Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - kan ik nou nog harder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 951 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2266 - kan ik nou nog harder?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 774 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ronald 25-11-01?11:56 Print topicpost
Posts: 956
ik heb er nou onder liggen:
70cc polini (45mm, gehoond naar 45.8mm) met afgevlakte kop
proma uitlaat
leovinci demper
dell'orto 19mm + spruitstuk
crossfilter
tandwielverhouding 14 : 47
loopt nu zo'n 100-105 en trekt erg goed op
weet er iemand wat ik er dan nog aan kan veranderen om nog harder te gaan, of om harder op te trekken behalve de tandwielverhouding dan?

(er zitten nu 2 zuigerveren op, wat is het verschil als ik er maar 1 op zet, en kan dit met een zuiger met 2 van die uitsparingen of moet ik dan ook weer een speciale zuiger hebben?)

ik ben nog wel van plan om er een keer een 80cc watergekoeld blok onder te hangen met 110cc (malossi, polini of autisa?). maar dit heb ik nog niet kunnen vinden

btw heeft er iemand tips hoe je hem op zijn achterwiel kunt trekken?
 

Woeter 25-11-01?12:14 Print reply

Posts: 2832
Achterwiel trekken doe ik nooit, lukt niet zo snel met TSX
en geloof met dat het ook niet bepaald goed voor je brommer is

Uhm voor meer snelheid kan je je cilinder laten tunen, en als ie getuned is kan je er ook wel meteen een 24mm carb op zetten
Voor tunen kijk hier: [url[t]]http:\www.is-tuning.nl[/t]is tuning[/url]
 
jopie 25-11-01?12:33 Print reply
Posts: 241
Wat heb je nou aan die site, dat gaat een beetje over skoeturs en gemaakt door skoeturmarokanen.
 
B3AST 25-11-01?12:44 Print reply
Posts: 2469
je moet op www.macdizzy.com kijken, dat is een hele goede site met veel informatie over 2Takt tunen, wordt veel uitgelegd enso, is wel vaak ingewikkeld en in het engels...
 
- insane in the brain -
BlueThunder 25-11-01?13:04 Print reply
Posts: 190
Achterwiel trekken?
Ik zoek het toerental op dat ie in z'n powerband komt, dan een klein rukje aan het stuur en daar gaat ie!
Je moet ook proberen om net op het "zwaartepunt" (dat je brommer met z'n voorwiel zo hoog mogelijk is zonder dat je naar voor of achter valt) te balanceren als je rijdt (als je naar achteren valt gewoon je achterrem gebruiken)

Met m'n 125cc ging ie automatisch op z'n acherwiel in z'n 2 (twv 15 45)en moest je je gas terugdraaien om niet achterover te slaan

Ennuh oefening baart kunst, je moet niet bang zijn om te vallen

Veel plezier!!!!!
 
je kunt altijd sneller......
Ronald 25-11-01?14:49 Print reply
Posts: 956
kan je dan alleen nog maar harder door je cilinder te tunen??
 
Junkie XR 25-11-01?15:48 Print reply

Posts: 5753
Nee, als je hele harde wind mee hebt ga je ook harder. Pfff, sorry hoor, maar lees eens een handleiding ofzo, zometeen ga je nog vragen hoe je moet schakelen?
 
Zeta-boy 25-11-01?17:49 Print reply

Posts: 2066
Goh denk jij er ook al zo over...... En als ik zo een beetje ga kijken he, dan komen er bar weinig echte nuttige antwoorden over een yamaha dtr. Ik denk ook dat heel weinig mensen verstand hebben van een dtr. Mijn id is; Ga er nou maar gewoon aan sleutelen, al doende leert men.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
-Michiel RS- 25-11-01?19:25 Print reply
Posts: 2803
Ik vind 100-105 toch al best wel erg snel voor zo'n best wel zware brommer, dus je mag niet klagen !

Maar de snelheid ligt grotendeels aan het ontwerp van de cilinder, hoe de poorten staan enzo en ook de afmetingen daarvan.
Omdat het moelijk is om dat zelf zomaar ff te verbeteren kan je dit doen voor nog een aantal km/uur extra:

-ontsteking lekker vervroegen, grondplaat een paar mm uitveilen.
-cilinderkop een aantal mm afvlakken, en de standaard cilinderkop
gebruiken.
-een 80cc uitlaat proberen.
- een grotere carb, maximaal 22 a 24mm ik weet niet meer of je die al hebt.
 
Ronald 25-11-01?23:07 Print reply
Posts: 956
ik heb er zelf al heel wat aan 'gekloot', ik heb hem al een keer helemaal uit elkaar gehad incl. het blok. maar ik wist verder niks meer te vinden, dus ik vroeg me af of jullie misschien nog ideeen hadden, ik zal dat van de ontsteking eerst eens proberen
 
Ronald 29-11-01?22:43 Print reply
Posts: 956
schiet je er veel mee op om een 5 of 6 bak over te zetten in een standaard (4bak) blok?
en weet iemand of dit kan bij een dtr?

 
verwijderd 30-11-01?13:54 Print reply
Posts: 4082
ja, 5 of 6bak ipv 4bak scheeld heeeeeeeeeeeel veel
 
Woeter 30-11-01?14:53 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: Pieter_MT5?

Wat heb je nou aan die site, dat gaat een beetje over skoeturs en gemaakt door skoeturmarokanen.

Jongen lees het eerst maar eens goed door
het zijn echt geen prusters daar hoor, ik heb al verschillende goede verhalen over die kerel gehoord
Kijk maar eens bij info, daar staan dingen waar je nog wat van kan leren
 
Ronald 30-11-01?15:31 Print reply
Posts: 956
ok bedankt, nou hoop ik dat het ook zal passen

ik heb het effe nagevraagd maar een 5/6 bak past niet in een origineel blok

nou komen er midden december een hoop blokken binnen bij de brommersloop, waaronder ook 80cc blokken

als ik dan de mogelijkheid heb tussen ac en lc, wat moet ik dan kiezen (weet er iemand hoeveel versnellingen die blokken hebben?)? mijn ouders moeten eigenlijk niet kunnen zien dat ik er wat aan verander. Het wordt dus waarschijnlijk een ac cilinder, die kan dan toch ook op een lc blok zetten he?? (dan kan ik er altijd nog een lc cilinder opzetten)
en kan ik een originele 80 laten slijpen naar 100+, schiet ik hier veel mee op, evt. icm tunen en weet iemand wat dit kost?
of kan ik dan beter een snelle cilinder kopen?
53mm zeta of 53mm malossi
wat voor carb kan ik het beste op zulke grote cilinders zetten?

wat is een redelijke prijs voor zo'n blok?


(btw ik zag lc cilinders, 110cc malossi, autisa, polini en 110cc ac zeta )



[This message is edited by Yamaha DT70 R on 4-12-01 22:42]
 
Ronald 4-12-01?22:39 Print reply
Posts: 956
sorry dat ik nu twee keer achter elkaar reply, maar anders reageert er niemand meer op, check aub effe de post hierboven,
 

Dit topic is 774 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved