Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem in hoge toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22822 - Probleem in hoge toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 475 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lord Fritz 8-10-2004 11:06 Print topicpost
Posts: 36
Ik heb een MB met de volgende setup:
50cc eurocilindro
20mm Mikuni sproeier 160
Homoet special racing
standaard luchtfilter met breede slangen

Het probleem is dat als ik heel veel toeren maak, hij ineens terugvalt naar lage toeren, net alsof hij uitvalt.
Als ik dan het gas loslaat en ik geef weer gas (met lagere toeren), rijdt ie gewoon weer verder.
Kan dit komen door de standaard CDI van Honda, omdat die begrensd is?
 

merryn 8-10-2004 14:04 Print reply

Posts: 348
ja zou kunnen

 
Neonlampje 8-10-2004 14:06 Print reply

Posts: 14825
is ws je ontsteking ja.. kan vanalles zijn van bougie t/m cdi en de spoelen

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 8-10-2004 14:06
 
PRO TUNING 8-10-2004 14:07 Print reply

Posts: 4000
Het probleem zit in je carburateur
 
honda mt 110malossi 8-10-2004 17:57 Print reply
Posts: 6
heej as ik jou was zou ik us een kleinere sproeier probere
160 is veeel te groot

probeer rond de 120
 
Lord Fritz 10-10-2004 16:38 Print reply
Posts: 36
120 is veels te klein hoor
heb ik allemaal geprobeerd

 
hondadesluus 10-10-2004 16:42 Print reply
Posts: 240
als je nog harder wil gaan zet er dan maar is andere uitlaat op ik had op zo een homoet maar nu proma en hij gaat een stuk harder en trekt beter
 
Endymion 10-10-2004 16:47 Print reply

Posts: 1583
een snellere cdi proberen
een mps300 als ik het goed heb
 
As your agent, I am beyond death
HCL 10-10-2004 16:58 Print reply

Posts: 288
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondadesluus

als je nog harder wil gaan zet er dan maar is andere uitlaat op ik had op zo een homoet maar nu proma en hij gaat een stuk harder en trekt beter

Onzin?
Die Homoet heeft gewoon een veel andere powerband en is eigenlijk voor een 70cc maar tis echt niet minder dan een Proma

Verder denk ik dat het aan je CDI ligt, Niels.
Waarom het aan je carb zou liggen (zoals PRO TUNING zegt) zou ik niet weten.
 
Gallery MT: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1135
Teunmenator 10-10-2004 18:52 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion

een snellere cdi proberen
een mps300 als ik het goed heb


daar sluit ik me helemaal bij aan
 
Kampersjaak 10-10-2004 18:56 Print reply

Posts: 12285
waarvoor zou het aan de cdi liggen
en wat zijn veel touren?
 
oderint dum metuant
HCL 10-10-2004 20:27 Print reply

Posts: 288
Hij heeft geen toerenteller dus hoeveel toeren hij precies draait weet hij niet.

Maar we denken dat het aan de CDI (of iets anders in ontsteking) ligt, omdat hij steeds bij hetzelfde hoge toerental in 1 keer terugvalt (in z'n eerste versnelling en in ze vrij).
Dit is trouwens pas het geval sinds hij die nieuwe uitlaat (Homoet 70) erop heeft zitten icm een groter sproeiertje. Het leek mij dus logisch dat ie daarmee meer toeren maakt en daardoor boven de toerengrens van de CDI uitkomt.

Dit bericht is ge-edit door Leon87 op 10-10-2004 20:28
 
Gallery MT: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1135

Dit topic is 475 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved