Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - gekkenwerk dt chopper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1251 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #22989 - gekkenwerk dt chopper
Pagina 110 van 115
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 113, 114, 115Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 213774 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelmer MX 8-8-2007 2:54 Print reply

Posts: 13514
waarom haal je niet zo'n bami blokje.. (110 of 125 zijn die) zelfde als die daxjes hebben..

Zover ik weet hebben die blokjes redelijk kwaliteit alleen ja de honda 4takters lopen er veel op te vlammen...
 
Hells Hobbit 8-8-2007 2:57 Print reply

Posts: 1793
dat blok past niet echt handig in het frame en veel minder mooi dan de staande cb/xl50 cilinders.

ik heb een xl50blok maar electro start en 150cc is leuker ofc
 
joep91 9-8-2007 14:09 Print reply

Posts: 128
ik heb er ervaring mee...ik had zo een 150cc crosser met dat blok..vind het opzich wel goede blokjes en handig met elektrische start... Bij mij heeft hij altijd goed gelopen.
 
Cross lover 11-8-2007 3:22 Print reply

Posts: 210
Op deze site:
- http://www.motoimport.nl/nieuw/frameset.htm
verkopen ze blokken (ook compleet), maar t meeste is wel
2 takt wat ze hebben. Ze hebben het meeste van Honda wel liggen.
Ik zou ze ff een mailtje sturen met wat ze nog aan 4takt hebben
liggen voor je . (moet je ff op onderdelen (bovenaan horizontaal zegmaar), en daarna op motorblokken (verticaal) klikken.

Suc6 met je project!
 
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow
Hells Hobbit 12-8-2007 0:21 Print reply

Posts: 1793
thnx voor de site, maar opzich heb ik al een ori honda 4t blok liggen wat ik aan het reviseren ben.

het gaat mij erom dat ik ook zon imitatie blokje erbij zou willen hebben om es te vergelijken. (of iemand moet een >50cc cillinder voor XL moeten hebben liggen

Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 12-8-2007 om 0:22 uur.
 
5MB5 12-8-2007 0:24 Print reply

Posts: 878
kende een jongen uit wijchen die had voor z'n honda 4 takt (zo'n oude nog) gewoon een nieuwe gietijzeren cilinderbus gedraaid, in combinatie met een of andere honda zuiger van een mb kwam ie op 80cc uit. dus moet te doen zijn
 
Hells Hobbit 12-8-2007 9:28 Print reply

Posts: 1793
mja opzich heb ik al genoeg werk nog te verzetten, toch bedankt voor de tip.

(zal wss geen gietijzeren cillinder bus geweest zijn trouwens )
 
Elco 12-8-2007 11:17 Print reply
Posts: 4527
Respect voor dit project, weet je wat mij ook uber lijkt, een handversnellingspook naast de tank, zie je wel us op tv. en dan een voetkoppeling ofzo
 
Maximilliano 14-8-2007 12:58 Print reply
Posts: 666
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
Respect voor dit project, weet je wat mij ook uber lijkt, een handversnellingspook naast de tank, zie je wel us op tv. en dan een voetkoppeling ofzo


Dat is idd ook wel mooi, maar ik denk dat niet zo goed zal staan bij deze brommer, want dan heb je heel zon stang aan je linkerbeen :P.
En het lijkt me ook een heel karwei om de koppeling van je voet naar je blok te laten gaan. Want dan komt er opeens een draad tussendoor kijken, en dat zie je wel aan het uiterlijk van de brommer.

Dit bericht is gewijzigd door Maximilliano op 14-8-2007 om 12:59 uur.
 
Hells Hobbit 15-8-2007 18:29 Print reply

Posts: 1793
voetkoppeling en tank schakeling is al eerder tersprake gekomen,
maar rede waarom ik het niet doe is omdat ik het een onhandigere bediening vindt.

wanneer gebruik je een koppeling? justem als je weg rijdt dus als je een voet aan de grond nodig hebt. En iedereen kan zo zien dat het niet origineel is, en wat maximiliano zegt:

lastig (om mooi) te maken. voet koppeling moet namelijk in positie blijven staan, anders als een hand koppeling.
 
Frysk 16-8-2007 13:19 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
voetkoppeling en tank schakeling is al eerder tersprake gekomen,
maar rede waarom ik het niet doe is omdat ik het een onhandigere bediening vindt.

wanneer gebruik je een koppeling? justem als je weg rijdt dus als je een voet aan de grond nodig hebt. En iedereen kan zo zien dat het niet origineel is, en wat maximiliano zegt:

lastig (om mooi) te maken. voet koppeling moet namelijk in positie blijven staan, anders als een hand koppeling.


hand koppeling is tig keer vetter kut voet koppeling met handschakeling.. bah


*denkt aan american chopper*
hadden van de new york yankees handtekeningen laten zetten mischien een idee om de tank rond te sturen en handtekeningen van medewerkende bf'ers er op te zetten dat ownt

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-8-2007 om 13:25 uur.
 
giggitybyte
Maximilliano 29-8-2007 21:31 Print reply
Posts: 666
Wanneer verwacht je eigenlijk dat het ding klaar is (A)
Op de plaatjes vind ik het toch redelijk compleet er uit zien?

Wat zijn je planningen dan nog?
 
Stoney3K 12-9-2007 22:17 Print reply
Posts: 99
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
iemand ervaring met deze blokjes?

http://motor-brommer...oll_to_image=1#photo

is 150cc dus komt lekker mee, 5 of 6bak en electro start. okay is geen ori honda dus wat minder betrouwbaar maar och deze blokken lijken me het beste van allemaal en ik ga toch geen grote tochten maken. (hebben we de motor voor) iemand een idee waar je zulke dingen los koopt?

wil ze wel eerst ff goed bekijken of de qualiteit me aanstaat als ingenieur zijnde natuurlijk

en t is plug and play..

Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 8-8-2007 om 2:53 uur.


De advertentie heeft er even moeite mee maar als het een 150cc viertakt is dan zal het waarschijnlijk een bami zijn. Als je Honda of replica 4t blokjes wil kopen (los) dan kun je het beste hier kijken:

http://www.motomonkeys.nl

Krijg je ze plug-en-play rijklaar (alleen nog even benzine en contact aansluiten) voor nog geen 300 euro.

Ik ben het trouwens wel een beetje met boven eens, ik ben ook voor een suicide shift (dus handschakel + voetkoppel) in de stijl van de jaren 30 en 40 Harleys. Ik ben nu zelf een soortgelijk project met een Tomos aan het beginnen.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2007 16:25 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
voetkoppeling en tank schakeling is al eerder tersprake gekomen,
maar rede waarom ik het niet doe is omdat ik het een onhandigere bediening vindt.

wanneer gebruik je een koppeling? justem als je weg rijdt dus als je een voet aan de grond nodig hebt. En iedereen kan zo zien dat het niet origineel is, en wat maximiliano zegt:

lastig (om mooi) te maken. voet koppeling moet namelijk in positie blijven staan, anders als een hand koppeling.


als je handversnelling maakt dan moet je je koppelingshandvat op de stang van je versnelling maken.
zodat je met dezelfde hand koppelt en schakeld.

heb je je linkervoet vrij
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Stoney3K 13-9-2007 19:07 Print reply
Posts: 99
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
lastig (om mooi) te maken. voet koppeling moet namelijk in positie blijven staan, anders als een hand koppeling.


Op de oude Harleys zat het redelijk simpel in elkaar: De voetkoppeling was gewoon een pedaal op een as (tuimelpedaal) die met een beetje wrijving zat bevestigd. Een handkoppeling gaat terug naar zijn uitgangspositie omdat er vaak een veer op de kabel zit, die is natuurlijk niet moeilijk te verwijderen.
 

Dit topic is 213774 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 110 van 115
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 113, 114, 115Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved