Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #22551 - Dell'ortho SHB 16/10 carb
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1406 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
[RRT] Lost-P |
28-9-2004 23:08 |
Posts: 4578 |
tjah, t kan wel....Maar meeste fabrikanten hebben die venturi wel op bepaalde manier gemaakt, voor bepaalde wervelingen oid...het zou dus nadelig KUNNEN zijn?
|
|
Chille Tune shit dan |
|
bart de schakelgek |
28-9-2004 23:10 |
Posts: 5987 |
een carbje van 10mm en je praat over wervelingen?
als je niets kapot maakt met het boren (zoals buisje van gasnaald oid) dan kun je het op eigen risico proberen, je moet wel afstellen
|
|
Limburger |
|
Joostvdw |
29-9-2004 8:55 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
een carbje van 10mm en je praat over wervelingen?
als je niets kapot maakt met het boren (zoals buisje van gasnaald oid) dan kun je het op eigen risico proberen, je moet wel afstellen
maar heeft et nut?
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Ariej |
29-9-2004 8:58 |
Posts: 3685 |
je kan altijd proberen
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
Joostvdw |
29-9-2004 13:48 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ariej
je kan altijd proberen
mja maar tis ori carb en heb geen om risico te lopen met et uitboren en dan geen effect te hebben....
het stuk wat je uitboort in de luchtinlaat is btw gewoon glad, geen andere kanaaltjes ofzo, die zitten er allemaal langs (raaare carb isset)
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Roedi-Loerbeek |
29-9-2004 15:55 |
Posts: 1492 |
Gewoon boren die hap, overnieuw afstellen en voila.
|
|
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT |
|
Tijzzz |
29-9-2004 16:39 |
Posts: 4215 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
ik heb dus een shb 16/10 carb op me vespa, maar ik vroeg me af of ik niet gewoon de luchtinlaat (die dus 10mm is) op kan (laten) boren naar 16mm? of iig wat groter, want volgens mij heeft et zo helemaaal geen nut, luchtinlaat kleiner dan de "uitlaat" zegmaar
De uitlaat is groter als de inlaat omdat er naast de lucht ook nog benzine door moet natuurlijk. Je kan je luchtinlaat wel vergroten, maar dan moet je volgens mij evenredig de carb uitlaat vergroten.
Dus als je luchtinlaat 10 mm is en je uitlaat is 16mm is je verhouding 1:1.6
Als je dan je luchtinlaat 16/10 is 1.6 keer zo groot maakt moet je je carb uitlaat ook 1.6 keer zo groot maken, dus dat wordt dan 1.6*16=25,6mm.
|
|
|
|
bart de scootergek |
29-9-2004 16:42 |
Posts: 8916 |
zoek de werking van de venturi eens op...
|
|
Honda RC-33 |
|
Joostvdw |
29-9-2004 16:56 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz
[...]
De uitlaat is groter als de inlaat omdat er naast de lucht ook nog benzine door moet natuurlijk. Je kan je luchtinlaat wel vergroten, maar dan moet je volgens mij evenredig de carb uitlaat vergroten.
Dus als je luchtinlaat 10 mm is en je uitlaat is 16mm is je verhouding 1:1.6
Als je dan je luchtinlaat 16/10 is 1.6 keer zo groot maakt moet je je carb uitlaat ook 1.6 keer zo groot maken, dus dat wordt dan 1.6*16=25,6mm.
als dit verhaal klopt, waarom bestaan der dan 13/13 carbs....zodat de verhouding niet meer klopt?
maar oke, kzal es gaan kijken of ik iemand kan vinden die em voor me kan uitboren.
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
TomosRaging |
29-9-2004 18:40 |
Posts: 647 |
een 16/10! zo die heb ik nog nooit gezien! haha ik heb op tomos 14/12, of 14/9.
maaruh je moet et in principe kunnen uitboren. En dat 16/10 slaat eigenlijk nergens op...het is gewoon 10 mm want de luchtinlaat is gewoon 10 dus 10 mm.
maar je moet kijke hoever je kan gaan...want bij mijn 14/12 kan ie maar 2 mm vergroot worden!
suc6 en vertel ff als je het gedaan hebt wat voor een effect het had en wat je precies gedaan had!
|
|
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D |
|
Dit topic is 1406 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|