Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer start niet, alles lijkt in orde

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 811 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22718 - Brommer start niet, alles lijkt in ...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SuzukiZR 4-10-2004 0:46 Print topicpost
Posts: 36
Mijn Suzuki ZR50sl rijdt nu al een tijdje niet meer.

Ergens in de zomervakantie hield mn brommer dr opeens 'half' mee op: als ik op trok sputterde ie wat en kwam ik niet meer hoger dan 30-35km/u. Wilde al een tijdje een 70cc cil in mn brommer bouwen dus maakte van het probleem gebruik en kocht via het internet een 20-jaar oude 70cc imitatie cilinder die voor de ZR geschikt was. Zuiger en zuigerveren zaten erbij en heb toen alles in elkaar zitten bouwen. Kheb toen ook alles schoongemaakt en de vlotter ed waren allemaal in orde.

Alles zat toen in elkaar en het leek allemaal goed dus ik aan proberen te kicken. Weinig compressie als ik dit probeerde en hij sloeg niet aan. Toen heb ik de bougie eruit gehaald maar die bleek kurkdroog. Heb vervolgens wat benzine in mijn cil laten lopen en gekickt. Vervolg was dat er een steekvlam en knal uit mijn cilinder kwamen, omdat de uitlaat er ook af lag. Ontsteking was er dus en de zuiger werkte ook goed.

Dus toen heb ik de carb en de cilkop eraf gehaald en gecontroleerd. De cilinder was helemaal droog.

Op de 70cc cil zit trouwens een standaard 50 kop.

Heb/gebruik geen spruitstuk of membraam.

Nu denk ik dat er 2 mogelijke dingen fout zijn:

-benzinenaald niet goed 'afgesteld'
of
-cilinder heeft membraam nodig

Iemand een idee? Een ZR schijnt trouwens motorisch vrijwel gelijk te zijn aan de TSX.
 

Teunmenator 4-10-2004 10:58 Print reply

Posts: 2524
Je hebt er wel veel dingen in zitten waar een risico aanzit...

een 50 kop kan in principe wel dat zal het probleem niet zijn.

Heb je gekeken ofdat de zuigerveren nog goed zijn?

Je moet toch kijke ofdat je vonk netjes is, ik zou de bougiedop eraf halen en dan kijke of dat er een vonk over kan springen van je bougiekabel naar de cilinder (moet ongeveer 1cm halen)

Wat voor sproeier heb je er inzitten? Mg best iets van een 140 mikuni in. benzine naald moet aan het begin van je afstelling gewoon in het middend da zal het probleem niet zijn..

Nou heb je naar mijn weten gewoon een spruitstuk nodig en zonder krijg je hem dan dus nie gestart nee.. Heb je die niet nog van je 50cc cilinder? Of heeft tsx standaard geen membaam???
 
Rtm 4-10-2004 11:57 Print reply

Posts: 784
Je haalde je bougie eruit en die was kurkdroog... en toen je wat benzine in je cylinder zelf deed kwam er een steekvlam uit...

Dan lijkt het of je benzineslang verstopt is ofzo, of probeer eens een andere carburateur uit.

iig zonder brandstof zal ie niet starten
Of je hebt een ander blok ofzo..
 
Blorn 4-10-2004 14:13 Print reply

Posts: 13825
Check je contactpunten ook eens...
 
SuzukiZR 4-10-2004 18:09 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rtm

Je haalde je bougie eruit en die was kurkdroog... en toen je wat benzine in je cylinder zelf deed kwam er een steekvlam uit...

Dan lijkt het of je benzineslang verstopt is ofzo, of probeer eens een andere carburateur uit.

iig zonder brandstof zal ie niet starten
Of je hebt een ander blok ofzo..


Mn benzineslang loopt gewoon goed door, dat is geen probleem. Een andere carb wilde ik sowieso al proberen, ben er al naar op zoek(16mm)

op dit moment zit er een 68 sproeier in, origineel een 60 voor mn 50cc. 68 was de grootste ( ) maat die een brommerboer bij me in de buurt had en zat zelf eik aan een 80 te denken maar hen absoluut geen verstand van welke sproeiermaten bij welke setup dus ik zal maar eens een 120 ofzo gaan proberen.

Quote:
Nou heb je naar mijn weten gewoon een spruitstuk nodig en zonder krijg je hem dan dus nie gestart nee.. Heb je die niet nog van je 50cc cilinder? Of heeft tsx standaard geen membaam???


bij mijn 50cc zat er geen membraam of spruitstuk bij maar ik weet dus niets van die imitatie 70cc dus het zou best kunnen dat daar een membraam bij hoort.

Dit bericht is ge-edit door SuzukiZR op 4-10-2004 18:10
 
Ed Honda CB50J 4-10-2004 18:30 Print reply

Posts: 4190
Hoe is je luchtfilter ?

 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
SuzukiZR 5-10-2004 0:10 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Hoe is je luchtfilter ?



die hangt op dit moment los. Kicken met je hand over de luchtfilteringang helpt ook niet. Heb meerdere keren aanlopen gehoord maar zie niet zo goed in hoe er dan wel benzine in mijn cil komt.


Vlotterkamer enzo loopt gewoon vol, gasnaald is recht en vlotter zelf is ook nog in orde.

Heb ff t bovenstuk van de carb getekend om aan te wijzen wat ik bedoelde met de gas-slang. Hoop dat jullie de tekening begrijpen:


Die gaskabel en dat uiteinde vink alleen een beetje vreemd. Als ik het rubberen bescherm-ding omhoog haal en de draad omhoog trek komt dat uiteinde vrij ver boven mn carb uit, ong 3-5 cm ofzo. Is dit normaal of klopt t niet?
 
Marthin 5-10-2004 0:13 Print reply

Posts: 6164
dat is niet goed, dat moet er netjes op aangesloten zijn.

je kunt dit inkorten in de gashendel.
 
SuzukiZR 5-10-2004 0:20 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

dat is niet goed, dat moet er netjes op aangesloten zijn.

je kunt dit inkorten in de gashendel.


gewoon dat stuk wat je gashendel in gaat verkorten?
En zou dat het probleem op kunnen lossen?

Mocht iemand me via MSN willen helpen: <florishoppe@hotmail.com>

Dit bericht is ge-edit door SuzukiZR op 5-10-2004 0:22

Dit bericht is ge-edit door SuzukiZR op 5-10-2004 0:23
 
Marthin 5-10-2004 0:22 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuzukiZR

[...]


gewoon dat stuk wat je gashendel in gaat?
En zou dat het probleem op kunnen lossen?


oplossen weet ik niet, maar het zal in ieder geval wel helpen
 
SuzukiZR 5-10-2004 0:23 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


oplossen weet ik niet, maar het zal in ieder geval wel helpen


maar zou het daardoor kunnen komen dat er geen benzine in mn cil komt?!
 
Marthin 5-10-2004 0:32 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuzukiZR

[...]


maar zou het daardoor kunnen komen dat er geen benzine in mn cil komt?!


dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn, omdat je als je je gashendel helemaal open doet, dat dan je gasschuif niet omhoog gaat en dus ook geen benzine krijgt.
 
SuzukiZR 5-10-2004 0:39 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn, omdat je als je je gashendel helemaal open doet, dat dan je gasschuif niet omhoog gaat en dus ook geen benzine krijgt.


krijg nou wat.. de enige reden waarom ik er dus een 70cc op heb gezet was dat ie begon met sputteren. Reed niet harder dan 30. Dus ik alles open maken, kon nix ontdekken. Jezus wat zou dat echt dom zijn

Morgen maar gelijk proberen. Is het te testen door de gashendel omlaag te houden?

En op zich moet het toch niet uitmaken of je gashendel iets open staat of niet, als je aankickt zou er toch automatisch benzine in de cil moeten komen? Of is het normaal zo afgesteld dat het gas n beetje open staat zodat er genoeg benzine in je cil komt zodat ie wel stationair kan draaien?
 
Marthin 5-10-2004 0:40 Print reply

Posts: 6164
draai je luchtschroef en je stationairschroef beide eens helemaal in.

en trap hem dan eens aan.

als verder alles goed is, moet ie dan starten.
 
SuzukiZR 5-10-2004 0:41 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

draai je luchtschroef en je stationairschroef beide eens helemaal in.

en trap hem dan eens aan.

als verder alles goed is, moet ie dan starten.


Owja vergeten te zeggen: heb deze volgens het afstel-schema ingedraaid.
 
Marthin 5-10-2004 0:44 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuzukiZR

[...]


Owja vergeten te zeggen: heb deze volgens het afstel-schema ingedraaid.


ok.

dan moet je het zelf maar weten.

maak nou eerst maar eens je gaskabel in orde.

dus dat als je gashendel dicht is, dat dan je gasschuif ook helemaal naar beneden is.

en als je gashendel op is, dat dan je gasschuif omhoog is.

anders zal het nooit fatsoenlijk rijden/lopen.
 

Dit topic is 2163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved