Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Fast Arrow LC uncovered

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2288 - Fast Arrow LC uncovered
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2143 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

B3AST 27-11-01?17:37 Print topicpost
Posts: 2469
Ok hier een gedetaileerde portmap van de Fast Arrow LC op 45mm voor Honda NSR.

ik moet helaas concluderen dat de cylinder echt gewoon alles slaat, ronduit SLECHT...

Als eerste: De slag van een Honda NSR is 41.4mm, en bij deze cylinder ligt het diepste punt van de zuiger 42.5mm onder de top! conclusie: hij is gewoon 1.1mm TE HOOG

Ten tweede: De poorten liggen over het algemeen op de lijn 42.5mm onder de top, maar soms komen ze zelfs daar nog onder! De spoelpoorten zijn wel lekker hoog, maarliefst 9,5mm. Ohja, die spoelpoorten, die zijn allemaal van verschillende maten! De poorten het dichtst bij de booster zijn bij lange na niet even breed, en de andere twee verschillen ook.
Wat ook opvalt is dat de booster op exact dezelfde timing zit.

Ten derde: De uitlaatpoort is behoorlijk laag, maar wel heeel erg breed, 31mm maarliefst, eigenlijk te breed dus als je de regel aanhoudt dat maximale breedte 2/3 van boring mag zijn.

Nouhja bekijk het zelf maar:



Ik moet eruit concluderen dat dit niet bepaald de beste cylinder is, bovendien is ie bar slecht afgewerkt...
 
- insane in the brain -

Sneks 27-11-01?17:50 Print reply
Posts: 2499
Hmm, die 31 mm, die heb je gemeten op de poortmap?
Want je moet je uitlaatpoort op je poortmap uitknippen en dan je poortmap er weer instoppen en dan meten, anders is het erg breed
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 27-11-01?17:53 Print reply
Posts: 2469
hej je hebt helemaal gelijk geloof ik, hij;s gemeten OP de portmap, als je de "bolling" die die maakt meerekent is ie inderdaad minder breed uiteraard

[This message is edited by B3AST on 27-11-01 17:57]
 
- insane in the brain -
SpeedYveS 27-11-01?18:24 Print reply
Posts: 1644
Wat is die inlaat bar klijn man! echt geen goeie cyl, maar wel lekker cheap
 
B3AST 27-11-01?18:27 Print reply
Posts: 2469
Ja ik ga de uitlaatpoort verhogen, en van boven maken wat rechter maken. De inlaat moet ook groter nog even zien wat ik precies waar ga weghalen...

Verder ben ik van plan het uitlaatkanaal dan ook meteen te poleisten en misschien nog wat kleine shit, owja spoelkanalen misschien passen op het carter maken en alle schotjes scherp enso, kijken wat ie dan doet...

[This message is edited by B3AST on 27-11-01 18:30]
 
- insane in the brain -
Sneks 27-11-01?21:37 Print reply
Posts: 2499
Die inlaat zou ik echt een heel stuk groter maken, gewoon alles opmeten met gradenschijf. Uitlaat gaat meestal open rond de 90 graden. Cilinder een mm laten afdraaien voor wat betere compressie. Kijken of die boostpoort netjes 55 graden omhoog is gericht, anders bijwerken. Dan krijg je weer een beetje een standaard cilinder. Maar polijsten van de poorten heeft niet echt nu, als je het gladfreest komt er namelijk een dunne olielaag op, deze is vele malen gladder dan jij kan polijsten. Spoeling netjes aansluiten.
Hoort er geen spijl in die inlaat te zitten? Bij eurokit en kaio zit die er wel.

Owja, schotjes hoef je niet echt scherp te maken, schijnt niet veel uit te maken, kanalen kan je wel wijder maken. Uitlaatkanaal kan je natuurlijk wel polijsten ivm koolaanslag.

[This message is edited by Hans F. on 27-11-01 21:47]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 27-11-01?22:01 Print reply
Posts: 2469
Die inlaat is inderdaad te klein. Die spijl heeft er nooit gezeten, hij is van zichzelf deze vorm. Ik ben van plan om hem een stuk omhoog en omlaag te veilen en eventueel ook wat breder. of heb je betere suggesties? Het kanaal bij de inlaat wat vanaf je carter komt, dat kan dat op de cylinder ook mooi op maat worden gemaakt, want dat is nu ook te klein.

Over die boosterpoort, hoe controleer je die hoek? het is daar nogal erg slecht afgewerkt en hobbelig, dus ik zat er aan te denken om dat sowieso even netjes bij te werken, maar hoe houd ik die hoek goed?
En laatst zat ik ook te denken: als je de uitlaatpoort van een cylinder ernstig verhoogd, moet die booster dan geen grotere hoek maken? want als die hoek dan te slap wordt, wordt het gas dan niet wat meer richting de uitlaatpoort gezogen? Of lul ik nu gewoon dikke shit?


 
- insane in the brain -
Sneks 27-11-01?22:57 Print reply
Posts: 2499
Zou best wel kunnen eigenlijk, kijk maar wat je doet en meld de resultaten
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 27-11-01?23:01 Print reply
Posts: 2469
ja zeker, alleen eerst moet die hele kut NSR blazen anders valt er niet zoveel te tunen....

ik wil hem eerst ori testen die cylinder natuurlijk he... helaas zitten er al wel dikke aux-poorten in, maar dat nemen we dan maar voor lief...

EDIT:
ik bedenk me net dat als die hoek groter moet, dat dan die hele boosterpoort verhoogt moet worden! volgens mij wil dat niet echt meer, want die is dus al smering hoor eigenlijk...

hmmmmm denk denk denk...

[This message is edited by B3AST on 27-11-01 23:10]
 
- insane in the brain -
SpeedYveS 27-11-01?23:13 Print reply
Posts: 1644
denk jezelf ff een malossi, of een mbx blok met 80cc Gilardoni W poorter.....
 
Ali 28-11-01?00:43 Print reply
Posts: 667
Jan heeft de maten plat op gemeten en niet in cilinder vorm. Maar ik heb ff zitten rekenen en doen met die uitlaat poort en het moet 28.60mm zijn is redelijk eenvoudig inprinciepe.
Je moet dus niet de ROZE lijn berekenen maar de GROENE
Nou Jan ff gerekend maar volgens mij had jij er ook al 28.60mm uitgekregen dat klopt dat is de echte maat!!!



Voor iedereen die een GR heeft is het een eitje voortaan om dit uit te rekenen.

Een paar eisen die je moet weten of moet opmeten
-je moet R weten (mm)
-je moet de Q=breedte van de poort opmeten uit de poortmap (mm)

Nu is het een kwestie van invullen op je GR:
(360/((2*pie*R)/Q) (percies invullen zoals hier staat)
Nu heb je hoek Alfa gekregen Alfa is de hoek die de 2 BLAUWE lijnen met elkaar maken.
sin*0.5*Alfa=0.5P/R
0.5P=sin*0.5Alfa*R
0.5P*2
Nu heb je de werkelijke breedte (de lengte van de GROENE lijn)

FF als voorbeeld de breedte van de uitlaat poort van Jan's cil.
(360/((2*pie*22.5)/31)=78.94.....
sin0.5*78.94....=0.5P/22.5
0.5P=sin*0.5Alfa*22.5
=14.30.....
14.30*2=28.60559323

[This message is edited by Pietjo on 28-11-01 01:06]
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
verwijderd 28-11-01?15:15 Print reply
Posts: 4082
opzich ziet het er op de poortmap niet zo slecht uit, alleen uitlaat poort bewerken.

inlaat hoeft niet, omdat je maar een 20mm hebt...
 
B3AST 28-11-01?16:07 Print reply
Posts: 2469
ja maar die blijft niet lang, er moet minstens een 24 op
 
- insane in the brain -
ardan 28-11-01?16:59 Print reply
Posts: 595
Fast Arrow = BROL

het enige voordeel is dat die cilinders en alles wat fast arrow maakt geen bal kost,maar daar lijd de kwaliteit een heel pak onder.
in de inlaat is er gewoon geen spijl,waardoor de zuigerveren elke als ze daar voorbijkomen een heel klein beetje uitzetten en elke keer wat meer tot op 1 dag.


BAM,segmenten breken,piston schuurt met scherpe afgebroken segmenten over de cilinderwand en dan mag je het wel vergeten.
en ik spreek uit ervaring :p .een raad voor de volgende keer:

spaar wat langer en koop een deftige cilinder,want je bent gedoemd :n
 
have a blast,go fast
SpeedYveS 28-11-01?17:11 Print reply
Posts: 1644
Quote:
in de inlaat is er gewoon geen spijl,waardoor de zuigerveren elke als ze daar voorbijkomen een heel klein beetje uitzetten en elke keer wat meer tot op 1 dag.

AAP, daar komen je zuigerveren helemaal niet
 
B3AST 28-11-01?17:17 Print reply
Posts: 2469
Nee IDD...

ik denk dat ik een eurocylindro ga halen oid. in ieder geval een goede cylinder. En dat ik deze bruut ga tunen en kijken of ie dan wat vooruit wil....
 
- insane in the brain -

Dit topic is 2143 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved