Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vraagje over twv verhouding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #22281 - vraagje over twv verhouding
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 384 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dibo 21-9-2004 17:30 Print topicpost
Posts: 21
hallo,

ik had even een vraagje.
ik rij nu met verhouding 13/38 nu is mijn vraag wat gebeurd er als ik er b.v 17/42 opgooi? de verhouding blijft hetzelfde maar zou dat niks uitmaken op topsnelheid en met optrekken. gaat over een honda mb vier bak met 70cc airsail tuned, 21mm dellorto, homoet uitlaat top is nu rond de 95 teller. met overtoeren op top
 

Joscross 21-9-2004 17:44 Print reply

Posts: 12501
Je vertanding is geen 1:1 hoor
 
dibo 21-9-2004 17:46 Print reply
Posts: 21
ja sorry ben beginner daarom vraag ik het even na

 
Joscross 21-9-2004 17:48 Print reply

Posts: 12501
Ik geloof dat je vertanding staat op 1:3

Als je 17/42 er op gooid rij je met een te zware vertanding en trekt ie em niet meer door de versnellingen heen
 
kpotappel86 21-9-2004 18:16 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dibo

hallo,

ik had even een vraagje.
ik rij nu met verhouding 13/38 nu is mijn vraag wat gebeurd er als ik er b.v 17/42 opgooi? de verhouding blijft hetzelfde maar zou dat niks uitmaken op topsnelheid en met optrekken. gaat over een honda mb vier bak met 70cc airsail tuned, 21mm dellorto, homoet uitlaat top is nu rond de 95 teller. met overtoeren op top


z1:n1=z2:n2

bijvoorbeeld 13:38=0,34210526315789473684210526315789 is dan je overbrenging

17:42=0,4047619047619047619047619047619

dan kun je nog doen 42x0,34210526315789473684210526315789= dan 14.3 afgerond...

Dus moraal van me verhaal is 13/38=14/42
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
barry 21-9-2004 18:19 Print reply

Posts: 7387
hij zal dus slechter op trekken, met kans dat hij dat de laatste versnelling niet trekt


 
He?
DiaL-OuT 21-9-2004 18:23 Print reply
Posts: 419
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

hij zal dus slechter op trekken, met kans dat hij dat de laatste versnelling niet trekt




Dat heb ik dus bij mijn Gilera GSM.
Moet dan achter groter? of mis k iets?
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
Tijzzz 21-9-2004 18:29 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DiaL-OuT

[...]


Dat heb ik dus bij mijn Gilera GSM.
Moet dan achter groter? of mis k iets?


Nee dat klopt.

@ ts: 38 / 13 = 2.9230769 => twv 1:2.9230769
42 / 17 = 2.4705882 => twv 1:2.4705882

1: 2.47... betekent trouwens dat voor iedere 2.47 rondjes van je voortandwiel je achtertandwiel 1 keer rond gaat.

Nu nog even logisch denken.
 
Blorn 21-9-2004 18:30 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DiaL-OuT

[...]


Dat heb ik dus bij mijn Gilera GSM.
Moet dan achter groter? of mis k iets?
Of voor kleiner. (En dat is goedkoper en makkelijker te doen)
 
DiaL-OuT 21-9-2004 18:31 Print reply
Posts: 419
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Of voor kleiner. (En dat is goedkoper en makkelijker te doen)


Ja weet k.
Maakt t nog echt verschil welke ik verander?
Geld maakt niet echt uit, want beide tandwielen en de ketting moeten toch vernieuwd worden....
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
Tijzzz 21-9-2004 19:07 Print reply

Posts: 4215
Het maakt niet uit welke, maar met je voortandwiel verander je het iets grover als met je achtertandwiel.

Als je nu bijv. 13:38 hebt (= 1:2.92) dan schilt het nogal of dat je naar 12:38 (= 1:3.17) of naar 13:39 (= 1:3.00) gaat.
 

Dit topic is 384 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved