Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - proma mb5 op mb8?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 774 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22619 - proma mb5 op mb8?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_mbiloss [Emiel] 30-9-2004 21:20 Print reply

Posts: 3697
20mm mikuni.

rijd wss rond de 105 oid.
 
mb_stefan 30-9-2004 21:21 Print reply

Posts: 320
weet je dat zeker en trouwens ze verkopen alleen maar een proma voor 50 blok en een proma voor 80 blok
 
mb_stefan 30-9-2004 21:24 Print reply

Posts: 320
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_mbiloss [Emiel]

20mm mikuni.

rijd wss rond de 105 oid.


weet jij toevallig ook of proma voor mb5 gewoon op 80 blok past op flens na natuurlijk

 
S.Brouwer 30-9-2004 21:26 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb_stefan

weet je dat zeker en trouwens ze verkopen alleen maar een proma voor 50 blok en een proma voor 80 blok


www.hz-bromshop.nl

zoek daar maar ff daar heb ik hem ook vandaan
 
xr-rijder 30-9-2004 21:43 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh

[...]


volgens mij niet, want waarom verkopen ze anders 2 soorten, 50+70cc proma en 80 t/m 125cc

en volgens mij was mijn 80cc proma het pijpje in de demper ook dikker



misschien heb je wel gelijk !!
als je in het profiel van biertjuh kijkt
naar zijn mb-8 met proma en in mijn profiel naar mijn mb-8 met proma (zeker weten 80cc)
hij eenbeugeltje heeft gemaakt om de uitlaat
op te hangen. (50cc proma)
dan zit ik waarschijnlijk fout sorry
ik zou dan gewoon even de proma er langs houden als je hem toch hebt
 
Pistonpen Paultje 30-9-2004 21:52 Print reply

Posts: 8678
Nou het zit zo:

Je hebt 50 en 80, en zover ik weet zijn ze beide 100% gelijk, ken zelfs iemand die het geprobeerd heeft (op 125 eurocilindro de 50 en 80 gehad, presteerde even goed)

Verschil zou dan enkel in de flens zitten.

Weet niet wat biertjuh heeft (zal zo eens kijken) wellicht heeft hij een NSR proma, die is idd iets anders van vorm.

Flens is simpel aan te passen, je veilt de gaatjes breder (of slijpt ze gelijk door naar de zijkant) en hij past toppie.
 
John Huijben 30-9-2004 22:18 Print reply

Posts: 2433
expansie gedeelte in blijkbaar hetzelfde, piet van pro tuning zei het zelf ook al, en hij heeft ze onder een SOBW racer met testblok gezet dus hij zal het wel weten.
flens kan je volgens mij aanpassen idd, bij andere 50cc uitlaten ( techno bv. ) kon het wel, gianelli past volgens mij meteen al op 50cc en op 80cc
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
2wheels[jurg] 30-9-2004 23:32 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xr-rijder

[...]



in principe wel,
alleen vindt ik het nadeel van een proma dat er onder de 7-8000 toeren vrij weinig gebeurt




proma is een van de meest laag toerige uitlaten die er zijn, hij begind bij de 5,5/6k al te trekken. meeste snellen uitlaten pas bij 8/9k
 
wipe-out 30-9-2004 23:47 Print reply

Posts: 7672
Er is wel een aparte Proma 50 en 80 uitlaat. Ze kunnen allebei onder een 50 of 80 blok door de flens te verwisselen.

Als je een Proma 50 ziet, weet je gelijk dat het een 50 is. Hij is precies hetzelfde als de 80, alleen dan de helft kleiner en dunner.

Ik heb hem ook alleen maar bij de bromboer zien hangen, ik heb hem nog nooit in het "wild" gezien.
 

Dit topic is 1989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved