Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - gekkenwerk dt chopper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1098 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #22989 - gekkenwerk dt chopper
Pagina 113 van 115
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 112, 113, 114, 115Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 213547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Han - 6-4-2008 10:52 Print reply

Posts: 9667
ziet er mooi uit , zit er btw nog iets dt aan?
 
<10.000 posts
Frysk 6-4-2008 22:55 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
zo, weer precies twee maanden verder.

wat is er zoal gebeurt?
best veel!:

afbeelding
het harley achterspatbord heb ik versmald en pas gemaakt. hier op de foto lijkt het alsof ik er een platte strip tussen heb gelast ofzo maar niets is minder waar. Het lijkt alleen zo omdat aan de randen nog grijze verf zit en bovenop mijn lasnaad glad geslepen is. er is dus maar een lasnaad en die zit helemaal in het midden... inderdaad die zie je nagenoeg niet

afbeelding
deze twee autostoel rails komen onder de tank inplaats van de huidige tanktube. Aan de binnenste geleide komt dan het uiteinde van de monoshock veer waardoor de veer in hoogte versteld kan worden. Het idee is om ook een hendel aan het stuur te maken hiervoor waardoor bij het parkeren de brommer in zijn laagste stand gezet kan worden zodat de brommer mooi horizontaal komt te staan.

afbeelding
asje gemaakt voor het schakelpookje (dat is al even maar had het volgesmij nog niet op foto.) Ik heb overigens een eigen draai/freesbank gekocht:

afbeelding
wat wel handig is aangezien de harley custom bouwer waar ik werkte failliet is :(,

afbeelding
tot slot nog 2 totaalplaatje fotos waarop goed te zien is dat ik de gronspeling nog aanzienlijker verlaagd heb. Daardoor is de voorvork nog (veel) meer onderuit gaan staan en ben ik eindelijk tevreden over de totale maten van de brommer. ook hoeft de tank niet meer zo stijl omhoog te lopen en ook het zadel hoeft niet meer onder zon absurde hoek te staan om mooi aan te sluiten.

In principe gaat dit de "parkeerstand" worden dus met het veer systeem geheel naar beneden. zodra ik ga rijden met vering kan ik hem zon 15cm omhoogzetten waarvan hij weer zon 5cm inveert zodra ik erop ga zitten.

afbeelding

een van de eerstvolgende dingen die ik wil gaan doen is me eigen achterbrug maken. tevens ga ik dan het frame ver/af lassen.

ook wil ik de koplamp nog wat lager zetten want hij staat nog wat te hoog nu de gehele brommer lager is geworden.



Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 6-4-2008 om 2:18 uur.



Netjes Achterspatbordje heb je supermooi gedaan
 
giggitybyte
Hells Hobbit 7-4-2008 18:49 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt
as zondag voetsteunen erop beunen en dan is de constructie af, dan is het plamuren schuren en spuiten!

Dit bericht is gewijzigd door fseend op 19-8-2005 om 22:20 uur.



damn 3,5 jaar geleden idd




haha inderdaad. Toen had ik nog niet het plan er een 4takt blok in te hangen en de hele geometrie aan te passen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ziet er mooi uit , zit er btw nog iets dt aan?

jazeker: het balhoofd en de downtube die daaraanhangt tot aan het punt waar de voetsteun beugel begint. Nu is ook het gedeelte onder de tank en achter het blok nog van een DT, maar dat gaat er binnekort af. Ook de DT achterbrug die er nu in zit gaat eruit.

Owja de schokdemper is ook van een DT, even als de achter rem schetsplaat en verankering. Dat is dan ook echt alles.
 
Niek de Wildt 19-8-2008 0:25 Print reply
Posts: 7168
ben je er nog mee bezig?

 
Frysk 19-8-2008 8:23 Print reply

Posts: 34928
Benk ook wel nieuwschierig naar
 
giggitybyte
hilly 19-8-2008 23:32 Print reply

Posts: 227
mooi man weer eens iets anders. en stukken beter als zoon aprilia red rose. ga zo door wil de eind foto's nog wel zien
 
Stoney3K 31-8-2008 19:09 Print reply
Posts: 99
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
jazeker: het balhoofd en de downtube die daaraanhangt tot aan het punt waar de voetsteun beugel begint. Nu is ook het gedeelte onder de tank en achter het blok nog van een DT, maar dat gaat er binnekort af. Ook de DT achterbrug die er nu in zit gaat eruit.

Owja de schokdemper is ook van een DT, even als de achter rem schetsplaat en verankering. Dat is dan ook echt alles.


... zodat de chopper netjes als DT door een schouwing kwam en nu dus een mooi kenteken heeft? Het framenummer zal zich immers op dat DT-stukje bevinden

Tegenwoordig is het trouwens geen probleem om zelfbouwprojecten bij de RDW te laten keuren als bromfiets/motorfiets, zolang de brommer aan het voertuigreglement voldoet is het geen probleem om een kenteken te krijgen.
 
Joel_koningslust 31-8-2008 19:11 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stoney3K
[...]


... zodat de chopper netjes als DT door een schouwing kwam en nu dus een mooi kenteken heeft? Het framenummer zal zich immers op dat DT-stukje bevinden

Tegenwoordig is het trouwens geen probleem om zelfbouwprojecten bij de RDW te laten keuren als bromfiets/motorfiets, zolang de brommer aan het voertuigreglement voldoet is het geen probleem om een kenteken te krijgen.



geen probleem nee, maar wel duur
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Stoney3K 31-8-2008 22:58 Print reply
Posts: 99
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]

geen probleem nee, maar wel duur


Dat klopt, je bent meer geld kwijt (rond de 150 euro geloof ik) maar het laat bouwers dus wel meer flexibiliteit toe in hun ontwerpen. Custom bouwers zijn al heel lang door de Nederlandse wetgeving aan het gebruiken van bestaande brommerframes gebonden geweest.

Ik vind het persoonlijk bijvoorbeeld jammer dat er tegenwoordig te weinig zwaardere brommers geproduceerd worden, en vooral de choppers zie je weinig in brommerland. Je hebt bijvoorbeeld in de jaren 80 o.a. de Suzuki ZR gehad en de Aprilia Red Rose in de jaren 90, maar daar houdt het een beetje mee op. Tegenwoordig heb je wel de Chinese choppers zoals de Jincheng Knight, maar het zou best leuk zijn om eens wat meer custom projecten hier te zien. Daar zijn de motorfiets-choppers immers ook zo populair mee geworden.

Keep up the good work, en ik ben benieuwd hoe alles straks uiteindelijk uit gaat zien, ook als het helemaal in de lak zit!
 
BSTS 31-8-2008 23:01 Print reply

Posts: 4241
ik heb een suzuki gt 80 gehad, is ook een leuke basis chopper om wat vets van te maken.
 
sprintjah
Niek de Wildt 25-9-2008 21:41 Print reply
Posts: 7168
al verkocht of in een hoekje in de schuur ofzo?
ben je er nog mee bezig?

 
Hells Hobbit 13-10-2008 22:45 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
al verkocht of in een hoekje in de schuur ofzo?
ben je er nog mee bezig?



in juiste volgorde:

nee,
nee helaas niet (staat gruwelijk in de weg te staan in het gangpad van me opslaghokkie)
nee, zit momenteel een halfjaar in Duitsland voor me studie.


Heb wel een hoop nieuwe ideeën ontwikkeld. Zo wordt de veer onder het zadel vervangen voor een regelbare gasveer. Waarom? omdat die veel gemakkelijker naar beneden te zetten is. Ik wou eerst de bestaande schokdemper met een verstel rails laten zakken, maar met behulp van een regelbare gasveer gaat dat veel soepeler en sjieker. Normaal veert de brommer dan op het gas, bij het parkeren laat je het gas naar de andere kamer lopen en zakt de brommer in zijn laagste positie. Hierdoor kan ik alle lijnen zo bouwen als ik wil en blijft de veerweg toch bestaan.
 
Frysk 13-10-2008 22:54 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
[...]


in juiste volgorde:

nee,
nee helaas niet (staat gruwelijk in de weg te staan in het gangpad van me opslaghokkie)
nee, zit momenteel een halfjaar in Duitsland voor me studie.


Heb wel een hoop nieuwe ideeën ontwikkeld. Zo wordt de veer onder het zadel vervangen voor een regelbare gasveer. Waarom? omdat die veel gemakkelijker naar beneden te zetten is. Ik wou eerst de bestaande schokdemper met een verstel rails laten zakken, maar met behulp van een regelbare gasveer gaat dat veel soepeler en sjieker. Normaal veert de brommer dan op het gas, bij het parkeren laat je het gas naar de andere kamer lopen en zakt de brommer in zijn laagste positie. Hierdoor kan ik alle lijnen zo bouwen als ik wil en blijft de veerweg toch bestaan.



klinkt leuk, ben toch benieuwd hoe hij er uiteindelijk uitziet

zie nu dat lijstje ik ben de enige die geld gevraagd heeft ! ... voel me nu een naaier :'(
 
giggitybyte
Hells Hobbit 15-10-2008 21:55 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



klinkt leuk, ben toch benieuwd hoe hij er uiteindelijk uitziet

zie nu dat lijstje ik ben de enige die geld gevraagd heeft ! ... voel me nu een naaier :'(


hey... what's new

maar geeft niet, dit project draait al lang niet meer om geld, zeker niet als het gaat over arbeidsuren, maar maak je niet ongerust, voor ik deze aardkloot verlaat is hij af, en je bent jonger dan mij dus ik zou zeggen: hou dit topic komende decenia in de gaten

nee heb wel het plan er stevig mee bezig te gaan zodra ik weer in nederland woon, met nieuwe ideeen en hernieuwde moed en meer blabla
 
Henk-88 15-10-2008 22:00 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
hou dit topic komende decenia in de gaten




:P beter ga je er wel mee verder
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 213547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 113 van 115
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 112, 113, 114, 115Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved