Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukasspeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #22259 - krukasspeling
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1463 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wiebutt 20-9-2004 17:52 Print reply

Posts: 6264
Okey, want k ga binnekort tog 5 bak inbouwe

 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
DannicHonda 20-9-2004 17:53 Print reply

Posts: 235
keej, maar maar foto's en mail ze maar even naar me toe (mailadres staat in profiel) kan ik je zo aanwijzen waar je op moet letten
 
MBX_cruiser 20-9-2004 17:54 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DannicHonda

hoeveel speling is het ong. in mm?


ik kan het moeilijk schatten aangezien k niet echt een referentie heb. Maar ik denk iets van een mm of 2-3 (dat het vliegwiel zelf kan bewegen)
 
wiebutt 20-9-2004 17:56 Print reply

Posts: 6264
Dat is dan wel weer veel opzicht
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
DannicHonda 20-9-2004 17:56 Print reply

Posts: 235
hmm das erg veel speling ja, ik heb zelf iets van 0,5-1mm dat kan nog maar meer, dan is er iets niet goed denk ik.
 
MBX_cruiser 20-9-2004 18:01 Print reply

Posts: 828
Dat had ik ook al bedacht
Maar ik had het graag zeker geweten,
want ik ga niet voor de lol voor de eerste keer een honda blok splitsen
heb een beetje schrik voor de versnellingsbak enzo...

Het is een mbx uit 1983, en ik weet niet of hij ooit gereviseerd geweest is.

Dit bericht is ge-edit door MBX_cruiser op 20-9-2004 18:03
 
DannicHonda 20-9-2004 18:14 Print reply

Posts: 235
zoals ik het hoor lijkt dat er niet op dat het blok is opengeweest, als je het blok openhaalt moet je zoieso even alle keerringen vervangen en alle lagers op speling controleren, waarschijnlijk even nieuwe koppelingsplaten erin en een nieuw pakkinssetje en je bent voor de komende jaren weer klaar.

edit: voor de versnellingsbak hoef je niet te vrezen, als je hem er in zijn geheel uit haalt en in elkaar laat zitten is er nix aan de hand, mocht er iets fout gaan dan hoor ik het wel

Dit bericht is ge-edit door DannicHonda op 20-9-2004 18:15

Dit bericht is ge-edit door DannicHonda op 20-9-2004 18:16
 
MBX_cruiser 20-9-2004 18:28 Print reply

Posts: 828
Hoe zie of weet je dat je nieuwe koppelingsplaten kan gebruiken?

En hoe kan je het blok dan best leggen zodat alles mooi bij elkaar blijft tijdens het splitsen?
 
wiebutt 20-9-2004 18:29 Print reply

Posts: 6264
op de linkerhelft
Dan uit mekaar trekke

Eerst de rechterkant leegrukke enz, dan kan je hem verder open hale
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
DannicHonda 20-9-2004 18:34 Print reply

Posts: 235
of je nieuwe platen kan gebruiken kan je direct zien aan de platen zelf als je ze zo houdt daj de de vlakjes kan zien en die zijn zo goed als of zijn al vlak, dan even nieuwe platen halen.

Tips voor t blok uit elkaar halen, koelvloeistof verwijderen, dan zorgen voor het goede gereedschap: vliegwieltrekker, ratelset (met name 17,13,10,8mm) en alle benodigde onderdelen in de eerste plaats zoals pakkingssetje, dan het blok op een paar (houten) balken leggen (onstekingskant naar beneden) zodat het blok met de assen vij ligt van het werkblad, dan eerst de deksel eraf halen (let op! als je het niet helemaal soepel gaat, effe checken of je alle bouten los hebt. daarna is het goed om vooral goed te kijken hoe het in elkaar zit. maak eventueel foto's, en dan weet ik niet of je verdere ervaring hebt met onderdelen demonteren?
 
MBX_cruiser 20-9-2004 18:51 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DannicHonda
... en dan weet ik niet of je verdere ervaring hebt met onderdelen demonteren?


Ik denk niet dat er aan mijn tomosje 1onderdeeltje is dat er nog niet is afgeweest

Maar dit is toch wel iets heel andes denk ik.

Zijn er nog specifieke dingen waar ik rekening mee zou moeten houden?
 
DannicHonda 20-9-2004 18:55 Print reply

Posts: 235
ja, o.a. de koppeling tandwielen en kickstartsysteem, schakelbak en kvp (koel vloeistof pomp), maar zoals ik al zei, kom je er niet uit, maak een fototje en stuur m op men email adres zoals je in men profiel kunt vinden en ik zal mijn best doen het probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen en ook de oplossing te geven

edit: of voeg me toe op msn

Dit bericht is ge-edit door DannicHonda op 20-9-2004 18:55
 
ironbird 26-10-2004 22:29 Print reply

Posts: 1096
ik voel aan mijn vliegwiel dus ook een 0.5 ? 1mm speling. Maar alsik dit topic goed lees is dat niet zo'n probleem? want ik vind het nogal barak voelen en ik wil niet dat ik men cilinder kapot rij

en op rolanti in heel lage toeren zie ik het vliegwiel ook een beetje zwadderen.

wat zouden jullie doen? verderrijden, of vervangen die lagers?
 
jorny 26-10-2004 22:49 Print reply

Posts: 174
als je speling op je krukas hebt kan je het beste geleik nieuwe lagers plaatsen. als ze eenmaal beginnen te sijten gaan ze erg hard achteruit, je kan natuurlijk ook net zolang door rije tot dat je plof het begeeft gewoon gelijk vervangen dan kan je ook weer met gerust hard rijde tog?
 
kut.............................................................vastloper.

Dit topic is 1463 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved