Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Uiterlijk Forum - Topic #22264 - Oldtimers
|
Pagina 7 van 40
|
Dit topic is 34376 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
21-9-2004 20:40 |
Posts: 10835 |
Gazelle Apollo
1968 ongeveer
Ligt een minarelli blok onder, 3 bak hand, geforceerd.
Kan er nu niet op rijden omdat de schterwiellagers eruit zijn gelopen en die zjn niet meer te krijgen, maar daar wordt aan gewerkt
Blok moet eigenlijk ook gereviseerd worden, maar lastig onderdelen krijgen dus daar wacht ik nog ff mee, rijd er toch niet zo heel veel op.
Heb helaas geen betere foto, maar het gaat dus om die bakfiets
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Danoontje |
21-9-2004 20:53 |
Posts: 130 |
Heb er 2: Mijn kreidler RMC Superstar uit '77 (waarvan de zeldzame gegoten 7 spaaks velgen naar de kelder verhuisd zijn en vervangen zijn voor doodgewone weihmann velgen met remschijf.
Daarnaast ligt er een originele Hercules ultra LC 80 uitlaat op (Prijzig ding "status symbool" )
(foto morgen ff opnieuw maken)
En dan mijn chopper. Tenminste d?t was die, ben hem nu aan het ombouwen naar een 3 schijfs racer (kwa uiterlijk)
Voor:
http://members.lycos...hpbimg/chopper_1.JPG
Tussendoor ;P
Op mijn site staat de chopper beter
Dit bericht is ge-edit door Danoontje op 21-9-2004 21:04
Dit bericht is ge-edit door Danoontje op 21-9-2004 21:05
|
|
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk |
|
MotoCrossIpkiss[stan] |
21-9-2004 20:55 |
Posts: 7744 |
nice, alleen ben je er volgens mij al heel tijdje meej bezig, fotos zijn al wat ouder he
|
|
hoi |
|
Leen |
21-9-2004 20:55 |
Posts: 26877 |
die uitlaten zijn echt porno
|
|
|
|
Danoontje |
21-9-2004 21:06 |
Posts: 130 |
Jah ligt ff stil, moet een naaf laten draaien voor het achterwiel (kant waar de tandwiel op moet).
Dan ?lles in elkaar, testen, alles stralen en spuiten
|
|
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk |
|
koen-z |
21-9-2004 21:47 |
Posts: 3702 |
hahaha woest die zundapp..
|
|
|
|
MaartenSS50 |
21-9-2004 22:05 |
Posts: 456 |
|
|
|
|
GroesNap |
22-9-2004 10:08 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
[...]
Juist niet aad 4takt hoeft geen grote koelvinnen te hebben omdat die meestal olie gekoeld is. Tegenwoordig ook gewoon water gekoeld.
Maar 4takt blijft wel koeler als een 2takt. En al helemaal waneer je een olie koeler hebt. Dan wordt een 4takt bijna nooit warmer als 60graden en 60graden is voor de meeste brommer's de ideale tempratuur. Mijn CB heeft geen olie koeler en kan 100 graden worden. Als die 100graden is slaat hij af en moet ik wachten. Maar 100graden is vrijwel onmogenlijk om te halen. Tenzij je toeren blijft janken, je warme wind hebt en het buiten 35graden is. Dan zou het kunnen...
Ehm... gezwets.
Viertakt die maar 60 graden haalt? Meestal zit het zo rond de 100 graden En dat is echt niet moeilijk om te halen, gewoon rijden en je hebt het al
En slaat je cb af bij 100 graden? Doe je toch iets heel fout want hij mag best over de 100 graden komen.
|
|
|
|
Blukaap2 |
22-9-2004 11:04 |
Posts: 9955 |
Jippie, iemand is het met me eens dat Ed weer zit te zwammen .
|
|
Stoere brommers |
|
SavagePielk |
22-9-2004 12:14 |
Posts: 4562 |
Mijn Suzuki ZR50SLP, bouwjaar niet duidelijk. Het frame is van 1978, het blok is van 1982 en de uitlaat is gloednieuw
Ik heb inmiddels een nieuw voorspatbord met gele stickers en zonder gaten, nieuwe uitlaat, nieuwe standaard, nieuw zadel en de originele velgen eronder. Ow en nieuwe ketting+tandwielen natuurlijk
en hier staat hij met zijn familie. Helemaal achteraan staat nog een 1983 Suzuki ZR50P, die inmiddels verkocht is. Die was gewoon opgeknapt, niet echt veel bijzonders aan gedaan...
En een KawaRez... te laat Rez, jammer
Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 22-9-2004 12:20
|
|
|
|
-Tom- |
22-9-2004 12:30 |
Posts: 4151 |
Vette shit die suzuki, nog gaaf dat die trappers eraan zitten
|
|
FTS Member |
|
SavagePielk |
22-9-2004 12:31 |
Posts: 4562 |
thnx trappers zit lekkerder, zit je wat breder. Past ook beter bij het brede stuur.
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
22-9-2004 12:32 |
Posts: 8678 |
Honda CB50j 1979. Lekker broempertje hoor! Ondanks dat hij technisch niet 100% is (nog altijd m'n klep lek, er is een andere kop in revisie) rijd ik er prima mee. Zondag veeeel te laat nog naar Arnhem gereden, gisteravond weer terug (21:30 vertrokken, 24:00 weer in Eindhoven )
Hij is me alleen nog te langzaam(trekt net niet lekker genoeg door), dus ben ik bezig met een 80blokje.
Oohja, verder nog een stel Cb's en een solex samen met erik (big honda)
Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 22-9-2004 12:33
Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 22-9-2004 12:33
|
|
|
|
SavagePielk |
22-9-2004 12:34 |
Posts: 4562 |
@ Paul: CB rocks mooie dingen ga er zelf ook nog een kopen maar moet het geld wel hebben
@ Tom: Jouw FS1 heerscht strak en mooi. Moet wel lkkr rijden cker?
Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 22-9-2004 12:35
|
|
|
|
-Tom- |
22-9-2004 12:38 |
Posts: 4151 |
Tnx het brengt je van A naar B he In het begin was het schakelen ff wennen, ik was Kreidler gewend, dus 1 omlaag, de rest omhoog, en dan steeds je poot een meter omhoog duwen, fs-1 is alles naar beneden, en je hoeft maar een tikje te geven of hij staat in de volgende versnelling
|
|
FTS Member |
|
Dit topic is 34376 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 7 van 40
|
|