Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - gekkenwerk dt chopper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1046 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #22989 - gekkenwerk dt chopper
Pagina 112 van 115
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 111, 112, 113, 114, 115Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 213548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hells Hobbit 29-12-2007 13:17 Print reply

Posts: 1793
't is zon 10% dikker jah, maar nu is het een rechthoekkige buis van 2x3...

de overgang komt onder het blok, waar rechts een uitlaat voor hangt. Ik wil de overgang doen waar ooit de voetsteunen zaten. Die dwarsbuis blijft bestaan met aan de voorkant de originele buis, aan de achterkant de KZ buis zodat de buis niet een verloop krijgt.

Ik zou dunnere buis kunnen kopen en buigen, maar er komt nogal wat belasting op, over redelijke afstanden dus is het in technisch opzicht geen bezwaar dat de buizen wat dikker zijn.



Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 29-12-2007 om 13:21 uur.
 
Henk-88 29-12-2007 13:21 Print reply

Posts: 26703
Ik bedoel dat die 2mm optisch gezien te veel wordt.
Het 'achterframe' wordt dikker dan het hoofdframe, dat zou wel eens raar kunnen gaan lijken althans niet in overeenstemming met je zucht naar perfectie tot nu toe.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Hells Hobbit 29-12-2007 13:25 Print reply

Posts: 1793
Dat zou goed kunnen ja, zeker aangezien ik met de ontwerpschetsjes ik die tot nu toe heb nog niet echt intentie heb kunnen bespeuren het geheel iel/subtiel te maken. Als daar nog eens een flinke diameter verschil bij komt kan het teveel af gaan steken. Ook omdat het achterwiel al een heel stuk grover is dan het voorwiel even als het achterspatbord.

Anderzeids ga ik de twee beugels die onder het blok doorbuigen beide 8cm naar buiten lassen (zodat ze netjes aansluiten op de buis die verder naar achter loopt en niet meer zoals nu het geval is ineens erg veel breder wordt onder het blok). In de hoop de voorkant ook wat lomper te maken.

Maar mijn verwachting is wel dat het geheel er ieler uit gaat zien dan dat het nu doet, omdat ik dunnere buizen gebruik die verder bij elkaar van daan staan. Of het niet teveel af gaat steken bij het voorste framedeel is inderdaad een risico.

Hopelijk kan ik het geheel wat camoufleren door het frame zwart te maken en alle 'bolle' delen zilver, zoals dit:



maar wederom een goed punt, t is zeker iets waar ik op moet letten.



Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 29-12-2007 om 13:31 uur.
 
Henk-88 29-12-2007 13:33 Print reply

Posts: 26703
Nja, sommige (onderste horizontale) delen mogen mss van dikkere buis en sommige juist niet..
Hydraulische buizenbuigers rond de 80 eu op Marktplaats volgens mij. Inbox anders Uncle BLAM ff.
Als je frame wilt verlagen dan moet het blok mee naar onderen imho.
Neem je tijd ervoor iig
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Hells Hobbit 29-12-2007 13:42 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Nja, sommige (onderste horizontale) delen mogen mss van dikkere buis en sommige juist niet..
Hydraulische buizenbuigers rond de 80 eu op Marktplaats volgens mij. Inbox anders Uncle BLAM ff.
Als je frame wilt verlagen dan moet het blok mee naar onderen imho.
Neem je tijd ervoor iig


tijd neem ik er zeker voor; zie openingspost van ruim 3jaar geleden :P


 
Hells Hobbit 4-1-2008 0:39 Print reply

Posts: 1793
---update---

wat is er tot nu toe veranderd? Ik ben bezig geweest de voorste frame buizen aan te passen:

vergelijk:

De buizen lopen nu veel breder uit waardoor de aansluiting veel mooier is met de achterkant van de brommer. Ook heb ik dikkere buis (22mm ipv 19) gebruikt, en deze lager aan de singledowntube laten ontspringen. Ook heb ik de motorophanging weg geslepen en hier komt een strakkere nettere voor in de plaats.


Vandaag heb ik tevens het HONDA uit het blok geschuurt

en de oorspronkelijke voetsteun bevestiging (denk ik?) weg geslepen.


Waar ik morgen mee bezig ga is dit. Zoals je ziet is de grondspeling erg groot en naar mijn idee zit daar nog teveel 'crosser' in. Daarom wordt het geheel als volgt:

de hele onderste lijn komt dus zon 10cm laterte liggen.


Als ik met mijn 75kg erg hard op het zadel inveer (plus een zekerheids marge) heb ik uiteindelijk deze ruimte nodig tussen het spatbord en zadel. Dit ga ik mbv schuim aan de achterkant van het zadel (ipv bovenop) nog wat camoufleren later.

Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 4-1-2008 om 0:41 uur.
 
Niles Triple 24-1-2008 9:53 Print reply
Posts: 13
Eindelijk! ik kan reageren in dit topic :p

Onwijs vet idee, uitwerking is ook leuk. Ik loop al een hele tijd met het idee om een puch te choppen, maar 4 takt is idd beter.
Ik persoonlijk had em alleen lager gemaakt, en de het balhoofd aangepast, zodat de voorvork een tikkeltje schuiner komt te staan

Maar verder, respect!
 
bjorn-zulu 26-1-2008 10:36 Print reply
Posts: 13
ik vind hem nu al hot ,et dat chroom
 
RXBaz 26-1-2008 12:29 Print reply

Posts: 1879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bjorn-zulu
ik vind hem nu al hot ,et dat chroom



ist nou een schakelblok? zoja hoe ga je dat met versnellingen doen, doe je zo`n oldskool pook met koppeling hevel naast de tank langs?
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Hells Hobbit 6-2-2008 23:23 Print reply

Posts: 1793

zo komt het schakel systeem, en dus geen pook langs de tank ofzo
dat zal overigens nooit of te nimmer op een 2wieler komen die ik bestuur.

lagermaken ben ik momenteel mee bezig, zie vorige pagina. Maar balhoofd laat ik in takt. heb het wel overwogen maar brommers rijden al zenuwachtig, trillen veel, wegliging van dit ding zal al niet echt super zijn dus ik neem het risico liever niet.
 
Hells Hobbit 6-4-2008 2:10 Print reply

Posts: 1793
zo, weer precies twee maanden verder.

wat is er zoal gebeurt?
best veel!:


het harley achterspatbord heb ik versmald en pas gemaakt. hier op de foto lijkt het alsof ik er een platte strip tussen heb gelast ofzo maar niets is minder waar. Het lijkt alleen zo omdat aan de randen nog grijze verf zit en bovenop mijn lasnaad glad geslepen is. er is dus maar een lasnaad en die zit helemaal in het midden... inderdaad die zie je nagenoeg niet


deze twee autostoel rails komen onder de tank inplaats van de huidige tanktube. Aan de binnenste geleide komt dan het uiteinde van de monoshock veer waardoor de veer in hoogte versteld kan worden. Het idee is om ook een hendel aan het stuur te maken hiervoor waardoor bij het parkeren de brommer in zijn laagste stand gezet kan worden zodat de brommer mooi horizontaal komt te staan.


asje gemaakt voor het schakelpookje (dat is al even maar had het volgesmij nog niet op foto.) Ik heb overigens een eigen draai/freesbank gekocht:


wat wel handig is aangezien de harley custom bouwer waar ik werkte failliet is :(,


tot slot nog 2 totaalplaatje fotos waarop goed te zien is dat ik de gronspeling nog aanzienlijker verlaagd heb. Daardoor is de voorvork nog (veel) meer onderuit gaan staan en ben ik eindelijk tevreden over de totale maten van de brommer. ook hoeft de tank niet meer zo stijl omhoog te lopen en ook het zadel hoeft niet meer onder zon absurde hoek te staan om mooi aan te sluiten.

In principe gaat dit de "parkeerstand" worden dus met het veer systeem geheel naar beneden. zodra ik ga rijden met vering kan ik hem zon 15cm omhoogzetten waarvan hij weer zon 5cm inveert zodra ik erop ga zitten.



een van de eerstvolgende dingen die ik wil gaan doen is me eigen achterbrug maken. tevens ga ik dan het frame ver/af lassen.

ook wil ik de koplamp nog wat lager zetten want hij staat nog wat te hoog nu de gehele brommer lager is geworden.



Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 6-4-2008 om 2:18 uur.
 
Henk-88 6-4-2008 2:18 Print reply

Posts: 26703
'Niets is minder waar' betekent dat het ERG waar is :P

Maar gelukkig zit er weer vordering in!

Ik hoop dat de autostoelrails niet 'overdone' zullen zijn..

Suc6 iig
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Hells Hobbit 6-4-2008 2:28 Print reply

Posts: 1793
niets is minder waar betekent bij mijn weten dat er niets is wat nog minder waar is als het feit wat ik aandraag... waardoor hetgene ik beweer dus het minst waar is.

maargoed, genoeg nederlandse les voor dit uur van de dag

wat bedoel je met overdone? dat het teveel van het goeie wordt qua ditjes en datjes of dat het te lomp wordt?

te lomp zal iig niet want het hele geleide mechanisme blokeert op een klein nokje, vandaar dat ik er twee wil.

te veel ditjes en datjes is persoonlijk. Maar aangezien ik er al 3.5 jaar aan bezig ben wil ik graag dat ik hem zo kan parkeren dat alle vormen zo uit komen als ik ze bedoeld heb. Zeker aangezien ik met schaamte toe geef het ding vooral als eye catcher te bouwen en een mechanisme waardoor hij wat beter voor de dag komt iets is wat er van mij gerust op mag.

Uiteraard wil ik het zo maken dat het door de tank die eroverheen komt aan het zicht onttrokken wordt.

een tweede voordeel van het systeem is dat als de brommer straks (lees: ooit) rijdt en het achterspatbord blijkt toch tegen het zadel te komen bij diep inveren, dat ik dan gewoon de vering een tandje hoger kan zetten. Zo kan ik ervoor zorgen dat ruimte tussen spatbord en zadel niet onnodig lelijk groot wordt en ook niet te klein.


Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 6-4-2008 om 2:31 uur.
 
Henk-88 6-4-2008 2:51 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
niets is minder waar betekent bij mijn weten dat er niets is wat nog minder waar is als het feit wat ik aandraag... waardoor hetgene ik beweer dus het minst waar is.


een tweede voordeel van het systeem is dat als de brommer straks (lees: ooit) rijdt en het achterspatbord blijkt toch tegen het zadel te komen bij diep inveren, dat ik dan gewoon de vering een tandje hoger kan zetten. Zo kan ik ervoor zorgen dat ruimte tussen spatbord en zadel niet onnodig lelijk groot wordt en ook niet te klein.



Owfok, ik had een wijntje teveel op.. je hebt uiteraard gelijk.

Qua overdadigheid ben ik nu wat terughoudender, het is wel praktisch idd en dat is een hoop waard.


edit: draaibankje is nice btw!

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 6-4-2008 om 3:03 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
timoty-dt 6-4-2008 2:54 Print reply

Posts: 1802
as zondag voetsteunen erop beunen en dan is de constructie af, dan is het plamuren schuren en spuiten!

Dit bericht is gewijzigd door fseend op 19-8-2005 om 22:20 uur.



damn 3,5 jaar geleden idd

 
kut voetbal

Dit topic is 213548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 112 van 115
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 111, 112, 113, 114, 115Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved