Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - rs50 stottert met nieuwe cdi/bobine

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 669 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #23013 - rs50 stottert met nieuwe cdi/bobine
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2435 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rs50je 14-10-2004 21:50 Print topicpost

Posts: 22
Ik heb al gezocht op het internet wat het probleem was, maar ik kon niks vinden.

Ik heb 2dagen geleden een metrakit pro race cdi/bobine gekocht en een nieuw bougie, ik heb het er gelijk op gezet.

nu merk ik dat ie onder in toeren wat happerd, en tot aan de power band, en boven de 9000 toeren happerd hij ook, ik kom niet tot 11000 toeren.

met mijn orgi cdi/bobine had ik geen probleem en kon ik makkelijk boven de 11000 toeren komen.
(maar de orgi is begrensd, merk je boven de 9000toeren)

is er iets mis met de aarding of krijgt ie te weinig benzine???
of staat de ontsteking te vroeg of te laat.

mijn setup:
50cc (lichtelijk getuned)
21mm dellorto (85 sproeier(word een 100 ivm 80cc mhr)

 

Bullet 15-10-2004 14:46 Print reply

Posts: 12150
eehmm ori rs cdi is helemaal niet begrensd......
 
**My BungHole Will Speak Now**
mangoo 15-10-2004 14:51 Print reply

Posts: 743
een vriend van me had een oud model rs en toen we die gingen kopen had die kerel er een andere cdi opgezet omdat de orginele begrensd zou zijn! Mischien zit bij de nieuwere modellen er een "snellere" cdi in
 
Radeon-rx 15-10-2004 14:54 Print reply

Posts: 483
ontsteking te vroeg/te laat is niet van toepassing

probeer even een nieuwe boegie en stel je carb goed af.
 
Apriliars105 15-10-2004 14:54 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paulitsch_mtx

een vriend van me had een oud model rs en toen we die gingen kopen had die kerel er een andere cdi opgezet omdat de orginele begrensd zou zijn! Mischien zit bij de nieuwere modellen er een "snellere" cdi in


Volgens mij zijn ze van beide modellen niet begrensd, maar als het zo zou zin dan lijkt het me logischer dat juist het nieuwe model die begrensing had
Maar is niet
 
As finishing touch, God created the Dutch
evolutunned 15-10-2004 15:02 Print reply

Posts: 522
heb je niet een verkeerde sproeier omdat ie nu meer toeren kan draaien moet ie tog ook meer benzine en heb je dat draadje van de aarde wel aan geslote
 
sloop brommer/motoren gez in drenthe inbox me
Blorn 15-10-2004 15:17 Print reply

Posts: 13825
Goeie hittegraad bougie? Electrodenafstand goed?
 
rs50je 15-10-2004 17:16 Print reply

Posts: 22
ja ik heb net een nieuw bougie gekocht (ngk br9eix, wat me op viel was de kop van de bougie, die was veeeeel spitser dan de oude bougie.
het gaat om een nieuw type rs50.
ik heb net ff de aarde van de bobbine op het spruitstuk gedaan (waar die hoort) en nu is het al wat beter.
maar nog steeds dat gestotter bij 6k (net als of je brommer heel koud is en je geeft vol gas)
en bij 11k heb ik het zelfde probleem, maar dan veel erger (een soortbegrensing ofzo??)???

iemand nog wat ideeen?? ik hoor het graag.
 
master of disaster_rs50 15-10-2004 17:18 Print reply
Posts: 1839
je hebt een NGK b8es nodig hoor
electrodenafstand op 0,4 zetten, en dan kijken wat ie doet
 
lalalalalala i can't hear you
rs50je 15-10-2004 17:20 Print reply

Posts: 22
ja, maar de orgi bougie is een 9 en daar heb ik nooit problemen mee gehad

Dit bericht is ge-edit door rs50je op 15-10-2004 17:21
 
master of disaster_rs50 15-10-2004 17:27 Print reply
Posts: 1839
hij zal het ook gerust wel met een 9 doen, maar het gaat erom dat je het verkeerde type hebt gekocht
b8es

jouw bougie


8/9 es


heb je je oude bougie nog, probeer die dan gewoon ff, dan weet je snel genoeg of dat het probleem is, kleine moeite

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 15-10-2004 17:29
 
lalalalalala i can't hear you
rs50je 15-10-2004 17:30 Print reply

Posts: 22
aha dus als ik die oude van mij ngk br9es er in doe moet hij het eigenlijk (beter) doen, ik zal t ff proberen (maar wat maakt het uit, de soort bouge (verschil))

Dit bericht is ge-edit door rs50je op 15-10-2004 17:30
 
rs50je 17-10-2004 14:19 Print reply

Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs50je

neej hij stotterd nog steeds, maar de bougie was wel wat aan de niet koffie bruine kant (maar de sproeier maat is eigen lijk wel goed)
, als ik m armer zet dan loopt ie beroerder, maar als ik bij lage toeren vol gas geef wil die uit gaan

kan het er ook aan liggen dat ie teveel benzine krijgt??



Dit bericht is ge-edit door rs50je op 17-10-2004 14:19
 
Blukaap2 17-10-2004 14:21 Print reply

Posts: 9955
Zet die electrodenafstand eens kleiner.
 
Stoere brommers
-Tom- 17-10-2004 14:22 Print reply

Posts: 4151
Check je bougiekleur.
Koffie-met-een-scheutje-melk kleur is goed
Donkerder=sproeier te groot
Lichter=sproeier te klein
 
FTS Member
MBX_cruiser 17-10-2004 14:30 Print reply

Posts: 828
zo'n bougie heb k nog nooit gezien,
wat zijn er de voor- en nadelen van?
 

Dit topic is 2435 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved