Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - lichtschakelaar mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1027 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #22648 - lichtschakelaar mt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 688 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 1-10-2004 13:38 Print topicpost

Posts: 7650
ik heb een draadboom gekocht
ik heb een mooie tekening over welk draadje waar moet... maar nu zit ik met t probleem dat ik geen lichtschakelaar heb..
ik wil die draadjes tog aan elkaar krijgen.. in principe met schakelaars die ik heb liggen.. hobbies... maar hoe moet ik nou die bruin rode uit mn lamp aan en de roze van mn weerstand en mn gele uit mn blok krijgen gezien de weerstand ook via t frame geschakeld is... heeft iemand een plaatje, fotootje of what so ever van hoe dat in zo'n schakelaar geregeld is? in text mag ook natuurlijk.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Pas 2-10-2004 0:32 Print reply

Posts: 1181
kroonsteentje?

Hij moet gewoon in de stroomkring zitten. Je kan als het ware de gele, roze, bruine (achterlicht) en blauw/wit (voorlicht) aan elkaar knopen en dan moet 't gewoon werken.
 
GSXR600K1
honda_freak 2-10-2004 9:30 Print reply

Posts: 7650
ik heb gisteravond een hele tijd met mn draadboom en 2 schema's aan de tafel gezeten..
ff me pa wakker gemaakt.. die deed dit soort dingen ook maar dan met zn yamaha..
we zijn tot de conclusie gekomen dat de weerstand niet in de stroomkring moet zitten als het licht aanstaat..
dit klinkt gek.. maar als je naar het schema van ivo schnieder kijkt (die iedereen ongetwijfeld heeft), dan zie je ook een schakelschema onderaan de tekening.. op dit schema kan je zien dat wanneer de schakelaar op 'H' staat (dus 'aan')
dat de HL (headlight),
de CL (weet ff niet wat dat betekent maar dat is je gele draad uit je blok)
en de (HL) (op de officiele versie staat hier TL oftewel taillight, maar ivo heeft er (HL) van gemaakt)
geschakeld zijn.. en dat de RE (ofwel resistor=weerstand) alleen geschakeld is als je schakelaar op 'off' staat (en officieel ook alsie op parkinglight staat ingeschakeld maar dat hebben ze alleen in engeland
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Pas 2-10-2004 9:53 Print reply

Posts: 1181
probeer het maar, moet je niet gaan zeuren straks dat je lampjes zijn doorgebrand.

Koop maar een lichtschakelaar en schroef 'm uit elkaar ...
 
GSXR600K1
honda_freak 2-10-2004 23:00 Print reply

Posts: 7650
... waarom denk je dat ik deze topic heb geplaatst? als ik t zelf allemaal zeker had geweten dan had ik nu lekker met licht gereden in plaats van steeds achterom kijkend of er geen politie in de buurt is...
ohw enneh als ik een lichtschakelaar had gehad.. 3 maal raden wat ik dan had gedaan heh.. aangesloten? misschien?
anyway.. als ik mn schakelaar binnenkrijg.. dinsdag hopelijk.. dan zal ik m idd eerst ff openschroeven om te kijken hoe alles nou zit want nu wil ik t weten ook.. ga ik wel een leuke FAQ schrijven ofzo.. tog nix beterz te doen met mn tijd
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
honda mt 110malossi 8-10-2004 17:55 Print reply
Posts: 6
heej as ik dat die tekening van jou krijg , laat ik je ff zien hoe dat eruit ziet
 

Dit topic is 688 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved