Ok hier een gedetaileerde portmap van de Fast Arrow LC op 45mm voor Honda NSR.
ik moet helaas concluderen dat de cylinder echt gewoon alles slaat, ronduit SLECHT...
Als eerste: De slag van een Honda NSR is 41.4mm, en bij deze cylinder ligt het diepste punt van de zuiger 42.5mm onder de top! conclusie: hij is gewoon 1.1mm TE HOOG
Ten tweede: De poorten liggen over het algemeen op de lijn 42.5mm onder de top, maar soms komen ze zelfs daar nog onder! De spoelpoorten zijn wel lekker hoog, maarliefst 9,5mm. Ohja, die spoelpoorten, die zijn allemaal van verschillende maten! De poorten het dichtst bij de booster zijn bij lange na niet even breed, en de andere twee verschillen ook.
Wat ook opvalt is dat de booster op exact dezelfde timing zit.
Ten derde: De uitlaatpoort is behoorlijk laag, maar wel heeel erg breed, 31mm maarliefst, eigenlijk te breed dus als je de regel aanhoudt dat maximale breedte 2/3 van boring mag zijn.
Nouhja bekijk het zelf maar:
Ik moet eruit concluderen dat dit niet bepaald de beste cylinder is, bovendien is ie bar slecht afgewerkt...
|