Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 17,5 MM carb met rare problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22997 - 17,5 MM carb met rare problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1265 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mike de klerk 14-10-2004 11:10 Print topicpost
Posts: 211
IK heb van een vriend een 17,5 mm carb overkocht die eerst op een Yamaha Aerox zat,
Op die carb zit een aansluiting voor een vacuum voor de scooter tank, (ofzoiets). Ik heb een schakel en werk met een benzine kraantje en gebruik deze dus niet.

Eerst had ik een Déllorto 12 MM PHBN
nu heb ik eeen Déllorto 17,5 MM PHBN (met die vacuum shit erbij). De slangetjes heb ik op dezelfde plekken aangesloten en dat vacuum pinnetje met een slangetje afgedicht. Nou liep er dan continue als ik mijn benzine kraantje open zetten benzine langs de overflow (als je carb te vol zit met benzine zit er een aansluiting met een slangetje die het loost).

Deze heb ik toen ook maar afgedicht met een slangetje en afgeknepen. Ik heb mijn brommer rijdend gekregen maar toen liep hij heel onregelmatig en nadat ik een stukje had gereden werden de toeren automatisch steeds hoger. (choke aan en dat werd gelijk minder).

Ik krijg uhm niet afgesteld, mijn tank was ook leeg dus zou goed kunnen dat hij daarom zoveel touren ging draaien (teveel lucht neem ik aan). Dus ik ben gaan tanken. Nu ben ik vanochtend weer gaan prullen maar deed hij helemaal niks meer. DUs ik denk: bougie eruit, isty nat? danisty verzopen. Ja dus ik kickstarte (met benzine kraan dicht) en de benzine spoot eruit. Wat heb ik verkeerd gedaan?
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat

Tijzzz 14-10-2004 13:17 Print reply

Posts: 4215
Je moest je overflow niet afdichten.

Edit: Is het pinnetje wat door je vlotter naar boven wordt gedrukt er nog wel? Dit sluit namelijk je benzine aanvoer af en zo kan je carburateur dus niet overlopen.

Dit bericht is ge-edit door Tijzzz op 14-10-2004 13:21
 
Blukaap2 14-10-2004 13:19 Print reply

Posts: 9954
Idd, ding loopt over, stop je die overloopzooi dicht loopt alles je cilinder in.
 
Stoere brommers
Apriliars105 14-10-2004 13:22 Print reply

Posts: 6111
misscien dat de vlotter niet helemaal goed werkt, als hij overloopt?

edit: typfouten

Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 14-10-2004 13:22
 
As finishing touch, God created the Dutch
evolutunned 14-10-2004 13:26 Print reply

Posts: 522
je voltternaald it niet goed ofzo kijk gewoon alles ff na
 
sloop brommer/motoren gez in drenthe inbox me
Mike de klerk 14-10-2004 14:22 Print reply
Posts: 211
eej da ga ik doen mensen! zou goed kunnen dat het daar aan ligt! ik zal is kijken. (zelf nog ni aangedacht)

Die maat van mij zei datty er ook wel last van had dat de benzine er langst de overflow uitliep (hoor ik net) maar ik heb dit ding via via gekocht en weet datty van hem is dus (lang verhaal) ik weet niet alles van die carb. ik zal is gaan kijken naar de vlotter. Ik stuur nog wel een berichtje over de vooruit gang.

thanks people
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
Riejucastrolracing 15-10-2004 13:48 Print reply
Posts: 147
hey
ik heb het zelfde probleem als jou gehad
ik weet hoe het komt bij zo een scootercabrateur zit in de vlotter bak op dat buisje nog een extra gaatje in het midden en bij een 12mm derlotto niet dus zet je vlotterbak van je 12 eronder dan stroomt ie niet meer over heb ik ook gedaan en alles past en de vacium heb ik dicht gemaakt met een slangetje er op met iets in het slangetje gedaan dat er geen lucht bij komt en bij de electrische chock die heb ik dicht gemaakt met een sate prikker en een mooi dekseltje er op gemaakt met fietsband er tussen is dus helemaal dicht hoop dat je hier wat aan hebt later
 

Dit topic is 1265 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved