Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - gekkenwerk dt chopper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 704 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #22989 - gekkenwerk dt chopper
Pagina 109 van 115
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 113, 114, 115Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 213818 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Contactsleutel- 15-7-2007 16:53 Print reply

Posts: 356
je kan voor inspiratie altijd kijken in mijn gallery
ik vind hem erug mooi, vooral bij je voetsteunen, erg strak gedaan, alleen vind ik het rond je zadel niet zo mooi, maar als je daar zown leren kussen indoet met van die popnagels aan de zijkant
 
Vuile Beunkoe 15-7-2007 17:08 Print reply

Posts: 6114
voetsteunen niet erg ver weg? Tenzij je erg lang bent...

Ik zou ze iets dichterbij het blok doen denk ik zo
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Hells Hobbit 3-8-2007 3:03 Print reply

Posts: 1793
dus geen popnagel zadel of wat voor franjes dan ook. Gewoon een mooi strak zadel. (wat er nu op zit gaat er nog af en komt dan een mooi ding op met dekje enz.

voetseunen staan dichtbij genoeg hoor. Ik ben 183 maar dat doet er niet eens toe. Als ik erop zit staan me benen gewoon in een hoek van 90graden dus kan nog veel verder zelfs.

morgen ga ik sinds tijdje van rust (motor moest af voor vakantie) weer mee verder. Is er toevallig iemand met een tig apparaat in de buurt van breda/tilburg die mij tegen vergoeding kan helpen wat lasnaden uit te vloeien?

bvd
 
Hells Hobbit 5-8-2007 1:02 Print reply

Posts: 1793
hmm tig is niet meer nodig, wordt toch gewoon co2, alles is destijd danig slecht gelast (door defecte apparaat) dat ik er gewoon overheen ga lassen. vandaag bezig geweest ruimte te maken voor nieuwe, betere lasnaden.

ook heb ik een koplampbeugel gemaakt (werd tijd!).

morgen ga ik verder met de lasnaden verbeteren en ga ik beginnen aan de uitlaat.
 
Frysk 5-8-2007 1:04 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
hmm tig is niet meer nodig, wordt toch gewoon co2, alles is destijd danig slecht gelast (door defecte apparaat) dat ik er gewoon overheen ga lassen. vandaag bezig geweest ruimte te maken voor nieuwe, betere lasnaden.

ook heb ik een koplampbeugel gemaakt (werd tijd!).

morgen ga ik verder met de lasnaden verbeteren en ga ik beginnen aan de uitlaat.



beters
 
giggitybyte
Hells Hobbit 5-8-2007 14:32 Print reply

Posts: 1793
vandaag radicale verandering gedaan: tank ligt voor nu 3cm lager,

waardoor de brommer wat minder hoog lijkt en wat minder achterover lijkt te hangen.

ik ben begonnen het het overnieuwlassen van alle naden en dat lukt vrij goed, alleen waar er gas insluitigen zitten geeft het wat ellende, daar lukt het wel maar is het erg moeilijk het netjes te doen. Maar in het ergste geval een klein beetje plamuur erop strax.


 
rubbert 5-8-2007 16:54 Print reply

Posts: 8825
jezus ben je nou nog steeds met dat ding bezig? hoelang nu al? 2 jaar?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Joel_koningslust 5-8-2007 16:55 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
jezus ben je nou nog steeds met dat ding bezig? hoelang nu al? 2 jaar?



das toch mooi

een project moet lang duren.... anders krijg je half werk
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
rubbert 5-8-2007 16:56 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



das toch mooi

een project moet lang duren.... anders krijg je half werk



oh ja als je er lang over doet krijg je het goed


edit: ja in dat project van jou zit ook niet veel vooruitgang wel?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 5-8-2007 om 16:57 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Hells Hobbit 5-8-2007 16:57 Print reply

Posts: 1793
welnee ben je nie goed!?

(2jaar en 10maanden )

het heeft lang stil gelegen maar heb nu zelf een las apparaat en wil een 2e motor gaan kopen dus nu moet hij af

Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 5-8-2007 om 16:59 uur.
 
Joel_koningslust 5-8-2007 17:08 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



oh ja als je er lang over doet krijg je het goed


edit: ja in dat project van jou zit ook niet veel vooruitgang wel?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 5-8-2007 om 16:57 uur.



in mijn project zit idd ook weinig vooruitgang

hij is wel al verder als er staat maar ik hep geen zin om het te update
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
rubbert 5-8-2007 17:12 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



in mijn project zit idd ook weinig vooruitgang

hij is wel al verder als er staat maar ik hep geen zin om het te update



haha ja mijn rieju ook mja boeiend, ik ben nog maar net een maandje met m'n riejutje bezigen nu wil ik er alweer vanaf
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Hells Hobbit 5-8-2007 19:02 Print reply

Posts: 1793
tja, een project mag wel een pauze hebben maar moet niet stilvallen.
en een pauze gaat heel snel over in stilvallen weet ik toevallig.

anyway, vanmiddag was het zo warm dat ik verder niet veel gedaan meer heb. bovendien was het las gas op.
Ben dus maar eens aan het zoeken en rekenen gegaan.

de tandwiel verhouding bijvoorbeeld. Ik heb een xl50 blok erin, ook wel cb50blok. een xl heeft 14inch en cb heeft 17inch.

na wat gegevens uit het wphb heb ik dit berekend:

per 1000 omwentelingen van het voorste tandwiel legt de brommer af:

xl50 14": 529Meter
CB50 17": 520Meter

met 12:45 en me 18"x4,60" krijg ik 526meter, met 12:46 krijg ik 516meter

12is een standaard cb50 tandwiel, en 45/46 bestaat voor yamaha dt dus dat komt weer mooi uit.

ik ga trouwes voor 46 omdat me chopper veel zwaarder is dan een cb. Of het echt goed is blijkt wel als hij rijdt maar nu weet ik in iedergeval waar ik vanuit moet gaan en wat ik als probeersel ga kopen/bestellen.

morgen als het wat koeler is verder met het spatbord.

Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 5-8-2007 om 19:04 uur.
 
Hells Hobbit 7-8-2007 0:32 Print reply

Posts: 1793
wtf!? waar is mijn verhaal met fotos gebleven en het geleuter over zadel enzo?

edit: servercrash shizzle shit.
dit vraagt om de smilie..

..

Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 7-8-2007 om 0:40 uur.
 
Hells Hobbit 8-8-2007 2:46 Print reply

Posts: 1793
iemand ervaring met deze blokjes?

http://motor-brommer...oll_to_image=1#photo

is 150cc dus komt lekker mee, 5 of 6bak en electro start. okay is geen ori honda dus wat minder betrouwbaar maar och deze blokken lijken me het beste van allemaal en ik ga toch geen grote tochten maken. (hebben we de motor voor) iemand een idee waar je zulke dingen los koopt?

wil ze wel eerst ff goed bekijken of de qualiteit me aanstaat als ingenieur zijnde natuurlijk

en t is plug and play..

Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 8-8-2007 om 2:53 uur.
 

Dit topic is 213818 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 109 van 115
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 113, 114, 115Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved