Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mt start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22813 - mt start niet
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bazz -> DRD 7-10-2004 21:12 Print topicpost

Posts: 1884
Een paar maanden geleden ben ik begonnen aan mijn mt. Noppenbanden erop, andere bussen en as in mijn achterbrug, ander stuur en een 30mm mikuni (ik meet maar 28 maar goed). Hij heeft dus een paar maanden stil gestaan.

mijn setup voor de rest:
-125cc eurocilindero
-multiair luchtfilter
-6kleppen malossi membraan
-verlaste (gebeunt door de vorige eigenaar) 80proma van een nsr

Nu had ik er dus eerst sproeier 230 (mikuni maat) in zitten, maar daar start hij niet mee. Bougie vonkt en wordt nat. 3 bougies geprobeert maar start niet. Toen maar sproeier 210 in gedaan want die had ik nog liggen, maar daar start hij ook niet op. Wat zou dit kunnen zijn? Hij doet ook helemaal niks, niet eens een geluid dat ie wilt aanslaan.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl

Pistonpen Paultje 7-10-2004 21:24 Print reply

Posts: 8678
Em, als het een 28mikuni is, ff goed kijken of er niet een of ander vaag gat zit na de gasschuif. Sommige hebben het, die moet dicht.

Verder: Compressie genoeg? geen valse lucht? linker krukaskeerring er niet uit?

210 mikuni zegt mij overigens niet veel In keihins was ik bij 130 begonnen. Weet niet wat normaal is bij mikuni.
 
mikkel 7-10-2004 21:25 Print reply

Posts: 1587
probeer eens een keer met 150 mijn lijkt 200 wel erg groot
 
glaasje op laat je berijden
Pistonpen Paultje 7-10-2004 21:27 Print reply

Posts: 8678
Ik weet niet veel van mikuni, maar kweet wel dat je 150 ongeveer voor een 70'je gebruikt..
 
Bazz -> DRD 7-10-2004 21:27 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Em, als het een 28mikuni is, ff goed kijken of er niet een of ander vaag gat zit na de gasschuif. Sommige hebben het, die moet dicht.

Verder: Compressie genoeg? geen valse lucht? linker krukaskeerring er niet uit?

210 mikuni zegt mij overigens niet veel In keihins was ik bij 130 begonnen. Weet niet wat normaal is bij mikuni.

Er passen dus alleen mikuni sproeiers in. Maar wat voor gat bedoel jij precies? En hoe kan ik die, als ie er zit, het beste dicht maken?
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
richard3 7-10-2004 21:28 Print reply

Posts: 5198
klinkt idd als verzuipen had ik ook met mijn nsr nu zi er een te kleine sproeier in maar met 1 maat groter start ie niet meer dus maar gewoon veel kleiner proberen
 
op naar de grote brommers
Bazz -> DRD 7-10-2004 21:28 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Ik weet niet veel van mikuni, maar kweet wel dat je 150 ongeveer voor een 70'je gebruikt..

Precies, als je een 150 mikuni naast een 130 keihin legt is ie veel en veel kleiner!
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Pistonpen Paultje 7-10-2004 21:30 Print reply

Posts: 8678
bij mijn ex-mikuni zat er iets na de gasschuif gewoon een gat. Vraag me niet waarvoor het is, maar je kunt het gat iig niet gebruiken.

Mja, ik heb hem dichtgemaakt door er een schroef in te draaien met wat locktide.
 
Bazz -> DRD 7-10-2004 21:36 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

bij mijn ex-mikuni zat er iets na de gasschuif gewoon een gat. Vraag me niet waarvoor het is, maar je kunt het gat iig niet gebruiken.

Mja, ik heb hem dichtgemaakt door er een schroef in te draaien met wat locktide.

Volgens mij ben ik geen gat tegen gekomen hoor. Maar ik zal er es op letten.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Dikkie 7-10-2004 21:40 Print reply

Posts: 235
een mikuni carb heeft vaak last van een gaare vlotter maby sluit je vlotter niet af en loopt je cillinder en je carter vol mengsmeer k zou zegge test je vlotter eens.
 
gigo 7-10-2004 21:46 Print reply
Posts: 370
Ontsteking goed?

Gaat ie nog iets specials doen als je hem lang aan rent. knallen ofzo?
 
Bazz -> DRD 7-10-2004 22:02 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gigo

Ontsteking goed?

Gaat ie nog iets specials doen als je hem lang aan rent. knallen ofzo?

Hij vonkt gewoon goed. Hij doet helemaal niks als je hem lang aanrent.

De carb staat trouwens ook best schuin, kan dit een probleem zijn?
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Bazz -> DRD 13-10-2004 20:36 Print reply

Posts: 1884
Ik heb nu het vliegwiel er dus af gehad. Nu blijkt dat mijn spie verrot is. Alleen ook de gleuf op de krukas waar de spie in valt is aan 1 kant uit gesleten. Kan ik hier gewoon een nieuwe spie in doen en hem vast maken met locktide?
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
[RRT] Lost-P 13-10-2004 20:40 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazz -> DRD

Ik heb nu het vliegwiel er dus af gehad. Nu blijkt dat mijn spie verrot is. Alleen ook de gleuf op de krukas waar de spie in valt is aan 1 kant uit gesleten. Kan ik hier gewoon een nieuwe spie in doen en hem vast maken met locktide?



Lijkt me niet zo betrouwbaar....Maar, je kan t altijd proberen natuurlijk
 
Chille Tune shit dan
Bazz -> DRD 13-10-2004 20:41 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]



Lijkt me niet zo betrouwbaar....Maar, je kan t altijd proberen natuurlijk

Hoe kun je het anders doen? Anders moet er toch een andere krukas in?
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
[RRT] Lost-P 13-10-2004 20:41 Print reply
Posts: 4578
Anders zou dr idd nieuwe rukas in moeten ja...
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 1355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved