Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - gekkenwerk dt chopper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #22989 - gekkenwerk dt chopper
Pagina 111 van 115
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 213771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hells Hobbit 19-9-2007 21:55 Print reply

Posts: 1793
mwah,

volges mij is het hoofdzakelijk koel omdat maar wijnig mensen het hebben, en waarom hebben maar weinig mensen het? omdat het minder fijn is dan gewoon het normale systeem..,

waarschijnlijk is dus mijn gebrek aan onnozelheid de rede waarom ik de hype niet zo zie in de voetkoppeling
 
Erik 39 19-9-2007 21:56 Print reply

Posts: 15088
Issie al ver af, of..?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Hells Hobbit 1-10-2007 17:56 Print reply

Posts: 1793
redelijk ver, maar die motoren zitten de heletijd te bitchen,

daardoor kom ik er niet aan toe.

me cb350f zit nu weer met een versleten cillinderblok
 
allbrezz 12-10-2007 13:14 Print reply

Posts: 493
ej zijn die foto's gemaakt ??
in moleschot ?

ja das in moleschot!
bij jord thuis

Dit bericht is gewijzigd door allbrezz op 12-10-2007 om 13:15 uur.
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Hells Hobbit 22-10-2007 1:21 Print reply

Posts: 1793
haha dat klopt, ben neef van jord.

Afgelopen weekend voor het eerst weer kunnen lassen. We hebben nu een grotere gasfles en nieuw reduceerventiel. wat kost het lassen nu?:

12e voor 5kilo lasdraad
22e voor 10liter argon/co2 weldmixgas.
verders geen huur voor de fles of wat dan ook.


Omdat ik een nieuwe motor heb gekocht met roestige tank moet ik binnekort weer aan de slag met een coating binnen in de tank. Dan kan ik mooi de choppertank mee pakken op het gedeelte waar ik hem ga verlassen. (aan de achterkant zodat het zadel er een klein beetje in valt.)

verder nog geen spannende progressies geboekt, gwoon wat gelast
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-10-2007 10:55 Print reply

Posts: 10835
ik heb paar weken terug nog een rol van 15kg 0,8 gehaald voor ¤24

maar mijn gasvles kostte weer ¤45 volgens mij, dus uiteindelijk maakt het niet veel uit
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Hells Hobbit 29-12-2007 12:18 Print reply

Posts: 1793
Afgelopenweek werkplaats opgeruimt, kwam ik dit ding weer tegen... oja hebben we ook nog.

Me motor rijd weer even en heb alle andere rotzooi verkocht/ opgeruimt/gesloopt dus ik kan me weer op dit ding concentreren.
Bij mijn opruim inspanningen hield ik een KZ400 frame zonder kenteken over.
Omdat ik zelf geen hydraulische pijpenbuiger heb is een brok ijzer met daarin gebogen stukken vanharte welkom. Dat frame naast de chopper gezet om te kijken waar ik stukken van het KZ400 frame zou kunnen gebruiken op de chopper, ondanks dat het chopperframe al af is.

Alsof het project niet al genoeg gestagneerd is heb ik besloten de hele achterkant op de schop te gooien. Er komt een nieuwe achterbrug en achterbrug ophanging. Waarom? kijk zelf maar:


voor de mensen die het niet zien:
*huidige achterbrug is hoekig, rest van het frame rond
*ketting kan niet zonder omleiding onder de achterbrug door
*ruimte tussen spatbord en zadel is teklein (wiel moet naar achter)
*buizen onder 't zadel lopen straks netjes onder de tank door
*achterspatbord kan verder doorlopen aan voorkant
*het frame loopt vrijwel naadloos over in de achterbrug
*de diagonaleachterbrug buizen komen iets horizontaler te lopen doordat ze verder naar achterrijken. Hierdoor komt het zadel (wat er parralel aan loopt) een stuk horizontaler.
*de huidige achterbrug zit te hoog (brommer staat op foto schuin!)
vanaf de achterwiel as gaat de nieuwe achterbrug eerst een stuk naar schuin naar beneden en dan horizontaal naar het lagere scharnierpunt.


Het zal wat werk kosten, maar aangezien er al een jaar of 3 zo nu en dan werk in zit moet ik nu niet gaan bezuinigen op zo'n esssentieel deel. hier een paint inpressie hoe het wordt:


het frame wordt breder, en de overgang onder het motorblok wordt veel geleidelijker. Ook komt de achterbrug zon 10cm lager, waardoor de ketting vanaf het motorblok OVER het scharnierpunt kan lopen.

Als ik geen fouten maak kan ik het geheel maken met de buizen van het KZ400 frame. Deze hebben al de nodige bochten en bestaan uit iets dikkere buis van de huidige. (niet opvallend veel)

Kortom heel wat werk, maar de moeite waard om het zo origineel mogelijk te laten lijken. En aangezien de hele brommer zonbeetje enkel uit frame bestaat niet onbelangrijk.


Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 29-12-2007 om 12:22 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 29-12-2007 12:22 Print reply

Posts: 10835
een hardtail dus?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
gekke henkie 29-12-2007 12:25 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
een hardtail dus?


Idd, zou ik ook doen, en dan een scharnierend zitje met veren eronder is wel makkelijker te maken dan een veersysteem voor je achterbrug.

Hardtail vind ik wel netter tbh...
 
Ga toch krassen!
Hells Hobbit 29-12-2007 12:29 Print reply

Posts: 1793
nope, nogsteeds hetzelfde veer principe. Hardtail is inderdaad mooier en veel makkelijker te maken en makkelijker mooi te maken (omdat spatbord/zadel/tank gewoon mooi tegen elkaar aan kunnen komen).
Maargoed ik ben dit project niet begonnen om het mezelf makkelijk te maken en wat comfort op de bips mag wel.

de achterbrug scharniert waar het zwarte stipje staat op de onderste buis, alles wat daarachter zit veert mee.

de buizen onder het zadel veren dus ook mee, maar omdat deze onder de tank doorlopen valt niet op dat ze niet met de rest van het frame verbonden zijn. het zadel zit onder de tank vast, en aan de voorste buis van de twee verticale, parallele buizen voor het achterwiel.

hier een fototje van zoals het nu is, ter verduidelijking:


Het nieuwe idee blijft alles hetzelfde qua functie, alleen lopen de buizen onder het zadel nu door tot onder de tank (ziet er mooier uit), en bevestiging van het zadel zal er iets anders uit moeten gaan zien.

Ik ga waarschijnlijk ook nog een slotbakje maken onder het zadel, wat de veerverbergt (en waar ik me slot in kan doen). Niet alleen omdat harleys daar ook olie tank hebben, maar ook omdat het dan in ongeveerde toestand qua looks gelijk is aan een hardtail en het frame wat gevulder is.

Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 29-12-2007 om 12:35 uur.
 
Streethonda 29-12-2007 12:37 Print reply

Posts: 2114
zal me wel benieuwen hoe je de schakelpook gaat bevestigen?
 
Hells Hobbit 29-12-2007 12:46 Print reply

Posts: 1793

zo

asje wat op de foto ontbreekt heb ik intusse gedraaid, het stangetje moet natuurlijk nog wel wat verlengdworden, en waarschijnlijk verzwaard zodat hij niet doorbuigt bij een duw beweging.

Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 29-12-2007 om 12:47 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 29-12-2007 om 13:10 uur.
 
Henk-88 29-12-2007 12:49 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
doordat ze verder naar achterrijken.



'naar achteren reiken' :$

Ik ben het helemaal met je eens. Het lijkt me alleen link om te werken met 1 frame waaruit je de bochten haalt; kans is groot dat het niet kan worden zoals je wilt.

Maar waarom die constructie zo laag maken? Het blok komt zo in het frame te 'zweven' of het blok te klein is..

Hoeveel dikker is de buis van het KZ400-frame eig?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 29-12-2007 om 12:52 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Hells Hobbit 29-12-2007 13:07 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]

1Het lijkt me alleen link om te werken met 1 frame waaruit je de bochten haalt; kans is groot dat het niet kan worden zoals je wilt.

2Maar waarom die constructie zo laag maken? Het blok komt zo in het frame te 'zweven' of het blok te klein is..

3Hoeveel dikker is de buis van het KZ400-frame eig?



1. Klopt, maar het idee ontstond doordat ik de knik die ik in het horizontale achterbrugdeel gaat komen herkende in de buis die bij een KZ onder het zadel loopt. Afgezien van die heb ik enkel rechte stukken nodig.

2. Dat is inderdaad een punt waar ik goed op moet letten ja!, zeker omdat op het blok aan de linkerkant een kapje komt wat vrij klein is. Aan de rechterkant is de kap groter en komt de uitlaat er nog voor, maar links is het oppassen geblazen. In het ergste geval het blok wat laten zakken, maar ik hoop dat het mee valt. De rede waarom ik de constructie wil laten zakken is omdat als hij rechtop staat (heb ik eigenlijk geen fotos van) nog erg veel grondspeling heeft. Op alle fotos staat de brommer schuin naar ons toe en valt het niet zo op. Ik word uiteraard belemmerd door voorkennis, maar het zit er volgensmij nog redelijk crossy uit.

3. Euhm... ik heb het eergisteren gemeten, k meen 2mm. (heb het dan over de buizen die bij een kz400 onder het zadel en onder het blok zitten, niet over de hoofdbuizen onder de tank)


Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 29-12-2007 om 13:14 uur.
 
Henk-88 29-12-2007 13:11 Print reply

Posts: 26703
2 mm is véél


edit: hydraulische buizenbuiger is nie eens zo duur btw

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 29-12-2007 om 13:13 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 213771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 111 van 115
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved