Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - remklauw nsr ontluchten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1233 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2284 - remklauw nsr ontluchten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1149 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

frederik 27-11-01?14:41 Print topicpost
Posts: 54
weet hier iemand toevallig hoe ik me remklauw ontlucht????
alvast bedankt!!


 

Siepie Wokkel 27-11-01?14:49 Print reply
Posts: 3888
hej als ik symen mag gelofen, moet je eerst die laag roest eraf srapen voordat je bij je remklauw kunt komen
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Junkie XR 27-11-01?15:53 Print reply

Posts: 5753
Yooo Siep, weer een onzinnige dubbelpost erbij. Tering man, verwijder je dubbelposts dan man, je hebt toch geen Parkinson?
 
Siepie Wokkel 27-11-01?16:33 Print reply
Posts: 3888
Quote:
Originally posted by: $tranger?

Yooo Siep, weer een onzinnige dubbelpost erbij. Tering man, verwijder je dubbelposts dan man, je hebt toch geen Parkinson?



hej sorry, zag het nu ook pas, heb m ff verwijdert voor je. maar als je em deleted da zie je dat oude nog, en dan ga je naar de mainpage:S kan dat niet ff verandert worde?
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
frederik 27-11-01?16:59 Print reply
Posts: 54
het spijt me wel pubbertje er zit geen roest op...

 
Broske 27-11-01?17:25 Print reply
Posts: 532
ontluchten is keisimpel! zorg ervoor dat er genoeg remolie in het bakske zit, dan draai je de ontluchtingsnippel stukske los, rem inknijpe, vasthoude, nippeltje dichtdraaien, kijken of je al druk hebt, en dat doe je net zolang tot je genoeg druk hebt.........
 
wepp
SpeedYveS 27-11-01?18:27 Print reply
Posts: 1644
of gewoon 10000 keer je rem in knijpen, dat werkt ook...
 
frankarnhe 27-11-01?18:53 Print reply
Posts: 1213
Als je wilt gaan ontluchten moet je een (doorzichtig) slangetje op de ontluchtingsnippel plaatsen een bakje eronder om remvloeistof op te vangen.
Remvloeistof reservoirdeksel los schroeven, Zorg dat dit reservoir tijdens het ontluchten steeds minimaal voor de helft gevuld is.
In het bakje een laag remvloeistof vullen en het slangtje onder vloeistofspiegel hangen.
Nippel iets los draaien, remhendel helemaal inknijpen en vast houden, nippel weer dicht draaien en dan weer de remhendel langzaam los laten.
Net zolang totdat er geen luchtbellen uit het slangetje in de pot komen, dan voel je de druk ook steeds meer en het sponsgevoel weg. Nippel goed aandraaien weer en remvloeistof bijvullen tot de streep.

ps. Tijdens het ontluchten de vrijgekomen remvloeistof niet meer gebruiken en ook niet 2 verschillende merken vloeistof door elkaar heen.
Een busje remvloeistof kost ?10,-
 
SpeedYveS 27-11-01?20:57 Print reply
Posts: 1644
wat maken die 2 verschillende merken uit dan?

Heb je wel us een harde remlijding geprobeerd? dat is heel cool remmen, dan geeft die lijding niet meer mee, kan je veel harder remmen.
 
frankarnhe 28-11-01?17:08 Print reply
Posts: 1213
Het komt er op neer dat dan de kans bestaat dat de 2 verschillend zijn opgebouwd en bijvoorbeeld condens kan ontstaan in je remsysteem of weer lucht.
Dit is niet van de een op andere dag, maar na een tijdje merk je dat je rem al weer sponzig aanvoelt.

BTW busje remvloeistof is niet zo duur en er zit genoeg in zo'n bus
 
Joost 28-11-01?18:01 Print reply
Posts: 1108
Je hebt twee soorten remvloeistof, dot 3 en 4. Dot vier heeft een hoger kook punt. Maar dat is voor een brommer niet zo belangrijk. Je mag ze nooit mengen! Dan rem het voor geen meter.

Het ontlucten gaat als volgt.

Doe het reservoir vol, draa de ontluchtings nippel open en ga pompen tot dat er vloeistof uit de nippel komt (gebruik een rubber slangetje om de vloeistof af te voeren) Vervolgens draai je de nippel dicht. Knijpt het handvat in. Nu draai je de nipel open en laat het handvat los. Nippel weer dicht draaien.
Herhaal dit tot dat de rem niet meer sponzig voelt. Als het nog niet lukt om een fatsoenlijke rem druk op te bouwen, dan moet je een ty-rapie om de remhandel doen en hem een beetje aantrekken. Laat hem nu een paar dagen staan. Zo kan de lucht namenlijk uit de leiding en pomp ook uit het systeem.

mzl
 
It is going to be a Endless summer...
frederik 29-11-01?19:49 Print reply
Posts: 54
heel erg bedankt!!!
 

Dit topic is 1149 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved