Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #22483 - Paar vraagjes AF1
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 926 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Wutske |
26-9-2004 10:27 |
Posts: 90 |
Ik heb dus een Aprilia AF1 gekocht en heb al wat zitten prutsen om hem in orde te krijgen. Nu heb ik nog een paar vraagjes.
-Waar zit de neutraalschakelaar, want dat lampje brand niet (altijd handig zoiets ).
-De koelvloeistof, mag dat gewoon water zijn of beter gedestileerd water ?
-Waar in godsnaam zit het aftapkraantje voor de olie
-De tempsensor: moet ik die gewoon in mijn cilinder draaien (heb nog een gat voor mijn bougie)(malossi 50cc).
-En de grootste n00b vraag: hoe schakelen (is een 4bak btw)???
Alvast bedankt,
grtz, a big n00b
|
|
|
|
bart de schakelgek |
26-9-2004 11:44 |
Posts: 5987 |
-neutraalschakelaar, zit dicht bij je tandwiel, daar moet een kabel aangesloten worden, ik meen een groene
-koelvloeistof, loop of fiets ff naar tankstation en haal daar litertje koelvloeistof, liever geen water, koelt ook slechter en kan bevriezen in de winter
-aftapkraantje olie, je bedoel olie van het blok? onderaan het blok zit een grote bout, draai die er maar eens uit
-tempsenser, daarvoor zit bovenop een klein extra gaatje, daar moet ie in, en dan moet je er een draadje op aan sluiten, kijk ff bij knowledge base welke dat is
- schakelen, koppeling in, zet hem in de 1 (1 klik omlaag) en laat koppeling rustig los met beetje gas, en bij overschakelen: koppeling in, pookje een tikje omhoog halen en koppeling rustig weer los en gas geven
zoek anders iemand op met een motor of schakelbrommer
|
|
Limburger |
|
Supernova |
26-9-2004 11:47 |
Posts: 7654 |
As je nog niet weet heo je mot schakeln heb je dus helemaal geen proefrit gemaakt op die af 1?
|
|
WP Car Customs |
|
Wutske |
26-9-2004 11:55 |
Posts: 90 |
Nope; nog geen ritje gedaan, ik moet hem eerst nog in orde brengen voor ik er fatsoenlijk op kan rijden (uitlaat en demper vast zetten en carb afstellen, plus mijn ouders laten me er ni op rijden zolang ie niet bengrenst is :S ).
|
|
|
|
richard3 |
26-9-2004 12:59 |
Posts: 5198 |
schakelen is vrij makkelijk je moet alleen ff door krijgen waar het dode punt (zoals ik dat noem)van je koppeling zit dus wanneer je koppeling de tandwielen goed vrij heeft.dan kan je namelijk een beetje oefenen met optrekken uit stilstand (slippende koppeling is namelijk niet goed voor je koppelingsplaten)1e versnelling is altijd naar beneden(dan klein tikje omhoog is de vrij)wil je rijdend van 1 naar de 2 dan moet je een wat harde tikje geven dan gewoon omhoog schakelen voor de 3e versnellig en het zelfde voor de 4e terug schakelen is gewoon 4X naar beneden drukken wel eerst pookje na 1x drukken wer naar boven laten komen anders doet ie niks zit je dus gewoon in de 3 dat naar beneden drukken doe je 1x voor de 3 versnelling als je in de 4 zit enz. kwestie van tellen in je hoofd en gevoel maar dat heb je binnen 1/2 maanden zeker onder de knie
HF
|
|
op naar de grote brommers |
|
Remco RS |
26-9-2004 13:04 |
Posts: 11463 |
Juist richard. Schakelen is niet moeilij. Goed wegrijden is lastiger, maar met een week heb je t wel door
|
|
|
|
StreetFighter |
26-9-2004 13:55 |
Posts: 173 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
-koelvloeistof, loop of fiets ff naar tankstation en haal daar litertje koelvloeistof, liever geen water, koelt ook slechter en kan bevriezen in de winter
schakelbrommer
t kan wel bevriezen in de winter idd maar het koelt beter horr,,ze gebruiken met racen ook water ipv gewone koelvloeistof
|
|
|
|
Wutske |
26-9-2004 16:27 |
Posts: 90 |
Heb daarnet wat toertje gedaan in den tuin (al?, vooruit, remmen, manouvreren om hem te draaien, gas geven ...). Is wel plezant , alleen niet makkelijk zo zonder neutraal lampje (paar keer stilgevallen omdat hij nog in 1e stond of in 2de ipv neutraal). Jammer dat ik moest stoppen want ie zat al aan 100? . Morgen wat koelvloeistof gaan halen, olie gaan halen en derinkappen.
Ow, en wat voor olie moet er eigenlijk in (en hoeveel liter gaat er in dat res. dat ik niet alijd over en 't weer moet voor een bus olie.)
Dit bericht is ge-edit door Wutske op 26-9-2004 16:27
Dit bericht is ge-edit door Wutske op 26-9-2004 16:27
|
|
|
|
jupiler |
26-9-2004 16:32 |
Posts: 846 |
voor je olie gaat bijvullen haal je een kruiskopschroefje wat aan de rechtse kant in je blok koppelingskap zit eruit je zet je brommer ongeveer recht en giet olie langs t bovenste gat erin totdat t er aan de zijkant bij da schroefke uitkomt.
|
|
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk |
|
KaWaReZ |
26-9-2004 19:48 |
Posts: 20582 |
als je stopt en denk dattie in zn neutraal zit, koppeling snel loslaten en weer inknijopen, niet geheelm gewoon totdattie em zou pakken als ie in een vitesse zou staan
merk je vanzelf offie in zn 1 , n , of 2 staat
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Wutske |
26-9-2004 21:58 |
Posts: 90 |
Hm, schakeling doe moeilijk. Soms krijg ik hem gewoon niet van neutr. naar 1 en naar 2 gaat ook ni . Mja, tegen 20/u door den tuin sjeezen en dan rem dichtgooien , vader zal lachen met de gazon
Dit bericht is ge-edit door Wutske op 26-9-2004 21:58
|
|
|
|
Wutske |
27-9-2004 19:57 |
Posts: 90 |
'k ben weer heel goed bezig, men ketting eraf . Zat dat stom bakske rond mijn ketting in de weg en natuurlijk werkte die vijzen weer ni mee .
En die schakeling, man die doe vree ambetant. 'k Krijg die soms niet in meer in versnelling .
|
|
|
|
MotoCrossIpkiss[stan] |
27-9-2004 20:03 |
Posts: 7744 |
kent gij oowk normaal prate
|
|
hoi |
|
richard3 |
27-9-2004 20:41 |
Posts: 5198 |
dat je hem soms niet uit de versnelling krijgt of er niet in dan staat het tand wiel net verkeerd pakt ie hem niet moet je gewoon ff 1 stap naar voor doen of zo en dan pakt ie hem wel maar idd denk nie dat je pa leuk zal vinden met da gazon :P
HF er mee
|
|
op naar de grote brommers |
|
Dit topic is 926 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|