Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1403 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2278 - inrijden
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ploemen 26-11-01?09:05 Print topicpost
Posts: 130
een vraagje ik weet wel hoe ik moet inrijden en ik heb het ook altijd netjes gedaan. Maar heeft ook al eens iemand het niet of nauwelijks gedaan???dus ff rustig een 50km!Ik heb nl zo'n vaag idee dat 300km inrijden toch wel eeen beetje overbodig is!ik heb zo'n imi 70 erop nu iemand ervaring met zo'n 70 of dat een beetje loop?
 

Slammer 26-11-01?10:23 Print reply
Posts: 333
Bij Dijkman vertelden ze mij dat de eerste kilometers wel errug belangrijk waren maar dat je al van 75 km ofzo al wel behoorlijk aan het gas mocht gaan hangen. (Was een euro met nicasil wand 70cc)
 
Steve_ZHC 26-11-01?10:36 Print reply

Posts: 2716
Dat inrijden is simpel; een vriend van mij heeft een Zeta 50, en dacht dat je bij inrijden LANGZAAM moest rijden, i.p.v. rustig, dus hij steeds vrij hoog in toeren, maar nooit harder dan 50 en nu is het een v?t goeie cilinder!!
En Slammer, ik zag toevallig dat je met die merkcilinder 70cc met 18mm carb maar 85 gaat?
Dat haal ik ook met mijn 50 snel importcilindertje, met originele carb, klein achterwiel en twv 14-40...
Kan dat niet harder?
 
Ploemen 26-11-01?13:24 Print reply
Posts: 130
dat dacht ik al dus eigenlijk is het een beetje lulkoek!!bij een crosser ga je toch ook geen dagen inrijden!!ff uurtje rustig aan meer niet!!!!
 
B3AST 26-11-01?13:57 Print reply
Posts: 2469
tsjah de meningen hierover zijn verdeeld...

volgens mij kun je het beste gewoon de eerste 100km rustig gaan rijden, weinig toeren, en dan nog eens 200km ietsje meer toeren, en af en toe eens open trekken volgens mij kan dat niet zo heel erg veel kwaad, maar niet contstand gaan racen...

maaruhm, er zijn volgens mij wel een hoop mensen hier die daar veel ervaring in hebben...
 
- insane in the brain -
MB50TUNED 26-11-01?14:19 Print reply
Posts: 1054
Ten eerste zijn er verschillende soorten cilinders. Een cilinder met nicasil wand en bevels( afgeronde porten voor minder slijtage) rijdt je anders in dan een gietijzeren cilinder zonder bevels. Die hoef je minder lang in te rijden.

Die gast met zeta kan misschien wel redelijk rijden, maar heeft toch onnodige slijtage gehad., En zeta adviseert zelf niet voor niets om hun cililinder 250 km in te rijden met extra smering! (1:25) :n En hoe hard reed hij dan?

Maar je moet prestaties gewoon opbouwen met inrijden 50 km niet meer dan 5000 rpm 50 km niet meer dan 6000 rpm enz (bijvoorbeeld). En race of cros is niet te vergelijken met straat,(afwerking en materiaal) en houd er rekening mee dat hun meestal naa een race hun zuiger vervangen. Ik denk niet dat dat je bedoeling is voor op straat. Ik denk dat je dan beter rustig aan kan doen en slijtage lager houden. Ik heb goede ervaring met mijn manier van inrijden. Maar dat moet iedereen zelf weten, maar ik weet wel wat ik doe.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
B3AST 26-11-01?14:51 Print reply
Posts: 2469
dat bedoel ik
 
- insane in the brain -
MBBBBBB 26-11-01?15:33 Print reply
Posts: 2340
verstaan we onder dat rustig inrijden, ook niet in z'n power band laten komen?
 
MB50TUNED 26-11-01?15:59 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB?

verstaan we onder dat rustig inrijden, ook niet in z'n power band laten komen?


Nee, alleen toerental telt.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Ploemen 26-11-01?16:03 Print reply
Posts: 130
ja oke bedankt!maar steeds te laag toerental rijden is ook niet goed he?dan krijg je ook een slome cilinder
 
B3AST 26-11-01?16:31 Print reply
Posts: 2469
als je steeds constand hetzelfde toerental gaat rijden wordt ie "Lui" heb ik wel eens gehoord... ik heb hierzelf geen ervaring mee...

maar volgens MB50 tuned zijn methode doe je dat niet ja, dus dan zou je er geen last mee hebben
 
- insane in the brain -
Sneks 26-11-01?16:48 Print reply
Posts: 2499
MB50 zijn methode werkt volgens mij goed,
dus na monteren cilinder de brommer zonder belasting warm laten draaien. Vijf minuutjes laten afkoelen, en dan een blokje om en vanaf dan tot 500 km rustig de prestaties opbouwen. Niet continu eenzelfde toerental om een "stootrand" in de cilinder te voorkomen.

Gisteren ook een 110cc malossi eerst rustig warm laten draaien en toen uitgezet en toen even een stukje gereden. Maar die cilinder was eigenlijk al ooit eens ingereden, maar ik had net de cilinderwand geschuurd.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Slammer 26-11-01?17:02 Print reply
Posts: 333
Quote:
Originally posted by: MT5 Racer?
En Slammer, ik zag toevallig dat je met die merkcilinder 70cc met 18mm carb maar 85 gaat?
Dat haal ik ook met mijn 50 snel importcilindertje, met originele carb, klein achterwiel en twv 14-40...
Kan dat niet harder?


Tis momenteel een imi, die euro zit dikke groef in cilinderwand. En hoe hard dacht je dat ik zou moeten gaan met mijn setup? Et zijn gewoon echte kilometers he.
Zou ie nog begrensd worden op lucht? (zitten geen vernauwingen in m'n luchtslangen gloof ik) Ik ging met 15mm carb net zo hard alleen hij trok et minder goed (had minder kracht met wegrijden en overschakelen, moest er vaker plat opliggen) heb je daar nog wat aan?
 
bartjan 27-11-01?12:41 Print reply
Posts: 109
m'n racer laat ik altijd ff stationair draaien en het eerste rondje rij ik rustig (en dat is met nicasil en met bevels) als ik weer een nieuwe zuiger moet inrijden

en als je een nieuwe cilinder erop hebt gezet, en je rijdt de eerste 10km rustig dan kun je daarna ook gewoon het gas vol open trekken en al je toeren draaien.
dat doe ik altijd wel (geen zin om te wachten) en ik heb echt niet meer vastlopers daardoor, maar ik rij wel altijd eerst 1km rustig om 'm warm te laten worden

 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt

Dit topic is 498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved