Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #22646 - polini snapt het eindelijk, nu de 2...
|
Pagina 8 van 10
|
Dit topic is 8424 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Saknet |
2-10-2004 18:14 |
Posts: 10355 |
miereneukerz roflmao
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Pingu |
2-10-2004 18:22 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vitriol
o, en waarom over al 4takt motoren?
omdat de vermogens afgift veeelll gelijk matiger is ...
2takt heeft een veel piekerige vermogens band
weleens een ori mbx80 cc gereden? piekerig he.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Ed Honda CB50J |
2-10-2004 18:35 |
Posts: 4190 |
Hou maar op, 2takt ik leuk tot 500cc daarna zal 4takt het over moeten nemen.
Eigenlijk moet 4takt het helemaal over nemen
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Blorn |
2-10-2004 18:36 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
[...]
weleens een ori mbx80 cc gereden? piekerig he.
Of een 4t met Turbo, ook erg geleidelijke afgift
|
|
|
|
Pingu |
2-10-2004 18:38 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
Hou maar op, 2takt ik leuk tot 500cc daarna zal 4takt het over moeten nemen.
Eigenlijk moet 4takt het helemaal over nemen
Rijd jij maar lekker op je slome scheitbrommer
Ik heb trouwens nix tegen 4takt, wel tegen van die freaks als jou 2takt is gewoon leuk, 4takt ook.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Ed Honda CB50J |
2-10-2004 18:41 |
Posts: 4190 |
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Blorn |
2-10-2004 18:57 |
Posts: 13825 |
Blijf eens ontopic!!
En daarmee bedoel ik vooral Ed.
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
2-10-2004 19:01 |
Posts: 4190 |
Weet iemand ondertussen soms de prijs al van die kop ?
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
bart de scootergek |
2-10-2004 20:01 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vitriol
hmmm nee hoor, eerder 600cc2t 900cc4t is de verhouding
alleen zie ik hier nog niks staan over zogenaamde geluids normen?? .. wel is een 1000cc 2takt gehoort? .. komt nou een maal een hoog toniger geluid uit, en hoge tonen zijn lastiger te dempen dan lage tonen ..
voor de rest vervuilt een 2takt Aanzienlijk meer
-olie verbranding
-minder zuinig
lagere verbrandings temp slaat als een lul op een sluisdeur want dat ligt haast gelijk
waarom rijden ze in de motorcross dan met 250 20takt tegen 450 4-takt, en 125 2-takt tegen 250 4-takt, dat doen ze zeker omdat het niet gelijk op gaat?
en motogp was tot voorheen ook 500 2-takt tegen 1000 4-takt tot ze erachter kwamen dat in 4-takt meer toekomst zat.
|
|
Honda RC-33 |
|
PRO TUNING |
2-10-2004 20:15 |
Posts: 4000 |
Dat er in de Moto GP 4 takten rijden is puur op verzoek van de motor fabrikanten - om hun Top weg motoren beter te kunnen verkopen.
B.v. een Yamaha R 1 is ook een 1000 cc 4 takt motorfiets.
In Amerika is de spreuk "Winning on Sunday is selling on Monday"
|
|
|
|
Dakana |
2-10-2004 20:20 |
Posts: 739 |
even for the record, ik rij zelf nu wel 4takt maar heb zat 2takt gereden, en heb er niks op tegen ..
anyhoe,
een 70cc 2takt gaat harder dan een 110cc 4takt, waarom? simpel, het rendement van een 2takt is bij kleinere cc (inhoud) veel groter dan bij een 4takt, een viertakt "mist" namelijk als het ware steeds een verbranding en slaat een krukas omwenteling over, bij iedere 1 cilinder zal je dat zou hebben, bij de weg gp motoren, hypersports modellen op de markt, autos, vrachtwagens Etc, word dit vermindert simpel weg om dat de slag die "gemist" word opgevangen word door ... en andere cilinder .. die precies op het dood vallende punt van de andere cilinder een vermogens afgift levert, daardoor word dat vermogen een stuk geleidelijker. en ja, een 1cilinder 4takt is dus aanzienlijk minder snel dan een 1cilinder 2takt, maar een 4cilinder 2tak is heus niet zo veel sneller als een 4cilinder 4takt ..
ander voorbeeld,
je rijd, je hebt wind tegen, en je word dus af geremt door de wind, je motor draait maximaal vermogen, nu, een 2takt, iedere keer als die zijn verbranding gehad heeft gebruikt ie die kracht om zijn gassen uit te stoten en weer nieuw aan te zuigen, en weer op naar de volgende verbranding, deze cylus van verbrandingen achterlkaar is veel rapper dan dat van een 4takt, die moet namelijk na iedere verbranding 2 omwentelingen maken, en heeft dus meer tijd tussen ze verbrandingen zitten, die tijd dat er geen kracht klap plaats vind, duwt de wind je minder in snelheid ... ... valt het kwartje?
bij een 4cilinder volgen die kracht stoten elkaar op, waardoor die tijd tussen verbrandingen miniem is ...
daarom, is een 1cilinder 2takt (bv. crossmotoren) stukken sneller dan een 1cilinder 4takt (125cc - 250cc verschil, 2x zoveel cc dus) dan dat het is bij een 4cilinder (600-900cc verschil), 1,5x zoveel cc)
|
|
|
|
bart de scootergek |
2-10-2004 20:21 |
Posts: 8916 |
ja dat klopt, maar mijn vergelijking klopt niet meer sinds een jaar, omdat vanaf dit jaar er geen 2-takt meer te bekennen is. dus zeg ik dat erbij om de vergelijking kloppend te maken.
|
|
Honda RC-33 |
|
Dakana |
2-10-2004 20:24 |
Posts: 739 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
[...]
weleens een ori mbx80 cc gereden? piekerig he.
wel is op een 80cc 4takt gereden? soepel he.
|
|
|
|
Dakana |
2-10-2004 20:25 |
Posts: 739 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
ja dat klopt, maar mijn vergelijking klopt niet meer sinds een jaar, omdat vanaf dit jaar er geen 2-takt meer te bekennen is. dus zeg ik dat erbij om de vergelijking kloppend te maken.
superbike klasse voorheen enzo reden ze zowiezo al jaren in mindere vorm hoor
maar goed, tis wel in afname, dat zeker
..zullen we het nu weer over de kop gaan hebben?
|
|
|
|
MaartenSS50 |
3-10-2004 11:13 |
Posts: 456 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
maak daar eind jaren '70 van....
dus om simpel te zeggen 1980 of later
verder is loodvervanger alleen nodig als je zachte zittingen heb. Laat deze vervangen door harde klepzittingen en voila, geen loodvervanger meer nodig.,
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-10-2004 11:02
daar ben ik het niet mee eens, de types van na 1970 kunnen allemaal op loodvrij.
|
|
|
|
Dit topic is 8424 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 8 van 10
|
|