Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mijn oude MT5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 711 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23004 - Mijn oude MT5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Anembor 14-10-2004 18:47 Print topicpost
Posts: 3
eey allemaal, dit is hier dus mijn allereerste bericht en ik kan ja al direct een groot verhaal vertellen...

ik heb dus een maand geleden van iemand mijn MT5 gekocht met een 80cc, 19mm carb., en de tandwielverh. heb ik nog niet bestudeerd

mijn pa vond die 80cc te krachtig want men brommerke reed dus 120 ... daarom steekt er nu een 50cc in!!! maar ik nu beginnen de problemen: men ketting is uitgerokken, die kan ik dan wel veranderen, maar de carburtor is nog altijd wel 19mm en ik weet niet of dit nu te groot is aangezien dat 16mm wel het standaard is...

ik moet dus ook (bijna zeker van) kleinere tandwielen steken omdat ze nu toch te groot zijn.

eigenlijk om dit berichtje kort te maken:
ik heb nog wat werk
maar is die 19mm nu te groot, want meestal verzuipt hij bijna als ik men gas helemaal open trek!!! (toevoer al helemaal dichtgedraaid)
 

Jop 14-10-2004 18:51 Print reply
Posts: 1290
je moet 'm ook nog opnieuw afstellen he..
 
Werner 14-10-2004 18:57 Print reply

Posts: 2127
50cc cilinder kan niej op een 80cc blok zetten
 
POM 14-10-2004 19:51 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Anembor

eey allemaal, dit is hier dus mijn allereerste bericht en ik kan ja al direct een groot verhaal vertellen...

ik heb dus een maand geleden van iemand mijn MT5 gekocht met een 80cc, 19mm carb., en de tandwielverh. heb ik nog niet bestudeerd

mijn pa vond die 80cc te krachtig want men brommerke reed dus 120 ... daarom steekt er nu een 50cc in!!! maar ik nu beginnen de problemen: men ketting is uitgerokken, die kan ik dan wel veranderen, maar de carburtor is nog altijd wel 19mm en ik weet niet of dit nu te groot is aangezien dat 16mm wel het standaard is...

ik moet dus ook (bijna zeker van) kleinere tandwielen steken omdat ze nu toch te groot zijn.

eigenlijk om dit berichtje kort te maken:
ik heb nog wat werk
maar is die 19mm nu te groot, want meestal verzuipt hij bijna als ik men gas helemaal open trek!!! (toevoer al helemaal dichtgedraaid)

anders ruil je met iemand van blok... (ik,ik,ik) of je steekt er een ori 80cc op, die is veel minder snel
 
rogier - mt5 14-10-2004 20:29 Print reply

Posts: 257
origineel zit er een 12 mm carburateur op een mt hoor
 
Kampersjaak 14-10-2004 20:30 Print reply

Posts: 12285
belgie niet
 
oderint dum metuant
gaitz 14-10-2004 20:54 Print reply

Posts: 110
Gewoon kleinere sproeier in proppe
 
TZR Heerst!!!
Anembor 16-10-2004 16:13 Print reply
Posts: 3
kleindere sproeier lijkt me het gemakkelijkste en het goedkoopste... ik ga wel binnenkort iemand zen 16mm proberen, mss dat dit zou lukken

12mm standaard??? amai das wel wa weinig ?
 
pauluspietsema 16-10-2004 16:52 Print reply

Posts: 107
met een 19 mm ga je het niet redden hoor, dan kun j'm nooit knap afstellen, en idd, een 50 cc op een 80 blok kan niet hoor, weet je wel zeker dat het een 80cc is?.
standaard carburateur is trouwens 13mm.
en als je ketting een trekdroppie is geworden moet j'm idd wel vervangen...rijd wel zo relaxed als je ketting daadwerkelijk over je tandwielen heen draait
duss...'k heb nog wel een goeie 50 snel voor je compleet met carb. spruitstuk en wat er bij hoort zoals luchtfilterslangen enzo.
 
never drive faster than you're guardian angel can fly.
Anembor 16-10-2004 19:22 Print reply
Posts: 3
een 16mm, zou dat al niet lukken...
trouwens er is niets mis met men cilinder, gewoon al de rest

ik ga gewoon men tandwielverhouding veranderen, gewoon een nieuw setje kopen dus. Allen weet ik niet wat ik nu het beste zou nemen (liefst zo snel mogelijk optrekken)... en die ketting die rammelt keihard!!!! pfff gewoon deen brommer heeft zijnen tijd gehad zne
 
the miniman 16-10-2004 19:42 Print reply

Posts: 10
een snelle er goed trkkende verhoudin is 13/45
en het probleem met je cilinder is dat je een 50 cilinder niet op een 80 carter helft kan zetten
dan passen je spoelpoorten niet meer
 

Dit topic is 559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved