hey,
ik ben dus nieuw hier, 17 jaar oud en brommer gek (<-
)
ik ben al een paar weken bezig om een yamaha om te bouwen tot chopper. om niet de zoveelste te zijn die zijn crosser verlaagt pakken wij (doe het samen met een maat) het erg drastisch aan.
--- niet werkende fotos verwijdert ----
beetje slechte fotos, in het echt zijn de lijnen mooier.
die uitlaatbocht kostte 17euro en nog moeten verlassen ook, mja het zit nu wel
standaard is chrome, beetje van onszelf beetje van yamaha dt
as zondag voetsteunen erop beunen en dan is de constructie af, dan is het plamuren schuren en spuiten!
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 19-8-2005 om 22:20 uur.
speciaal voor onze trouwe lezers: een foto met de koplamp, hiervoor moeten we nog even een steuntje slijpen.
hier dus met voeten steun en zadel, zo staat hij bij mij nu te wachten op een lak laagje.
let ook op de mooie ronden vormen bij de zadel en voetsteunen, dit om een mooi geheel te maken,
maar vooral omdat al die stukken afkomstig zijn uit een ex-DT stuur
afbeelding
ff gesjopt
ik zeg: 75euro...
het is een XL blokje, en met ontsteking carb. uitlaat bocht, kickstarter enz. hij is lopend van een brommer gehaald, volgens de vorige eigenaar en die geloof ik op zijn woord want was echte beun hobbyist en geen glade handelaar.
het poedercoat spul, wordt zwart
het gestraalde spul gaan we zelf gronden en zwart spuiten/kwasten. Ik moet er van dennes even bij zeggen dat ik het HEEL mooi vind want dat was nog niet vanzelf sprekend
het XL 50 blok (4takt) zit er grotendeels in, hij is dusverre ge fixeerd dat hij enkel nog kan draaien om het ophang punt, dit gaan we verhelpen door hem op nog 2 plaatsen vast te zetten. maar het grote meet werk is voorbij. het tandwiel zit nu precies waar het met het dt blok ook zat, alleen ietsjes hoger, maar dat maakt met de ketting gelukkig niet uit.
de steun rechts
het gat vam het al lang weggeslepen stuurslot is nu dicht gemaakt, het moet nog afgebraamd worden en vervolgens ge plamuurd
de tank uit 1936 is weer lekvrij, er waren gaten in gerot zo groot dat je wijsvinger er doorheen paste, dus met plaatjes inleggen/solderen en kneedbaar ijzer is het nu weer gefixed. alles is naarbinnen geslagen dus als we het plamuren zou de vorm ongewijzigd moeten blijven.
dit wordt het spruitstuk
omdat ik het michiel (classicpielk) had beloofd,maar ook om weer spannende fotos te kunnen tonen hier een idee van hoe we de forward controls gaan maken.
alleereerst een overzichtje van wat waar hoort:
dit geheel wordt aan het frame geschroeft,aan de uitstekende beugel aan de voorkant:
zo gaan de pedalen scharnieren:
komt nog een busje onder om speling weg te nemen.
zo komt de aansluiting, rood is de rem, groen is schakel
hier komt de remkabel afstel nippel. hier wordt de binnenkabel van de buitenkabel gescheiden. Dit is onder het blok dus uithet zicht
zo komt de aansluiting op de schakel as
rechts is het rempedaal,zo willen wij het het hebben, zo moet het schakelpookje ook worden, die is nu nl te kort om je voet goed onder te krijgen. Waarschijnlijk nog zon rempedaal kopen en die omlassen tot schakel pook.
zo komt het dus
oowja, de voorvork staat zo lijp omdat dennes de voorvork verlengers in zijn eigen brommer heeft gedouwd... er zijn al , hele lelijke
, nieuwe onderweg
weer een fotoshop rijker
lijst wat nog te doen, vanaf 12-03-2006
http://www.brommerforum.nl/showtopic/22989/85
achterkant op de schop!
dan hier: onze special thanx list.
de lijst van mensen die iets meer dan gemiddeld voor ons/de chopper hebben gedaan. dus niet gewoon ons iets verkopen, maar nèt dat beetje meer.
Han van Geffen ( leende het las apparaat en benodigdheden )
Jord van Geffen ( verschafte de werkplaats tijdens ruwbouw)
Niek van den Berg ( verkocht de donorbrommer erg goedkoop)
Paul smeets ( inbrenger van hèt idee: achterbrug verlengen )
richard ( voor het opleggen van de kk dikke band )
'woody' (voor het gratis straalwerk)
gerrie bleumers (voor het transport)
sjef den boer (voor het gratis straalwerk)
fernand riemslag ( voor het gratis poedercoat werk)
michiel ( voor de tank)
wim van geffen ( voor het transport)
daryl ( voor het zadel)
guido 'rinkytoys' ( voor gratis rempedaal/pookje )
Niek 'khpoppema' Poppema (voor gratis rempedaal)
G Ringenier (voor goedkope xl50 4takt blok)
Binne 'frysk' Reitsma ( voor het goedkope spatbord en 19" voorwiel+band+rem )
Bart 'de schakelgek' (voor gratis voorspatbord + extras)
joeri de prest ( voor 1e spatbord en inspiratie)
bedankt bollie veur de teller en ne hoop gemauw
en natuurlijk:
dennis bleumers ( voorheen mijn broeder tijdens dit project)
]
Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 29-12-2007 om 13:32 uur.