Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - gekkenwerk dt chopper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #22989 - gekkenwerk dt chopper
Pagina 1 van 115
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 113, 114, 115Volgende pagina >
Dit topic is 212723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hells Hobbit 13-10-2004 20:35 Print topicpost

Posts: 1793
hey,

ik ben dus nieuw hier, 17 jaar oud en brommer gek (<- )

ik ben al een paar weken bezig om een yamaha om te bouwen tot chopper. om niet de zoveelste te zijn die zijn crosser verlaagt pakken wij (doe het samen met een maat) het erg drastisch aan.
--- niet werkende fotos verwijdert ----


beetje slechte fotos, in het echt zijn de lijnen mooier.

die uitlaatbocht kostte 17euro en nog moeten verlassen ook, mja het zit nu wel



standaard is chrome, beetje van onszelf beetje van yamaha dt

as zondag voetsteunen erop beunen en dan is de constructie af, dan is het plamuren schuren en spuiten!

Dit bericht is gewijzigd door fseend op 19-8-2005 om 22:20 uur.


speciaal voor onze trouwe lezers: een foto met de koplamp, hiervoor moeten we nog even een steuntje slijpen.










hier dus met voeten steun en zadel, zo staat hij bij mij nu te wachten op een lak laagje.
let ook op de mooie ronden vormen bij de zadel en voetsteunen, dit om een mooi geheel te maken,

maar vooral omdat al die stukken afkomstig zijn uit een ex-DT stuur

afbeelding

ff gesjopt









ik zeg: 75euro...

het is een XL blokje, en met ontsteking carb. uitlaat bocht, kickstarter enz. hij is lopend van een brommer gehaald, volgens de vorige eigenaar en die geloof ik op zijn woord want was echte beun hobbyist en geen glade handelaar.


het poedercoat spul, wordt zwart







het gestraalde spul gaan we zelf gronden en zwart spuiten/kwasten. Ik moet er van dennes even bij zeggen dat ik het HEEL mooi vind want dat was nog niet vanzelf sprekend




het XL 50 blok (4takt) zit er grotendeels in, hij is dusverre ge fixeerd dat hij enkel nog kan draaien om het ophang punt, dit gaan we verhelpen door hem op nog 2 plaatsen vast te zetten. maar het grote meet werk is voorbij. het tandwiel zit nu precies waar het met het dt blok ook zat, alleen ietsjes hoger, maar dat maakt met de ketting gelukkig niet uit.


de steun rechts


het gat vam het al lang weggeslepen stuurslot is nu dicht gemaakt, het moet nog afgebraamd worden en vervolgens ge plamuurd


de tank uit 1936 is weer lekvrij, er waren gaten in gerot zo groot dat je wijsvinger er doorheen paste, dus met plaatjes inleggen/solderen en kneedbaar ijzer is het nu weer gefixed. alles is naarbinnen geslagen dus als we het plamuren zou de vorm ongewijzigd moeten blijven.


dit wordt het spruitstuk

omdat ik het michiel (classicpielk) had beloofd,maar ook om weer spannende fotos te kunnen tonen hier een idee van hoe we de forward controls gaan maken.

alleereerst een overzichtje van wat waar hoort:



dit geheel wordt aan het frame geschroeft,aan de uitstekende beugel aan de voorkant:



zo gaan de pedalen scharnieren:

komt nog een busje onder om speling weg te nemen.


zo komt de aansluiting, rood is de rem, groen is schakel


hier komt de remkabel afstel nippel. hier wordt de binnenkabel van de buitenkabel gescheiden. Dit is onder het blok dus uithet zicht


zo komt de aansluiting op de schakel as



rechts is het rempedaal,zo willen wij het het hebben, zo moet het schakelpookje ook worden, die is nu nl te kort om je voet goed onder te krijgen. Waarschijnlijk nog zon rempedaal kopen en die omlassen tot schakel pook.


zo komt het dus



























oowja, de voorvork staat zo lijp omdat dennes de voorvork verlengers in zijn eigen brommer heeft gedouwd... er zijn al , hele lelijke, nieuwe onderweg


weer een fotoshop rijker

lijst wat nog te doen, vanaf 12-03-2006
http://www.brommerforum.nl/showtopic/22989/85













achterkant op de schop!

dan hier: onze special thanx list.
de lijst van mensen die iets meer dan gemiddeld voor ons/de chopper hebben gedaan. dus niet gewoon ons iets verkopen, maar nèt dat beetje meer.

Han van Geffen ( leende het las apparaat en benodigdheden )
Jord van Geffen ( verschafte de werkplaats tijdens ruwbouw)
Niek van den Berg ( verkocht de donorbrommer erg goedkoop)
Paul smeets ( inbrenger van hèt idee: achterbrug verlengen )
richard ( voor het opleggen van de kk dikke band )
'woody' (voor het gratis straalwerk)
gerrie bleumers (voor het transport)
sjef den boer (voor het gratis straalwerk)
fernand riemslag ( voor het gratis poedercoat werk)
michiel ( voor de tank)
wim van geffen ( voor het transport)
daryl ( voor het zadel)
guido 'rinkytoys' ( voor gratis rempedaal/pookje )
Niek 'khpoppema' Poppema (voor gratis rempedaal)
G Ringenier (voor goedkope xl50 4takt blok)
Binne 'frysk' Reitsma ( voor het goedkope spatbord en 19" voorwiel+band+rem )
Bart 'de schakelgek' (voor gratis voorspatbord + extras)
joeri de prest ( voor 1e spatbord en inspiratie)
bedankt bollie veur de teller en ne hoop gemauw
en natuurlijk:
dennis bleumers ( voorheen mijn broeder tijdens dit project)
]


Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 29-12-2007 om 13:32 uur.
 

bart de schakelgek 13-10-2004 21:24 Print reply

Posts: 5987
het nog een beetje fantsoenlijk kunnnen sturen, dat moet je goed oplossen

ga je kompleet balhoofd losslijpen en andere hoek vastlassen?

enkele schijf vooraan, mega trommel achteraan, zo dik mogelijke band (motorvelg) achter,
ziet al beter uit

veer zo stug mogelijk, mag niet te veel inzakken als je erop gaat zitten

dit zijn even wat ideen die me binnenkwamen

het idee klinkt leuk, jullie zijn al bezig, dus maak er wat van
 
Limburger
SIWWN 13-10-2004 21:30 Print reply
Posts: 7079
Grappig,

Ga zo door en maak foto's
 
puch_master 13-10-2004 21:36 Print reply

Posts: 3429
een handgemaakt achter spadbord is ook wel vet zo een die helemaal om het wiel zit tot net boven de grond is cool
 
Toyota AE86 Levin coupé
2wheels[jurg] 13-10-2004 21:36 Print reply

Posts: 3503
niet slecht, hou ons op de hoogte
 
nsracer 13-10-2004 21:37 Print reply
Posts: 170
succes!, ben benieuwd naar 't eindresultaat
 
www.pilskeet.nl - www.brommerforum.nl/gallery/view/1218 - alles is pas te maken
Hells Hobbit 13-10-2004 21:38 Print reply

Posts: 1793
fotos maken zal ik zeker doen.

ja we modificeren het frame bij de voorkant verlaging. dus niet een gekke kroonplaat met een knik ofzo.

waarschijnlijk slijpen we hem beina helamaal los, op een klein stukje vlees na, en buigen hem dan, en lassen er platen tegen aan om de ruimte op te vullen.

sturen is inderdaad belangrijk, het als de hoek tegroot wordt zal het stuur niet draaien maar kantelen, en dan kom je de bocht niet meer door.

die achtervelg zit wel goed. de velg die er nu is zit is een standaard dt velg, maar we hebben er een velg bij gekregen die nog een stuk breder is dan die velg. alleen nu nog een band... (iemand een huuuuuuuuuuuge 18" band liggen, liefts met weg profiel? mag gebruikt zijn...)

inderdaad mag hij niet te ver inveren,niet alleen omdat de achterbrug dan in een lelijke hoek staat, maar vooral omdat het frame dan zo snel beschadigd aan de onderkant...

trouwens: de setup is een 70cc yamaha dt blok... dus met een beetje geknutsel trekken we hem nog op zijn achterwiel.. maar dat proberen we maar niet uit.

uiteraard komt er een uitlaat onderlangs op, en wel een fs1 uitlaat die we met een beetje geluk er gewoon op kunnen schroeven. het geluid moet ook wel beetje juist zijn dus er komt een powerflilter op, en misschien dat we een toeter op de uitlaat lassen, es kijken wat dat doet

grtz

martijn


Dit bericht is ge-edit door fseend op 13-10-2004 21:41
 
Double-oe 13-10-2004 21:39 Print reply

Posts: 265
echt een mooi project!! probeer zoveel mogelijk zelf te maken... is cool... custom bike
 
wiebutt 13-10-2004 21:40 Print reply

Posts: 6264
Pleur der wel een 4 takt blok onder :P
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
hondadesluus 13-10-2004 21:41 Print reply
Posts: 240
k vin et maar lelijk
 
Pol de MT5 Crosser 13-10-2004 21:41 Print reply

Posts: 2892
Leuk project !!
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
SIWWN 13-10-2004 21:41 Print reply
Posts: 7079
Voor ouwe banden effe naar de motorzaak, effe in de bandencontainer kijken.

Wordt toch opgehaald en voor de verwerking is al betaald dus wss mag het wel


 
arabesk 13-10-2004 21:43 Print reply

Posts: 1903
das nog eens een gedacht, ik heb helemaal geen profiel meer, pure slick
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Joscross 13-10-2004 21:47 Print reply

Posts: 12501


Eindelijk weer es een goed project!

Paar dingen:
De hoek & lengte waarin je de voorvork/balhoofd heb staan op de laatste foto's, hou je dat zo?
Ik zou de hoek iets kleiner maken, dat ziet er niet alleen toffer (zo lijkt het doorgezakt) uit, maar het sturen zal ook stukken beter gaan

Balhoofd hoek kan wel, maar dan moet je een gruwelijk lange vork er in zetten

Verder ziet het er goed uit

Ps; wel een 4 takt blok er op douwen he
 
Hells Hobbit 13-10-2004 21:47 Print reply

Posts: 1793
verekt goed idee.

voor viertakt hebben we geen geld vrees ik, of er moet een gulle schenker langs komen...
het geluid is wel super van die dingen ja..., en lekker laag verbruik

als spatbard pakken we een fs1 achterspatbord (best breed opzich) waar we alles vanaf slijpen, hij bijft dus lekker kaal.(zoals op de foto)

enne de kenteken plaat komt dan natuurlijk bij de achterwiel as.

en tja, of je het mooivind of niet is kwestie van smaak... mijn fs1 is een echte cafe racer... maar standaard crossers en puch mv's vind ik ook mooi, ben dus vrij breed aangelegd..

maar een chop is voor mij wel het ultieme

grtz

 
Luc 13-10-2004 21:48 Print reply

Posts: 3590
Weer eens wat unieks, ipv SM, racer of crosser enzo.

Vind het zeker een leuk projectje
 

Dit topic is 212723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 115
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 113, 114, 115Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved