Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - is een 50cc snel illegaal??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #22872 - is een 50cc snel illegaal??
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 11295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 23-2-2005 23:54 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Dr is idd nog niks veranderd aan je posts.


jeee zat er op te wachten, is een beetje ene schot voor open doel he ?
 
yudb 24-2-2005 9:01 Print reply

Posts: 709
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid

is een 50cc snel net als bv 70cc illegaal??

ik heb nu normaal 50cc maar dan loopt ie 50, ik dacht erover om 50snel te nemen, maar zo super hard hoef ik niet, dus wil ik een ring erin dat em begrensd naar de 70


Heel kort, JA

Alles waardoor je brommer sneller gaat dan 45/50 (standaard) is illegaal als je t op de openbare weg gebruikt...

EDIT Ik weet niet hoe het zit als je m begrensd op 45, maar dat wil je niet als ik t zo lees...

Dit bericht is ge-edit door yudb op 24-2-2005 9:02
 
MTX-speed 24-2-2005 11:39 Print reply

Posts: 1229
Een 50 snel is NIET illegaal, mits de cilinder niet 50cc of meer aan cilinderinhoud heeft.
Het wordt slechts "50cc" genoemt omdat dit makkelijker uitspreekt dan 49,9 cc.
De constructiesnelheid van je brommer moet 45km/h bedragen. Als je bijvoorbeeld een getunede 50cc hebt die je dempt dmv bijvoorbeeld de uitlaat, ontsteking of luchtinlaat en de constructiesnelheid wordt daalt naar 45km/h of minder en het geluidsniveau minder is dan 95dB is de brommer gewoon legaal.

De 50 snel is slecht uitgevonden vanwege de regels die een paar jaar geleden van kracht waren. Zo was het vroeger zo dat wanneer je meer dan 50cc had, de politie was gemachtigt dit onderdeel van je brommer af te slopen en in beslag te nemen. De laatste jaren is deze regel verandert en mag de politie geen onderdelen meer in beslag nemen. (Heel krom, maar dat is nu eenmaal de wetgeving in Nederland).
Nu kun je dus vol hartelust lekker een 70cctje erop gooien om misschien ook een 80, 110, of 125cc. De politie mag officieel toch geen onderdelen meer in beslag nemen.

Maar let op!
Wanneer je constructiesnelheid van je brommer meer wordt dan 45km/h ben je dus mooi niet meer verzekerd! Nu heb ik uit eigen ervaring meegemaakt dat de verzekeringsmaatschappij gewoon uitbetaalde, en dat terwijl ik met een Honda MB8 reed .
Maar stel, je maakt een ongeluk; en de tegenpartij beweert dat je brommer opgevoerd is, kun je 2 dingen doen:
1. Hou vol dat je brommer niet opgevoert is, maar wanneer er politie bij betrokken wordt, kun je weleens de lul zijn en dus meteen voor alle kosten opdraaien. In dit geval moet ja ALTIJD blijven beweren dat je brommer NIET opgevoert is. Hij loopt niet netjes 50, NEE HIJ LOOPT 45KM/H MAXIMAAL!
2. Geef toe aan de tegenpartij dat je brommer opgevoerd is, en dat zij het nooit aan de verzekeringsmaatschappij moeten vertellen. Want zo draai JIJ op voor de kosten. Zeg dat je de kosten nooit kunt betalen, en dus je tegenpartij het geld niet zullen ontvangen. Zo zijn zij genoodszaakt hun mondje dicht te houden zodat jouw verzekeringsmaatschappij alles gewoon uitkeert.

Een motor is trouwens een tweewieler die meer dan 50cc aan motorinhoud bevat.
En een tweewieler die 49,999cc is en harder dan 45km/h rijdt? Weet ik niet.
 
YAMAHAPOWER 24-2-2005 12:14 Print reply

Posts: 822
de agent van de rollerbank is er niej egt mee eens dat hij boven de 45 gaat dus mnag dat niej BOETE!!!

 
-Tom- 24-2-2005 12:17 Print reply

Posts: 4151
Een snelle 50cc cilinder is dus w?l illegaal. Je mag niks aan je brommer veranderen. Ook niet vervangen. Alleen door goedgekeurde onderdelen. Dus originele (langzame honda) shit, of imitatie langzame (moet dna wel goedgekeurd zijn) shit.
En je mag je shit ook niet begrenzen, want wie zegt dat jij met die begrenzer blijf rijden?

Quote:
2. Geef toe aan de tegenpartij dat je brommer opgevoerd is, en dat zij het nooit aan de verzekeringsmaatschappij moeten vertellen. Want zo draai JIJ op voor de kosten. Zeg dat je de kosten nooit kunt betalen, en dus je tegenpartij het geld niet zullen ontvangen. Zo zijn zij genoodszaakt hun mondje dicht te houden zodat jouw verzekeringsmaatschappij alles gewoon uitkeert.

Dat is bullshit. Als ik wordt aangereden door een 16 jarig persoon met een opgevoerde brom/scoot, en hij zegt dat ik niet mag vertellen dat 'ie is opgevoerd, zeg ik 't wel. Ik kom dan toch wel aan m'n geld (verzekering van de tegenpartij betaald gewoon, alleen diegene moet het terug betalen aan de verzekering).
 
FTS Member
Buis 24-2-2005 12:38 Print reply

Posts: 169
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

Een snelle 50cc cilinder is dus w?l illegaal. Je mag niks aan je brommer veranderen. Ook niet vervangen. Alleen door goedgekeurde onderdelen. Dus originele (langzame honda) shit, of imitatie langzame (moet dna wel goedgekeurd zijn) shit.
En je mag je shit ook niet begrenzen, want wie zegt dat jij met die begrenzer blijf rijden?

[...]

Dat is bullshit. Als ik wordt aangereden door een 16 jarig persoon met een opgevoerde brom/scoot, en hij zegt dat ik niet mag vertellen dat 'ie is opgevoerd, zeg ik 't wel. Ik kom dan toch wel aan m'n geld (verzekering van de tegenpartij betaald gewoon, alleen diegene moet het terug betalen aan de verzekering).



ik had er standaart 50 snel opzitten hoor

vanaf dat ie uit de fabriek kwam al dus
 
mcdronx 24-2-2005 12:47 Print reply

Posts: 6
hoi aardige deurknoppen,

ik heb een nieuwe olifant gekocht. Hoe kan ik hem het beste voeren? Ik zat al aan die grote zetpillen te denken en in z'n anus te stoppen, dat is het makkelijkst. hoewel ik dan wel elke keer een stinkhand heb, het is ook nogal zwaar om die kringspier te penetreren.

Ik wil hem over een half jaar slachten en dan zijn ribbetjes in de oven doen. Maar dan moet hij nog wel een half jaar doorleven.

tot ziens,

Koekenpan
 
-Tom- 24-2-2005 12:58 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Buis

[...]



ik had er standaart 50 snel opzitten hoor

vanaf dat ie uit de fabriek kwam al dus

D?h, die reed ook maar 50 km/h toen je 'm kocht. Je snapt wat ik bedoel :P
 
FTS Member
christianos 25-2-2005 10:26 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Een 50 snel is NIET illegaal, mits de cilinder niet 50cc of meer aan cilinderinhoud heeft.
Het wordt slechts "50cc" genoemt omdat dit makkelijker uitspreekt dan 49,9 cc.
De constructiesnelheid van je brommer moet 45km/h bedragen. Als je bijvoorbeeld een getunede 50cc hebt die je dempt dmv bijvoorbeeld de uitlaat, ontsteking of luchtinlaat en de constructiesnelheid wordt daalt naar 45km/h of minder en het geluidsniveau minder is dan 95dB is de brommer gewoon legaal.

De 50 snel is slecht uitgevonden vanwege de regels die een paar jaar geleden van kracht waren. Zo was het vroeger zo dat wanneer je meer dan 50cc had, de politie was gemachtigt dit onderdeel van je brommer af te slopen en in beslag te nemen. De laatste jaren is deze regel verandert en mag de politie geen onderdelen meer in beslag nemen. (Heel krom, maar dat is nu eenmaal de wetgeving in Nederland).
Nu kun je dus vol hartelust lekker een 70cctje erop gooien om misschien ook een 80, 110, of 125cc. De politie mag officieel toch geen onderdelen meer in beslag nemen.

Maar let op!
Wanneer je constructiesnelheid van je brommer meer wordt dan 45km/h ben je dus mooi niet meer verzekerd! Nu heb ik uit eigen ervaring meegemaakt dat de verzekeringsmaatschappij gewoon uitbetaalde, en dat terwijl ik met een Honda MB8 reed .
Maar stel, je maakt een ongeluk; en de tegenpartij beweert dat je brommer opgevoerd is, kun je 2 dingen doen:
1. Hou vol dat je brommer niet opgevoert is, maar wanneer er politie bij betrokken wordt, kun je weleens de lul zijn en dus meteen voor alle kosten opdraaien. In dit geval moet ja ALTIJD blijven beweren dat je brommer NIET opgevoert is. Hij loopt niet netjes 50, NEE HIJ LOOPT 45KM/H MAXIMAAL!
2. Geef toe aan de tegenpartij dat je brommer opgevoerd is, en dat zij het nooit aan de verzekeringsmaatschappij moeten vertellen. Want zo draai JIJ op voor de kosten. Zeg dat je de kosten nooit kunt betalen, en dus je tegenpartij het geld niet zullen ontvangen. Zo zijn zij genoodszaakt hun mondje dicht te houden zodat jouw verzekeringsmaatschappij alles gewoon uitkeert.

Een motor is trouwens een tweewieler die meer dan 50cc aan motorinhoud bevat.
En een tweewieler die 49,999cc is en harder dan 45km/h rijdt? Weet ik niet.


het is gewoon simpel, alles wat je vervangt door niet goedgekeurde onderdelen is illegaal.
En alles wat je uit je motorische gdeelte aanpast is ook illegaal.
 
-Tom- 25-2-2005 11:33 Print reply

Posts: 4151
Idd, dat bedoelde ik dus ook.
 
FTS Member
Gilera Gsm 25-2-2005 12:13 Print reply

Posts: 2376
ja

 
-Tom- 25-2-2005 12:17 Print reply

Posts: 4151
ok
 
FTS Member

Dit topic is 11295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved