Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dell'ortho SHB 16/10 carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22551 - Dell'ortho SHB 16/10 carb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1406 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 28-9-2004 20:11 Print topicpost

Posts: 4789
ik heb dus een shb 16/10 carb op me vespa, maar ik vroeg me af of ik niet gewoon de luchtinlaat (die dus 10mm is) op kan (laten) boren naar 16mm? of iig wat groter, want volgens mij heeft et zo helemaaal geen nut, luchtinlaat kleiner dan de "uitlaat" zegmaar


 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

[RRT] Lost-P 28-9-2004 23:08 Print reply
Posts: 4578
tjah, t kan wel....Maar meeste fabrikanten hebben die venturi wel op bepaalde manier gemaakt, voor bepaalde wervelingen oid...het zou dus nadelig KUNNEN zijn?
 
Chille Tune shit dan
bart de schakelgek 28-9-2004 23:10 Print reply

Posts: 5987
een carbje van 10mm en je praat over wervelingen?

als je niets kapot maakt met het boren (zoals buisje van gasnaald oid) dan kun je het op eigen risico proberen, je moet wel afstellen
 
Limburger
Joostvdw 29-9-2004 8:55 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

een carbje van 10mm en je praat over wervelingen?

als je niets kapot maakt met het boren (zoals buisje van gasnaald oid) dan kun je het op eigen risico proberen, je moet wel afstellen


maar heeft et nut?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Ariej 29-9-2004 8:58 Print reply

Posts: 3685
je kan altijd proberen
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Joostvdw 29-9-2004 13:48 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej

je kan altijd proberen


mja maar tis ori carb en heb geen om risico te lopen met et uitboren en dan geen effect te hebben....

het stuk wat je uitboort in de luchtinlaat is btw gewoon glad, geen andere kanaaltjes ofzo, die zitten er allemaal langs (raaare carb isset)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Roedi-Loerbeek 29-9-2004 15:55 Print reply

Posts: 1492
Gewoon boren die hap, overnieuw afstellen en voila.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Tijzzz 29-9-2004 16:39 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

ik heb dus een shb 16/10 carb op me vespa, maar ik vroeg me af of ik niet gewoon de luchtinlaat (die dus 10mm is) op kan (laten) boren naar 16mm? of iig wat groter, want volgens mij heeft et zo helemaaal geen nut, luchtinlaat kleiner dan de "uitlaat" zegmaar




De uitlaat is groter als de inlaat omdat er naast de lucht ook nog benzine door moet natuurlijk. Je kan je luchtinlaat wel vergroten, maar dan moet je volgens mij evenredig de carb uitlaat vergroten.

Dus als je luchtinlaat 10 mm is en je uitlaat is 16mm is je verhouding 1:1.6

Als je dan je luchtinlaat 16/10 is 1.6 keer zo groot maakt moet je je carb uitlaat ook 1.6 keer zo groot maken, dus dat wordt dan 1.6*16=25,6mm.
 
bart de scootergek 29-9-2004 16:42 Print reply

Posts: 8916
zoek de werking van de venturi eens op...
 
Honda RC-33
Joostvdw 29-9-2004 16:56 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz

[...]


De uitlaat is groter als de inlaat omdat er naast de lucht ook nog benzine door moet natuurlijk. Je kan je luchtinlaat wel vergroten, maar dan moet je volgens mij evenredig de carb uitlaat vergroten.

Dus als je luchtinlaat 10 mm is en je uitlaat is 16mm is je verhouding 1:1.6

Als je dan je luchtinlaat 16/10 is 1.6 keer zo groot maakt moet je je carb uitlaat ook 1.6 keer zo groot maken, dus dat wordt dan 1.6*16=25,6mm.


als dit verhaal klopt, waarom bestaan der dan 13/13 carbs....zodat de verhouding niet meer klopt?

maar oke, kzal es gaan kijken of ik iemand kan vinden die em voor me kan uitboren.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
TomosRaging 29-9-2004 18:40 Print reply

Posts: 647
een 16/10! zo die heb ik nog nooit gezien! haha ik heb op tomos 14/12, of 14/9.
maaruh je moet et in principe kunnen uitboren. En dat 16/10 slaat eigenlijk nergens op...het is gewoon 10 mm want de luchtinlaat is gewoon 10 dus 10 mm.

maar je moet kijke hoever je kan gaan...want bij mijn 14/12 kan ie maar 2 mm vergroot worden!

suc6 en vertel ff als je het gedaan hebt wat voor een effect het had en wat je precies gedaan had!
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D

Dit topic is 1406 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved