Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schakelwals 6bak verschil

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 755 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22299 - schakelwals 6bak verschil
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 21-9-2004 22:55 Print topicpost

Posts: 7387
wie weet hoe ik het verschil kan zien tussen een 6bak wals van een nsr of mtx r2?(de 6bakken van mt/b/x'en komen dacht ik uit mtx r2, dus vandaar r2 )

ik heb hier namelijk een losse 6bak liggen, maar wil weten hoe je kunt zien of het dus nsr 6bak is, of van mtx r2...

bedankt voor u aandacht
 
He?

honda_2takt_power 21-9-2004 22:59 Print reply

Posts: 6744
ga naar de kb en dan honda en dan de exploded views en zoek de verschillen
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Aard 21-9-2004 23:08 Print reply

Posts: 710
Hmm.. kun je dat niet zien aan die pennetjes?
5 pennetjes: 6 bak
4 " 5 bak
3 " 4 bak

Of zitten niet al die gaatjes op de schakelwals?
Is alweer tijdje geleden.
 
barry 21-9-2004 23:09 Print reply

Posts: 7387
'enige ergenis hier...' geeft niet hoor...

ik vraag niet hoe ik kan zien of het een 6bak wals is. MAAR -> hoe ik het verschil tussen deze 2 6bak walsen kan zien!

en honda 2takt power... voordat je weet zo'n repley geeft, kijk dan zelf eerst even...
 
He?
Marthin 21-9-2004 23:10 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aard

Hmm.. kun je dat niet zien aan die pennetjes?
5 pennetjes: 6 bak
4 " 5 bak
3 " 4 bak

Of zitten niet al die gaatjes op de schakelwals?
Is alweer tijdje geleden.


hij weet wel dat het een 6bak is, maar weet niet waaruit het komt.
 
Roedi-Loerbeek 21-9-2004 23:10 Print reply

Posts: 1492
hij heeft 2 zesbakken wil alleen weten of die uit mtx of nsr komt!!


te laat


Dit bericht is ge-edit door Roedi-Loerbeek op 21-9-2004 23:12
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Joscross 21-9-2004 23:29 Print reply

Posts: 12501
Bij een normaal schakelende 6 bak in een NSR/MBX etc zit aan het einde van de primaire as schroefdraad, om de koppeling vast te zetten, komt zo'n rare moer/ring omheen

Bij de normaal schakelende 6 bak in een MT/MB/MTX etc zit er geen schroefdraad op de primaire schakelas, maar een imhammetje om zo'n borgringetje in te zetten

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 21-9-2004 23:31
 
LambalraceR 21-9-2004 23:33 Print reply

Posts: 2187
ik heb nu gewoon standaard mbx 6 bak en wil er een lange r2 6 bak in anders kom ik niet boven de 110 ofzow uit met dikke overtoere. en twv rond 17/36 dus wss moet ik dan opzijn kop schakelen, maar das niet erg. want wil wel normaal kunne tuffe en niet bij begin 100 blijven hange.
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden
barry 22-9-2004 6:55 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lambalracer

ik heb nu gewoon standaard mbx 6 bak en wil er een lange r2 6 bak in anders kom ik niet boven de 110 ofzow uit met dikke overtoere. en twv rond 17/36 dus wss moet ik dan opzijn kop schakelen, maar das niet erg. want wil wel normaal kunne tuffe en niet bij begin 100 blijven hange.


ja en?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Bij een normaal schakelende 6 bak in een NSR/MBX etc zit aan het einde van de primaire as schroefdraad, om de koppeling vast te zetten, komt zo'n rare moer/ring omheen

Bij de normaal schakelende 6 bak in een MT/MB/MTX etc zit er geen schroefdraad op de primaire schakelas, maar een imhammetje om zo'n borgringetje in te zetten

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 21-9-2004 23:31


ja, maar ik wil dus weten hoe je het aan de wals kan zien, want ik heb volgens mij een wals van een nsr 6bak, maar de rest van een mtx r2...

hoe kun je dus het verschil in die 2 walsen zien...?
 
He?
wipe-out 22-9-2004 9:29 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF
 
barry 23-9-2004 17:55 Print reply

Posts: 7387
kick, niemand?
 
He?
Joscross 23-9-2004 17:58 Print reply

Posts: 12501
Waarom wil je dat eigenlijk weten?
Versnellingsbakken zelf zijn gewoon hetzelfde..
 
barry 23-9-2004 18:07 Print reply

Posts: 7387
tis wel handig om te weten of je een nsr of mtx r2 wals hebt. want dan weet je dus of die op de kop of normaal schakelt. en als je dit voor de hand weet, is dat wat fijner dan als je er achterkomt als je blok alweer driekwart in elkaar zit...

dan kan ik dus uitkijken naar een andere wals o.i.d!

dus wie kan me vertellen wat de verschillen aan die 2 walsen zijn
 
He?
Joscross 23-9-2004 18:09 Print reply

Posts: 12501
Maakt toch weinig uit..?
Andersom vind ik zelfs lekkerder schakelen

2 kale carterdelen met de versnellingsbak er tussen is trouwens genoeg om het te testen..
10 min. werk
 
barry 23-9-2004 18:10 Print reply

Posts: 7387
jonge wat bout mij nou wat jij fijn vind. ik stel hier een vraag om geholpen te worden op die vraag. en niet dat er eerst 13 repley's zijn waar ik geen fuck aan heb....
 
He?
Joscross 23-9-2004 18:11 Print reply

Posts: 12501
Tja als je aldoor zo reageerd kan je idd lang wachten op een knap antwoord.
 

Dit topic is 1692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved