Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling (proefwerk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 722 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22532 - Koppeling (proefwerk
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tuning_Centre_Tax 28-9-2004 9:22 Print topicpost

Posts: 901
Ik heb een vraag want ik ben op school nu proefwerk autotechniek aan het doen en ik weet niet: Waarom er bij een meevoudige natte-plaatkoppeling zo veel koppelingsplaten worden gebruikt..

Wie kan me helpen'?????
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.

Punk [Dave] 28-9-2004 9:28 Print reply

Posts: 7003
sliptie nie zo veel door? ofso
 
Tuning_Centre_Tax 28-9-2004 9:29 Print reply

Posts: 901
Het is een vraag op een proefwerk (theorie)

Het is een normale vraag.....
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
BlizzarD 28-9-2004 9:32 Print reply

Posts: 2050
Meerdere platen = meer grip lijkt me?
Dus veel minder kans op doorslippen zoals dave al zegt.
 
Koos non-brommerloos!
Punk [Dave] 28-9-2004 9:33 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutertax

Het is een vraag op een proefwerk (theorie)

Het is een normale vraag.....


ik antwoord tog ook normaal
 
Blub 28-9-2004 9:34 Print reply

Posts: 459
minder kans op warmte,( meer oppervlakte meer koeling )
 
suzuki aan de macht
Tuning_Centre_Tax 28-9-2004 9:35 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Punk [Dave]

[...]


ik antwoord tog ook normaal


ow sorry las het verkeerd kun je me verggeven????

 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
Punk [Dave] 28-9-2004 9:38 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutertax

[...]


ow sorry las het verkeerd kun je me verggeven????



jou wel
 
Blukaap2 28-9-2004 9:39 Print reply

Posts: 9955
Meer oppervlak, betere koeling en neemt minder ruimte in qua diameter.
dit alles met gelijke antislipkwaliteiten () aan een grote enkelplaatskoppeling.
Aardig antwoord ?

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 28-9-2004 9:40
 
Stoere brommers
dappieman 28-9-2004 11:20 Print reply

Posts: 70
zoals ik het mag begrijpen en heb geleerd van iemand van de wtb.

Je hebt meerdere platen die meer kracht kunne weerstaan. VB:
Neem 2 schuurpapiertjes en probeer die rond te draaien.
Doe ditzelfde met 3 en 4
dan zul je merken dat ze totale weerstand van 4 hoger is.
Zo werkt dit ook bij de koppeling.
Hoe meer platen of hoe hoger de druk (dmv de veren) hoe meer kracht het kan hebben.

Natuurlijk speelt het materiaalsoort van de koppeling ook mee. Daar zou je ook winst uit kunen halen.

Hopelijk is dit verhaal goed
Iig zo heb ik het begrepen.
En natuurlijk is het hopelijk een beetje vatbaar geworden.
 
Tuning_Centre_Tax 28-9-2004 17:44 Print reply

Posts: 901
Mensen bedankt vor jullie steun ik heb dankzij jullie een 9 anders een 8 gagagaga
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
RS_70_power 28-9-2004 17:49 Print reply

Posts: 1990
en een meervoudige natte platte koppeling word vooral voor snel schakelen gebruikt , motor en brommers , auto's hebben weer een dorge koppeling met maar 1 plaat

 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Blukaap2 28-9-2004 17:59 Print reply

Posts: 9955
Ow ?
Meeste BMW motoren (voorbeeldje) hebben ook een enkele droge plaat.

Koppeling in een motor is volgens mij meerplaats hoofdzakelijk omdat die kleiner zijn in diameter.
En heeft niks te maken met schakelen, dat ligt gewoon aan het type versnellingsbak.
 
Stoere brommers

Dit topic is 1223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved