Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer start niet, alles lijkt in orde

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22718 - Brommer start niet, alles lijkt in ...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SuzukiZR 5-10-2004 0:47 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


ok.

dan moet je het zelf maar weten.

maak nou eerst maar eens je gaskabel in orde.

dus dat als je gashendel dicht is, dat dan je gasschuif ook helemaal naar beneden is.

en als je gashendel op is, dat dan je gasschuif omhoog is.

anders zal het nooit fatsoenlijk rijden/lopen.


Ja die gaskabel zal ik morgen ff fixen, moet niet al te ingewikkeld zijn neem ik aan.

Dus: dat uiteinde van die gaskabel zit op de normale hoogte maar als ik die omhoog trek komt ie n stuk hoger uit (ff voor de zekerheid voordat ik morgen mn gaskabel inkort..)

thx voor de hulp trouwens
 
Marthin 5-10-2004 0:49 Print reply

Posts: 6164
in je gaskabel zit een nokje, die schroef je ff los, en die plaats je ff een stukje verder op de kabel.

moet je ff uitvissen hoever dat is, en het overige knip je eraf.


 
SuzukiZR 5-10-2004 0:55 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

in je gaskabel zit een nokje, die schroef je ff los, en die plaats je ff een stukje verder op de kabel.

moet je ff uitvissen hoever dat is, en het overige knip je eraf.




Owk. En dan de afstelschroeven helemaal indraaien.

Hoop echt dat het werkt, zou wel perfect zijn!!

Welke sproeier raad je trouwens aan voor mn 16mm carb?
 
Marthin 5-10-2004 0:57 Print reply

Posts: 6164
begin maar eens met 90.

en aan de hand daarvan kun je verder afstellen.
 
SuzukiZR 5-10-2004 1:02 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

begin maar eens met 90.

en aan de hand daarvan kun je verder afstellen.


Nou ga k dat maar eens doen dan, zou wel mooi zijn als het zou werken!!
 
SuzukiZR 10-10-2004 16:22 Print reply
Posts: 36
Kword scheitziek van die kutbrommer. Heb r net weer even mee lopen kloten maar t wil gewoon niet aan. 1 dingetje wat me wel opviel aan de cil waren 2 schroefholes waar wat benzine uit kwam toen ik de kop eraf had geschroefd.

Je hebt de 4 schroeven die op je blok vastzitten waar je je cilinder+kop mee vastzet. Dan heb je nog 2 schroeven (jah hoe noem je zo'n ding nou ) waarmee je alleen je cil op je blok vastzet.

Kunnen die overige 2 gaten in mn cil misschien zijn voor een membraam?
 
SuzukiZR 10-10-2004 16:34 Print reply
Posts: 36
Leuk.

De dodo waarvan ik die cil heb gekocht verteld me net doodleuk dat de cil half zuiger half membraam-gestuurd is .

Trouwens: Mn cil krijgt nu wel benzine, heb t euvel ff verholpen

Dit bericht is ge-edit door SuzukiZR op 10-10-2004 16:40
 
Remco RS 10-10-2004 16:56 Print reply

Posts: 11463
Waarom ga je je gaskabel nou weer inkorten...????????????????????????????????? Bestel maar vast een nieuwe want het is helemnaal niet nodig en je vernachelt m zo helemaal
 
SuzukiZR 25-10-2004 1:24 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco MB

Waarom ga je je gaskabel nou weer inkorten...????????????????????????????????? Bestel maar vast een nieuwe want het is helemnaal niet nodig en je vernachelt m zo helemaal


Heb ik dus ook niet gedaan .

Ben net terug van vakantie en bestel morgen een membraam
 
Punk [Dave] 25-10-2004 1:32 Print reply

Posts: 7003
vond je het nou niet vreemd dan... zon groot gat aan de onderkant van je cilinder :P (niet de cil zelf duhh, maar t membraan gat :P)
 
SuzukiZR 27-10-2004 23:18 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Punk [Dave]

vond je het nou niet vreemd dan... zon groot gat aan de onderkant van je cilinder :P (niet de cil zelf duhh, maar t membraan gat :P)


membraam besteld. Had die cilinder nooit echt goed van binnen bekeken

Dit bericht is ge-edit door SuzukiZR op 27-10-2004 23:18
 
kpotappel86 27-10-2004 23:42 Print reply

Posts: 2679
schaam je hahaha...

maar laat het even weten...als hij loopt... een hoe...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
SuzukiZR 18-11-2004 21:51 Print reply
Posts: 36
HIJ DOET T WEER!!!!!!!

Membraam erin gezet, nieuwe pakkingen ertussen etcetc en nu doet ie t

MAAARR...

ik ben nu weer terug bij af. De brommer heeft namelijk weer dezelfde symptomen als toen ik mijn 50cc erop had:

-toerental in stationair niet hoger dan 5000
-toerental in zn 1 niet hoger dan 2000 met gas vol open, hij valt uit als ik gas loslaat.

Nu kreeg ik van een vriend van me te horen dat t misschien aan mijn bobine zou kunnen liggen. Toen ik hem daarnet aankickte deed mijn koplamp het namelijk ook niet.

Als die kutregen een keer is gestopt zal ik ff mn bougie eruittrekken en eens kijken of ik daar nog wat aan kan zien/ruiken.

Iemand een ander idee? Zal nu iig proberen mijn bobine door te laten meten. Hij is wel helemaal verroest en waarschijnlijk is hij nooit vervangen in de 18-jarige geschiedenis van mn brommer.

Pfff...(oude) brommers....vermoeiend....
 
MBX_cruiser 18-11-2004 22:09 Print reply

Posts: 828
welke brommers hebben dan een volledig zuigergestuurde inlaat?
 
SuzukiZR 18-11-2004 22:15 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

welke brommers hebben dan een volledig zuigergestuurde inlaat?


Dude lezen

Hijs gewoon half zuifer half membraam zoals t hoort, wistik toen alleen nog niet

Zou trouwens ook aan de ontsteking kunnen liggen (heb ik gehoord...) maar heb zelf echt geen flauw idee van wat die ontsteking nou precies inhoudt en waar ik dat moet zoeken op mn ZR

Dit bericht is ge-edit door SuzukiZR op 18-11-2004 22:48
 

Dit topic is 2162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved