toch beter een stale pakken dan?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Davidjuhh 15-10-2004 14:06 Print reply

Posts: 367
een chroom wand kun je volgens mij niet hone nee... Of dan word de overmaat heel klein.
Maar een chroom wand hoef je ook niet te honen als je er goed mee omgaat
 
Markos 15-10-2004 14:07 Print reply

Posts: 5048
alles kan kapot
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Davidjuhh 15-10-2004 14:09 Print reply

Posts: 367
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

alles kan kapot

cker cker
Waar wil je de cilinder eigenlijk voor gebruiken dan?
 
Markos 15-10-2004 14:11 Print reply

Posts: 5048
kwilde gewoon ff weten over cilinders hoe en wat
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Davidjuhh 15-10-2004 14:12 Print reply

Posts: 367
Aha, kijk want als je gaat crosse kan je beter gewoon een chroomwand doen, of nikasil, want dan geef je em echt op zn flikker. Maar als je het voor lange afstanden doet is gietijzer ook goed

edit: ik heb gewoon liever geen gietijzer

Dit bericht is ge-edit door Davidjuhh op 15-10-2004 14:13
 
Markos 15-10-2004 14:55 Print reply

Posts: 5048
maar bestaan er eigenlijk helemaal geen staal-cilinders?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Radeon-rx 15-10-2004 15:00 Print reply

Posts: 483
waarom zouden er cilinders van staal worden gemaakt? het is zwaarder materiaal, duurder om te maken + moeilijker om af te werken.

Als je een snellere cilinder wil dan 1 van gietijzer moet je gewoon een alu neme

Dit bericht is ge-edit door Radeon-rx op 15-10-2004 15:00
 
Markos 15-10-2004 15:04 Print reply

Posts: 5048
is aluminium niet zwakker/slapper dan gietijzer?
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
marcel 15-10-2004 15:18 Print reply

Posts: 1533
lijkt wel een msn sessie hier man.....
 
Blorn 15-10-2004 15:18 Print reply

Posts: 13825
Hoezo? STFU je bent hier geen mod
 
marcel 15-10-2004 15:24 Print reply

Posts: 1533
het viel me alleen op rustig maar....


btw ik zou voor nikasil gaan want dan heb je gewoon de minste slijtage en de beste rijeigenschappen. is wel bewezen dusja, maar bij een laagtoerige cilinder zou alu of gietijzer ook niet slecht zijn ofso. en het ligt ook voor een groot deel aan jezelf hoe hard iets slijt.
 
rogier - mt5 15-10-2004 15:50 Print reply

Posts: 257
airsal/eurokit is toch met nakasil wand?
 
Ed Honda CB50J 15-10-2004 16:57 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

is aluminium niet zwakker/slapper dan gietijzer?


Dat wel, als je een alu cilinder gelijk volgas blaast terwijl hij nog koud is, is er een aardig grote kans dat de cilinder splijt !

Voordeel van alu is dat het de warmte snel afvoerd + gewicht...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Hans F 15-10-2004 18:08 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

gietijzer is bros (komt door de koolstof erin)


neemt olie op
 

Dit topic is 1654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved