ik heb nu drie maanden geleden een rieju uit 2001 van mn ouders gekregen. het probleem is alleen dat tijdens het rijden mijn brommer tussen twee versnellingen in valt. dit gebeurt regelmatig en aangezien ik hem van het weekend toch uit elkaar wil gaan halen wilde ik daar ook meteen naar gaan kijken.
misschien hebben jullie een idee wat het kan wezen.
zat er ook aan te denken dat een auto in de versnellingsbak een palletje heeft zodat deze niet in twee versnellingen tegelijk kan vallen en daar lijkt het met mn brommer wel heel erg veel op.
ik had tijdje gelee op de rieju van mijn broer naar mn werk gerede, en dat gebeurde ook steeds!
tussen elke versnelling heb je een soort vrij zitten. het ligt gewoon aan het blok, ik vond t vrij irritant maar je hem moet zoals kawa 50 zegt gewoon beter in zn versnelling tikken
Zal dan wel aan een niet zo nauwkeurige schakelwals en schakelvorken liggen...(?)
Ik denk dat her er eerder mee te maken heeft dat het allemaal indirect geschakeld is, via hefbomen enzo, bij andere brommers zit je direct op de as. Oudere Kreidlers hadden dit ook, indirect schakelsysteem, die zijn later ook overgestapt op direct. Indirect was (is) klote afstellen.
Ik denk dat her er eerder mee te maken heeft dat het allemaal indirect geschakeld is, via hefbomen enzo, bij andere brommers zit je direct op de as. Oudere Kreidlers hadden dit ook, indirect schakelsysteem, die zijn later ook overgestapt op direct. Indirect was (is) klote afstellen.
wil je interssant doen ofzo?
het ligt gewoon aan de schakelwals, het probleem is ook te verhelpen door een andere schakelwals der in te gooien