Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - polini snapt het eindelijk, nu de 2-takt fans nog ;-)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1304 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #22646 - polini snapt het eindelijk, nu de 2...
Pagina 7 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ed Honda CB50J 1-10-2004 23:08 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Ik snap best dat je gaat schelde hoor , jij bent ook maar een arme 4 takter .
Maar we kunnen er over praten als je wilt ?


ondat functie-knop van de oven met de dubble bakplaat.



Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 1-10-2004 23:08
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
wiebutt 1-10-2004 23:57 Print reply

Posts: 6264
Leuk ... , maar van welke site komt deze kit ?

 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Evil Erik 2-10-2004 10:40 Print reply

Posts: 137
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Je begint al te gehoorzame, zoals het hoort .
4 takt onder 2 takt

ja, 2takt is superieur! daarom hebben alle auto's en andere voertuigen in de wereld ook 4takt motoren. wat is de wereld eigenlijk dom he. Dat ze niet inzien dat 2takt gewoon de bom is!
En ook wel stom van de fabrikanten dat ze in de toekomst alleen 4takt brommers gaan maken

Dit bericht is ge-edit door Evil Erik op 2-10-2004 10:54
 
Hans F 2-10-2004 10:57 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Waarom zou 2t gassen niet giftig zijn ?
Tis ffs dezelfde brandstof, alleen zit er + olie bij. Lijkt mij dan hetzelfde hoor, of zie ik dat verkeerd ? 2takt gassen lijken mij erger...



vanwege de lagere verbrandingstemp. bevat deze geen NOx.
 
Hans F 2-10-2004 11:00 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap

[...]

Alle motoren na... 1970 ofzo zijn gemaakt om gewoon prima op loodvrije benzine te draaien. Deze hebben namelijk een hardere klepzitting. En daar kan de klep gewoon tegen. Dat kleppen eerder afbreken als je niet met loodvervanger rijdt is onzin, kleppen breken gewoon nooit af Alleen als je er iets debiels mee hebt gedaan, in normale setting zoals het uit de fabriek komt breekt een klep nooit af.
Een klep van een 50cc hondablokje is sowieso heel erg duurzaam, het is nooit het eerste wat kapot gaat aan een blokje. En als je dan wel een lekkende klep hebt, gewoon even opnieuw inslijpen en je kan er weer tig jaar tegenaan.
Ik zou gewoon op 95 gaan rijden en van het geld wat je daarmee uitspaard bijvoorbeeld iets vaker de olie verversen als normaal, daar haal je veel meer winst in kilometers mee.


maak daar eind jaren '70 van....
dus om simpel te zeggen 1980 of later

verder is loodvervanger alleen nodig als je zachte zittingen heb. Laat deze vervangen door harde klepzittingen en voila, geen loodvervanger meer nodig.,

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-10-2004 11:02
 
Ed Honda CB50J 2-10-2004 11:46 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


vanwege de lagere verbrandingstemp. bevat deze geen NOx.


O wist ik niet
Nou ja, fuck het milieu
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Decorhanger 2-10-2004 11:58 Print reply
Posts: 462
Nou liever niet , er leven ook nog 6 miljard andere mensen in .....
 
Mr.Michiel 2-10-2004 12:03 Print reply

Posts: 1567
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Leuk ... , maar van welke site komt deze kit ?



Polini.com misschien? Vrij logisch, eigenlijk.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evil Erik

[...]

ja, 2takt is superieur! daarom hebben alle auto's en andere voertuigen in de wereld ook 4takt motoren. wat is de wereld eigenlijk dom he. Dat ze niet inzien dat 2takt gewoon de bom is!
En ook wel stom van de fabrikanten dat ze in de toekomst alleen 4takt brommers gaan maken

Dit bericht is ge-edit door Evil Erik op 2-10-2004 10:54


Weet je wat voor techniek ze voor grote diesel scheepsmotoren gebruiken?

Juist, 2takt.

Ze gebruiken zeer grote diesel 2takt motoren in grote zeeschepen, zoals zeer grote containerschepen. Om maar even een voorbeeld te geven.
 
juustem
Ed Honda CB50J 2-10-2004 12:11 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Michiel

[...]


Polini.com misschien? Vrij logisch, eigenlijk.


[...]


Weet je wat voor techniek ze voor grote diesel scheepsmotoren gebruiken?

Juist, 2takt.

Ze gebruiken zeer grote diesel 2takt motoren in grote zeeschepen, zoals zeer grote containerschepen. Om maar even een voorbeeld te geven.


een 4takt motor met 16 cilinder's ofzo zo groot als 3huizen is te duur, daarom maar 2takt he
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Dakana 2-10-2004 16:38 Print reply

Posts: 739
mooi speelgoed, blij dat het eindelijk in productie is, staat al een jaar bij polini in de planning ofzo :S ..

anyhoe, loodvervanger was vroeger omdat de kleppenzetels van zwak materiaal waren, wat hier al stond is dus dat lood de klap iets op ving en voornamelijk je kleppen seal/bus smeerde omdat die ander uit zou kunnen slijten, wel, die kleppen/seal vind je niet meer, alleen in de heeelllleee oude honda 4takt moddeltjes, sommige P modellen en wat van die mini's als cz100 en z100 die stuff, wel dat vind je niet meer ..
je cb50 werkt PRIMA met normale benzine, die lood afzetting vroeger was namelijk al een voor zorg, die reden ook prima zonder lood, en voor de nieuwe blokken is het dan ook geen voorzorg meer te noemen maar gewoon nutteloos ..
gooi er inplaats van loodvervanger octaanbooster in .. heb je veel meer aan ..

in zeeschepen zitten 2takts omdat die dingen hele lage toeren lopen, 25toeren per minuut warm en 110per minuut vol vermogen .... als je dat met een tussen slag zou nemen zou je veel cilinders moeten hebben omdat in belans te houden en niet aftelaten slaan, 2takt heeft bij iedere slag een verbranding .. en een scheeps diesel heeft trouwens wel een nokkeas aangestuurde uitlaatklep geen uitlaat poort, net als geen membraam, totaal uit de mode, gewoon een dikke schuif die de poort afsluit

voor de rest, als die polini kit voor lage cilinders is, 41.4, of 51 of 52 slag
voor lange cilinders kan je 49,5, 51, 52, 54 ,56 kruk er in zetten, en als je hem op een nice blok fixt kan je 62 slag nemen ..

nou maar hopen dat ie niet zo duur word als de daytona 4klepper (1400,-) of takegawa 4klepper (2000,-) ...


Dit bericht is ge-edit door Vitriol op 2-10-2004 16:39

Dit bericht is ge-edit door Vitriol op 2-10-2004 16:40
 
JCG 2-10-2004 17:41 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


vanwege de lagere verbrandingstemp. bevat deze geen NOx.


En ik maar denken dat NOx door niet perfect verbrande brand komt.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
PRO TUNING 2-10-2004 17:59 Print reply

Posts: 4000
Een 4- takt zal in principe een schonere verbranding hebben, daar schermt men in de motorsport mee.

Maar om het zelfde vermogen uit een 4- takt te halen heb je wel bijna 1 x zoveel cc nodig.

Wat zal nu beter zijn voor het milieu 500 cc 2- takt 0f 1000 cc 4- takt ??

Wie het weet mag het zeggen.
 
honda_2takt_power 2-10-2004 18:04 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Een 4- takt zal in principe een schonere verbranding hebben, daar schermt men in de motorsport mee.

Maar om het zelfde vermogen uit een 4- takt te halen heb je wel bijna 1 x zoveel cc nodig.

Wat zal nu beter zijn voor het milieu 500 cc 2- takt 0f 1000 cc 4- takt ??ligt eraan als de 500cc 2takt rijden de 1000cc 4takt staat uit dan is die 2takt slechter en anders om ook

Wie het weet mag het zeggen.


Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 2-10-2004 18:05
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Dakana 2-10-2004 18:05 Print reply

Posts: 739
hmmm nee hoor, eerder 600cc2t 900cc4t is de verhouding

alleen zie ik hier nog niks staan over zogenaamde geluids normen?? .. wel is een 1000cc 2takt gehoort? .. komt nou een maal een hoog toniger geluid uit, en hoge tonen zijn lastiger te dempen dan lage tonen ..

voor de rest vervuilt een 2takt Aanzienlijk meer
-olie verbranding
-minder zuinig

lagere verbrandings temp slaat als een lul op een sluisdeur want dat ligt haast gelijk

 
Dakana 2-10-2004 18:10 Print reply

Posts: 739
o, en waarom over al 4takt motoren?
omdat de vermogens afgift veeelll gelijk matiger is ...
2takt heeft een veel piekerige vermogens band
 

Dit topic is 8345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved