Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Warmdraaien of warmrijden?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 951 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22793 - Warmdraaien of warmrijden?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hannes 7-10-2004 15:26 Print reply

Posts: 4530
gewoon rijden, en vroeg schakelen dan is het allemaal goed.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Mr. 4-takt 7-10-2004 16:13 Print reply
Posts: 277
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steavey

bij een auto is de opwarmtijd 50 Km bij brommer of motor zal ut minder zijn.


Ga weg man, een auto heeft echt geen 50km nodig om op te warmen
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 7-10-2004 16:18 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. 4-takt

[...]


Ga weg man, een auto heeft echt geen 50km nodig om op te warmen


met een auto moet je echt wel n half uur rijden voordat hij fatsoenlijk warm is hoor vrind
 
nobody fuck with us!!
richard3 7-10-2004 16:24 Print reply

Posts: 5198
voor een auto heb je idd wel een goed aantal min nodig mijn nsr gaf het zelf aan die gaat niet verder dan 6k als ie koud is is ie warm trek ik hem door tot 9k maar wat kan een standaard nsr cilinder nu eigelijk aan toeren maken
?
 
op naar de grote brommers
solidsjakie 7-10-2004 16:28 Print reply

Posts: 2291
mijn auto is een goed kwartier nodig om warm te worden.
Mijn brommers waren altijd dikke 5 minuten bezig. Belast.
 
tomosman 7-10-2004 16:49 Print reply
Posts: 147
Jah ligt aan de auto, maar meestal een kwartier is zat. Jah sommige van die oude dieselauto's zijn niet warm te krijgen, was bij een vriend van mij ook na een half uur warm kut ding
 
Harm 7-10-2004 16:51 Print reply

Posts: 3032
komt omdat diesel een hele efficiente verbranding heeft en er weinig energie verloren gaat in de vorm van warmte
 
http://www.durtikkers.tk
m_a_r_c_o 7-10-2004 17:01 Print reply

Posts: 6443
ha grappig ik zat er net over te denken ook zoon topic te openen.
maar als ik het goed bergrijp is het gewoon, starte weg rijden en niet verder dan 6/7k en na een paar min rustig verder door trekken.
 
Seat Leon 20vt
CC x-power 7-10-2004 17:12 Print reply

Posts: 1215
Ik start met choke...rij bijna onmiddelijk weg met ongeveer 3000 in 1ste, 4000 in 2de ( heel weinig gas ) en dan kan ik wel 20km lang rijden met rond de 5000 toeren verleggen ( is traag ja, maar is leuk :P ) en dan jaag ik hem wel eens in toeren.
Maar dat doe ik niet zo veel...soms dus..

Meestal gewoon starten met choke dan ff wegrijden ( heel rustig - 3000-4000 toeren ) en dan zeer kalm omhoog gaan in die toeren na 2-3 km ga ik rond de 6000

Oja : teller is ontgrenst :p


 
CC
bart de scootergek 8-10-2004 10:59 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Helft van je maximale toerental houd ik meestal aan.
En bij de motor 10-15km (klein carter, warmt dus sneller op).
Bij de brommer 5-10km (mn NSR dan, typhoon en TSX was dat heel wat minder lang).


Starten en meteen wegrijden btw


Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 7-10-2004 14:58



je typhoon doet nu iets langer, ff draaien met choke tot hij eraf kan, en dan rustig wegrijden. nadeel van een scooter is dat als hij goed afgesteld is hij eigenlijk onmiddelijk naar het toerental gaat waar hij het meeste vermogen heeft. dus toerental gaat best hoog ook al is hij koud
 
Honda RC-33
Blukaap2 8-10-2004 11:36 Print reply

Posts: 9972
Daarom, maar ze hebben ook alleen maar een AC cilinder die warm moet worden en dat is binnen 2 minuten klaar .
Dus hij werd wel netjes warmgereden, was alleen heel wat minder nodig dan bij m'n NSR.
TSX boeit het gewoon niet (en die maakt geen toeren).
 
Stoere brommers
bart de scootergek 8-10-2004 11:40 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Daarom, maar ze hebben ook alleen maar een AC cilinder die warm moet worden en dat is binnen 2 minuten klaar .
Dus hij werd wel netjes warmgereden, was alleen heel wat minder nodig dan bij m'n NSR.
TSX boeit het gewoon niet (en die maakt geen toeren).


dat klopt, er is geen heel carter vol met olie dat warm moet worden(reductiekast buitengelaten) en opwarmen doet die ac cilinder erg snel.

zie je, weer een voordeel van een scooter
 
Honda RC-33
MaartenSS50 8-10-2004 11:44 Print reply

Posts: 456
choke doe ik nooit, niet nodig. ook rij ik gewoon weg, maar gewoon ff optijd schakelen in het begin.
 
Timmie 8-10-2004 14:09 Print reply

Posts: 194
Als ik m'n brommer eerst moet warm gaan rijden, kan ik net zo goed fietsen.
Het zal dan wel slecht zijn, maar mijn brommer doet het nog steeds goed, als ik gewoon direct na het starten vol wegtrek.
 
Honda MTX ot te koop: http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7867/last
richard3 8-10-2004 14:36 Print reply

Posts: 5198
je merkt het verschil ook niet meteen hoor
maar als ik ook lang moet warm lopen dan ben ik op school :P dus na school maar met een om weg terug :P:P
 
op naar de grote brommers

Dit topic is 11695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved