Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - XL 250 ( 4-takt)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22595 - XL 250 ( 4-takt)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rubn 30-9-2004 7:17 Print topicpost

Posts: 618
Ik heb wat problemen met me XL, als ik goed gas geef en terug stop dan blijft ie hangen tussen de 3000 en 4000 toeren en keert dan terug naar 1500 ? En als ik optrek happertie soms en trekt dan pas door of als je ineens volgas geeft valt ie gewoon uit ? Iemand enig idee wat er miss zou kunnen zijn ? Ik ken dus niets van 4 - takt he ?
Gtz
 
Live to Ride, Ride to Live !!!

Neonlampje 30-9-2004 8:39 Print reply

Posts: 14825
carburatie
valse lucht in combi met te grotere sproeier denk ik zo
 
Blukaap2 30-9-2004 9:50 Print reply

Posts: 9955
Kan ook zijn dat ie simpelweg te arm staat (dat doet ie ook door valse lucht, maar als ie te arm staat heeft ie niet perse valse lucht).

Mijn NX doet nl net zoiets en die staat ook te arm (al 12000km ).
Best handig soms, heb je een soort van cruisecontrol.
 
Stoere brommers
[RRT] Lost-P 30-9-2004 9:57 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2


Best handig soms, heb je een soort van cruisecontrol.



 
Chille Tune shit dan
Rubn 30-9-2004 18:05 Print reply

Posts: 618
Heeft er iemand enig idee welke sproeier daar inzit en hoeveel groter ik er zou moeten insteken ?
 
Live to Ride, Ride to Live !!!
Ed Honda CB50J 30-9-2004 18:31 Print reply

Posts: 4190
Zou het ook niet kunnen dat de kleppen verkeerd getimed zijn ?
Of zou die dan denk gewoon niet meer als .... rpm draaien ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Rubn 30-9-2004 18:37 Print reply

Posts: 618
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Zou het ook niet kunnen dat de kleppen verkeerd getimed zijn ?
Of zou die dan denk gewoon niet meer als .... rpm draaien ?

Hij draait nochtans zeer goed hoor, nergens getik ofzo, klimt mooi in toeren enzo.
 
Live to Ride, Ride to Live !!!
Ed Honda CB50J 30-9-2004 18:40 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rubn

[...]

Hij draait nochtans zeer goed hoor, nergens getik ofzo, klimt mooi in toeren enzo.


Maaruhh, was het probleem er ineens ?
Of had je nog niet eerder gereden op je XL, en kocht je hem zo ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Rubn 30-9-2004 18:51 Print reply

Posts: 618
Ik kocht hem zo :-( Khoop dat et opgelost is met een sproeier hoor
 
Live to Ride, Ride to Live !!!
MTX-speed 30-9-2004 19:09 Print reply

Posts: 1229
hmmm, ik had laatst hetzelfde probleem, alleen dan met m'n MTX200R. Bij mij lag het aan m'n carburateur, zoals hier al eerder is verteld. Eerst proberen of je het kunt verhelpen door de luchtschroef in te draaien. Dan zou het toerental mooi geleidelijk(zoals gewoonlijk) terug moeten gaan naar het stationair toerental. Nog niet opgelost? Dan zal je carburateur waarschijnlijk valse lucht pakken; controleer of je carburateur aan de kant van de cilinder goed afdicht en of alle slang aansluitingkjes dicht zijn of aan bijvoorbeeld de oliepomp zitten. Hierna, het stilvallen bij volgas, nog niet opgelost? Dan ligt het waarschijnlijk aan de sproeier. Indien je hem duidelijk hoort stotteren moet je hem vervangen door een kleinere, hoor je 'm niet stotteren dan is de sproeier te klein en moet er waarschijnlijk dus een grotere in. Hierna wel de luchtschroef opnieuw afstelle he . Laat het effe weten als je weet waar het aan licht eej
 
Ed Honda CB50J 30-9-2004 19:43 Print reply

Posts: 4190
Nou jah, dan zou ik het idd eerst eens proberen met sproeier en zorgen dat de carburatie iig in orde is.
Kijk ook of je luchtfilter e.v.t. verstopt is.


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Blukaap2 30-9-2004 20:55 Print reply

Posts: 9955
Maak je carburateur eens simpelweg GOED (Dus alles, sproeierbuizen, whatever) schoon en controleer alle rubbertjes op scheurtjes.
 
Stoere brommers
FoX-racing 1-10-2004 9:49 Print reply

Posts: 1034
kan ook aan je ontsteking liggen...
 
\ XL500 | CR125 /
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-10-2004 11:33 Print reply

Posts: 8607
geen (tweetakt) oliepomp op een viertakt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

controleer of je carburateur aan de kant van de cilinder goed afdicht en of alle slang aansluitingkjes dicht zijn of aan bijvoorbeeld de oliepomp zitten.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MTX-speed 1-10-2004 18:56 Print reply

Posts: 1229
heb je idd gelijk dovabo......
ik schaam mij diep, zat effe teveel aan m'n 2taktje te denk....
 
Kampersjaak 1-10-2004 18:58 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rubn

Heeft er iemand enig idee welke sproeier daar inzit en hoeveel groter ik er zou moeten insteken ?


ik denk 128 lange sproeier keihin ongeveer
 
oderint dum metuant

Dit topic is 1367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved